Практичне заняття 8 Національні особливості відпочиваючих. Методика проведення ігор спортивного спрямування

ТЕМА 5. Національні особливості відпочиваючих

 

ПЛАН

1. Загальна характеристика послуг на дозвіллі.

2. Форми роботи з різними віковими групами відпочиваючих.

3. Типологія туристів за їхнім відношенням до проведення дозвілля.

4. Анімаційні програми для сімейного дозвілля.

5. Приклади анімаційних програм для різних категорій туристів.

 

1.Загальна характеристика послуг на дозвіллі

У закордонній практиці прийнято виділяти послуги відпочинку й розваг в окрему групу, що входить у споживчі послуги. Існує 3 групи послуг на дозвіллі:

·     перша група: театри й студії, кінотеатри всіх видів і рангів, музичне обслуговування й оркестри, танцювальні зали, музичні автомати в місцях громадського користування;

·     друга група: активний відпочинок – плавальні басейни, роликові й льодяні ковзанки, школи їзди вершки, клуби для гри в гольф, футбольні клуби, парки відпочинку, прокатні станції човнів, пляжі, стадіони і т.д.

·     третя група: всякого роду азартні ігри.

Перша група підприємств за обсягом витрат на їхній розвиток найбільш значна в обслуговуванні населення. На її долю припадає 46% усього виторгу й 50% зайнятих у сфері відпочинку й розваги. У культурному обслуговуванні гостей головну роль відіграють кінотеатри. На відвідування театрів, опер, симфонічних та інших концертів клієнти витрачають майже в 1,5 рази менше засобів, ніж на відвідування кінотеатрів.

Активний відпочинок забирає в гостей 45% витрат на всі види розваг й відпочинку. Для цієї підгрупи послуг прийнято розраховувати кількість, що припадає на 1 млн. жителів плавальних басейнів, пляжів, льодяних і роликових ковзанок і т.д.

Серед населення популярне проводження часу, пов'язане з більш-менш тривалим перебуванням на лоні природи. На долю різноманітних видів активного відпочинку припадає близько 50% всіх відвідувань.

Інтереси туристів залежать від безлічі чинників віку, статі, національності, освітнього рівня, рівня прибутку, професійних інтересів, хобі й т.д.

Для того, щоб догодити туристові, аніматори повинні про нього багато знати. Туристи приїжджають на відпочинок на короткий строк, за який багато чого про їх не довідаєшся, але вихід із цієї ситуації найдеться, якщо:

-     одержувати інформацію про туристів на всіх етапах обслуговування;

-     уміти класифікувати туристів і мотиви їхніх подорожей, щоб правильно підібрати для них програму;

-     мати про запас кілька програм, розрахованих на різні категорії й інтереси туристів.

Існують різні види класифікації туристів. Найчастіше зустрічається - класифікація за такими ознаками, як стать, вік, рівень прибутку, освіта, етнічна належність.

Класифікація туристів за віком. При складанні програм відпочинку тураніматорами повинні враховуватися вікові особливості груп відпочиваючих:

·     0-2 років - інфанти;

·     3-8 років - діти-дошкільники;

·     9-18 років - підлітки-школярі;

·     18-25 років - молодь, студенти;

·     26-64 років - дорослі люди;

·     65 років і більше - пенсіонери.

У готелях відпочиває велика кількість молоді. Це активні люди, головне для них - провести свій відпочинок максимально весело й цікаво. І анімаційна команда, проводячи свої заходи, у першу чергу звертає увагу саме на цю категорію туристів.

Молодих людей можна розділити на 2 вікові категорії: від 18 до 24 і від 25 до 34 років. Ці категорії мають у своєму розпорядженні значну рухову активність і вплив, тому що вони найбільш численні. Оскільки вони являють собою більшу групу людей, можна визначити комплексні тенденції в даному сегменті - відносно пізніше заміжжя, поява першої дитини, важливість кар'єри для обох дорослих членів родини.

При врахуванні цього можна правильно підібрати форми роботи з ними, найбільш активно сполучити активний і пасивний відпочинок, зробити дозвілля цікавим і повноцінним. У міжсезоння й зимовий період готель відвідують люди похилого віку, пенсіонери. Для них це найсприятливіший час. Для цієї категорії туристів анімаційна програма припускає різного роду інтелектуальні ігри й нескладні спортивні змагання.

Спостерігається тенденція росту груп людей літнього віку. Ці групи іноді називають ринком людей зрілого віку, пенсійного віку, літнього або «третього віку». Цей сегмент ринку повинен бути вивчений менеджерами анімації, тому що він є поступово зростаючим і не менш важливим, ніж інші сегменти ринку.

З позиції відносини цих груп до туризму й подорожей розрізняють 4 основні підгрупи:

·     Вікова група людей від 55 до 64 років - характеризується наявністю більш вільних коштів, вони вільні від матеріальних витрат на освіту, утримання дітей.

·     Люди від 65 до 74 років - вважаються активними пенсіонерами.

·     Третю групу становлять люди у віці від 75 до 84 років - у порівнянні з першою групою вони не так активні, найчастіше не налашовані до подорожей.

·     Четверту групу становлять люди від 85 років і більше - туркомплекси не бачать потенціалу даного сегмента ринку. Однак необхідно знати, якими анімаційними програмами можна зацікавити дану вікову групу.

Треба пам'ятати, що пенсіонери, хоча й мають у своєму розпорядженні більшу кількість часу, який вони могли б витратити на подорожі, обмежені в коштах. Деякі пенсіонери продовжують працювати й витрачати гроші на подорожі. Дані групи людей можуть стати споживачами недорогих товарів і послуг, тому доцільно пропонувати їм спеціальні пільги, знижки на розміщення й харчування, пільгові тарифи на транспорті.

Люди похилого віку не люблять, коли їм нагадують про їхній вік. Отже, програми повинні враховувати цей чинник. Їхній спосіб життя дозволяє їм подорожувати в будь-який час року й на більш тривалий період часу, на відміну від молодих груп населення. Виходить, доцільно організувати посилені рекламні кампанії для стимулювання попиту цієї групи населення, особливо в період недозавантаження туристських підприємств у міжсезоння.

Класифікація за етнічною належністю. При складанні анімаційних програм для представників різних націй і народностей треба враховувати етнічну належність і бути особливо уважним, знати національні традиції з проведення дозвілля, щоб ненароком не скривдити гостей.

Класифікація за статевою ознакою. Різні програми можна пропонувати туристам за статевою ознакою. Можуть бути розроблені чисто жіночі й чоловічі програми дозвілля.

Таким чином, існують види програм дозвілля, що підходять різним категоріям туристів. Це дозволяє приділити увагу всім відпочиваючим, незалежно від віку, статі, національності й інтересів.

 

2. Форми роботи з різними віковими групами відпочиваючих

При організації анімації, з огляду на особливості, властиві різним віковим категоріям відпочиваючих на туристських об'єктах, можна пропонувати такі форми діяльності на дозвіллі:

·      дітям дошкільного віку, провідним типом діяльності яких є гра, можна запропонувати ігротеки, ранок, казкові подорожі, конкурсні малюнки, прогулянки;

·      підліткам-школярам поряд з перерахованими формами можна пропонувати й інші. Діти цього віку відрізняються досить великою активністю, вимогливістю й навіть заповзятливістю по відношенню не тільки до себе, але й до оточуючих людей. Коло інтересів підлітка велике. Це вік романтики й мрії, тому для даної категорії відпочиваючих особливо привабливі походи, романтичні зустрічі й подорожі. Чим більш насичене життя людей у цьому віці, тим воно їм більше подобається. Їм можна пропонувати екскурсії й бесіди, спортивні змагання й змагання юних туристів, конкурси й дискотеки, естафети й кільцівки, школу ввічливості й лицарські турніри, веселі години й свята;

·      для молоді програми трохи міняються. У цьому віці формується характер і світогляд. Основними видами діяльності цього періоду є навчання, що вимагає великої напруги сил. У програму дозвілля можна включити: КВК, вечори й дискотеки, аукціони, ярмарки й театральні вистави, фестивалі й шоу, спартакіади, олімпіади, походи, ігри за типом телевізійних.

На туристському ринку для молодих людей існують дві підгрупи, що найчастіше зустрічаються: молоді одинаки й молоді родини без дітей. Більшість одинаків - це молоді люди, не обтяжені витратами на виховання й освіту дітей, що воліють витрачати гроші на відпочинок, ресторани, веселе життя. Одиначкам властивий, як правило, високий рівень освіти, прагнення до успіху в професійній діяльності, підвищені вимоги до комфорту, індивідуалізм. Вони багато часу приділяють організації свого вільного часу, прагнучи в повній мірі насолоджуватися життям. Молоді самотні люди подорожують більше, у порівнянні зі своїми ровесниками, одруженими. Вони віддають перевагу активному відпочинку за межами своєї країни або регіону проживання й користуються послугами авіатранспорту;

·      для людей середнього віку, працездатних, прагнучих відпочити від повсякденної роботи, підійдуть більше спокійні заходи: світські салони й конкурси (краси, гумору), літературні вітальні й творчі вечори, банкети, презентації й концерти;

·      для людей похилого віку, яким усе частіше хочеться згадати свої молоді роки й усе, що з ними пов'язане, непогано запропонувати такі форми проведення дозвілля, як посиденьки, чаювання, вечори (спогадів, романсів). У цьому віці вже накопичений великий життєвий досвід, набуті безцінні навички, якими люди цього покоління прагнуть поділитися з молоддю, тому доречно запропонувати показати їм свою майстерність, наприклад, на виставках рукоділля.

Пропоновані гостям види й форми дозвілля повинні бути психологічно виправдані. Людям, що займаються активними формами роботи з великим фізичним навантаженням, буде корисний відпочинок, що знімає напруження і втому, стресовий стан. Для тих, хто веде сидячий спосіб життя, страждає від гіподинамії, потрібні на відпочинку зарядка й активізація. Крім того, людина повинна одержувати від дозвілля й моральне задоволення. Тому, щоб правильно скласти програму відпочинку, необхідно знати, як людина воліє проводити своє дозвілля.

У підсумку можна сказати, що люди різного віку мають не тільки різні інтереси, але й фізичні можливості. Тому аніматору варто організувати відпочинок так, щоб студентам і школярам не було нудно, а людям похилого віку було комфортно.

 

3. Типологія туристів за їхнім відношенням до проведення дозвілля

Туристи за їхнім відношенням до проведення дозвілля діляться на кілька типів особистості:

·      перший тип – ініціативні туристи, які заздалегідь планують як робочі дні, так і дні відпустки. Тому всі ідеї з організації дозвілля будуть належати їм. Головна робота тураніматора в роботі із цим типом туристів - уміння вислухати й виконати майже готову програму, підіграти ініціативним туристам. Тут потрібна імпровізація й у жодному разі не допустимо перехоплення ініціативи;

·      другий тип – ділові люди, які в повсякденному житті практично позбавлені дозвілля, і навіть вільний час вони намагаються витратити з максимальною користю для справи. Найчастіше це бізнесмени, менеджери, представники наукової й технічної інтелігенції. Цей тип туристів воліє або таке дозвілля, що дає їм можливість удосконалюватися (ділові ігри, наукові диспути), або спокійний відпочинок, що дає їм можливість розслабитися, відпочити від стрімкого темпу життя (риболовля, полювання, виїзд на природу);

·      третій тип –  «вузькоспеціалізовані» туристи, що мають якесь одне велике захоплення в житті. Улюбленій справі вони присвячують весь свій вільний час, тому їм найбільше підходить клубний відпочинок. Саме в клубі за інтересами такий турист одержить найбільше моральне задоволення;

·      четвертий тип – активні туристи, що воліють під час дозвілля  якнайбільше рухатися (грати в спортивні ігри, влаштовувати змагання). Працювати з ними - одне задоволення, тому що вони підтримують будь-яку ініціативу. Програму для таких туристів треба складати з розрахунком на максимальну рухову активність;

·      п'ятий тип – пасивні туристи, схильні до домашніх видів дозвілля (перегляд телепрограм, багатогодинний відпочинок на пляжі). Ці люди можуть годинами сидіти перед телевізором, лежати на пляжі. Для таких туристів підійдуть програми, в які включені ігри на пляжі, вечірні шоу й відеотека.

·      шостий тип – невиправні скептики й буркуни. Це найскладніша категорія людей. Їх важко чим-небудь захопити, однак, при розмаїтості пропонованих програм, і вони можуть знайти собі розвагу.

Відношення до відпочинку залежить не тільки від характеру людей, їхніх особистих якостей, займаної посади, але й від національності. Наша планета багата розмаїтістю народів і культур, кожна з яких є величезним надбанням. Етнічні особливості формуються й змінюються протягом тривалого часу. Чинниками, що впливають на формування й зміну етносів, є: географічне середовище, етнічне оточення і його вплив на етнос, традиції, релігія.

Представникам народів, що безвиїзно живуть протягом багатьох літ на своїй батьківщині, здається, що їхній спосіб життя, манери поводження, смаки й соціальні взаємини є доцільними й правильними, тому будь-які відхилення від устояного стереотипу поводження приймаються ними за чудності або особливості національного характеру.

Фахівцям, зайнятим в індустрії гостинності, необхідно знати національні особливості туристів, їхні звички, смаки, найбільш прийнятні форми дозвілля. Етнічна картина світу строката й різноманітна. Можна дати коротку характеристику деяким національним особливостям туристів.

Росіяни – відрізняються широтою душі й оптимізмом, відкриті, часто зайво довірливі, сподіваються на «либонь» навіть у самих невідповідних ситуаціях, азартні, дуже люблять усе дешеве, а ще більше – те, що дається даром. Люблять відпочивати з розмахом, гарною піснею й танцями. До оздоровчих заходів ставляться із холодком, тому що здоров'я в Росії не вважається головною людською цінністю. Старше покоління схиляється до інтелектуальних форм дозвілля, середнє - до пляжного відпочинку, а молодь - до активно-діяльного.

Німці – педантичні, пунктуальні, холоднокровні, діловиті. Вони ставляться до життя з усією серйозністю, відрізняються своєю економічністю, тому, заплативши за відпочинок, вони намагаються одержати всі задоволення, надавані готелем, брати участь у всіх заходах. Люблять театр, відвідування базарів, вивчення звичаїв. Німці - найчисленніший загін туристів за рубежем. Вони - аматори прогулянок на природі, ставляться до неї дбайливо й турботливо, так само, як до своєї й чужої власності. У межах Німеччини німці чемні, акуратні, ввічливі. За кордоном вони люблять відпочивати приємно, весело, простодушно, колективно. Багато хто люблять випити спиртне, поїсти, співати народні пісні. Від відпустки намагаються взяти по максимуму: всі сонячні ванни, всі екскурсії, розважальні вечори й програми.

Поляки – народ зібраний, розважливий. Основними рисами польського національного характеру є колективізм, пристосовність, мають хист імпровізації й здатність взяти максимум з наявного на даний момент під рукою. Поляки відпочивають і працюють однаково продуктивно.

Американці – не люблять їздити за кордон, вважаючи, що в них, у США, є й тропіки, й арктичні райони, і два океани, і єдина валюта, і високий рівень комфорту й т.д. А за кордоном можливі всякі незручності. Високий рівень життя в США багатьом американцям забезпечує можливості подорожувати. До них відносяться в основному пенсіонери, що подорожують групами й енергійно прагнуть багато чого побачити й пізнати, а також бізнесмени.

Іспанці – енергійні, неорганізовані й часто непередбачені. Вони дуже люблять усілякі нововведення, розваги й задоволення, у тому числі азартні ігри. В особливій честі в цього народу пісні й танці. Особливо захоплююче видовище являють собою їхні національні танці. Родину, дітей, домівку іспанці ставлять над усе, тому люблять відпочивати всією родиною де-небудь на березі моря, насолоджуючись голосною музикою й смачними стравами. Вони дуже люблять усілякі свята, видовищні заходи (кориди, фейєрверки).

Французи - товариські, акуратні, мають особливе почуття гумору, закохані у Францію й все французьке. Вони начебто спеціально створені для всіляких торжеств (банкетів, фестивалів), які перетворюють у грандіозні спектаклі, насолоджуючись дійством і власною участю в них. Будучи експериментаторами по природі, французи з великою повагою ставляться до всякого роду нововведень і вигадок, тому беруть участь у них завжди із задоволенням. Люблять інтимну обстановку, тиху й далеку від великого міста. Французи вміють організувати своє дозвілля (чи то відпустка, чи вихідний день), дуже люблять займатися спортом. У Франції навіть автостоянки мають свої спортивні площадки. Тому спортивні програми й розваги підходять їм якнайкраще.

Англійці – у повсякденному житті педантичні, недовірливі, обережні, вкрай рідко проявляють свої щирі емоції. Однак на відпочинку вони перетворюються, керуючись девізом «веселитися, незважаючи на вік і обставини». Вони віддають перевагу активному відпочинку з усілякими змаганнями (спортивними, інтелектуальними, жартівними), в яких вони неодмінно прагнуть виграти. Навіть люди похилого віку пізнім вечором, коли, здавалося б, давно настав час спати, із задоволенням танцюють на дискотеці нарівні з молоддю. Вони погоджуються брати участь у всіх запропонованих їм заходах, часом, навіть ще не знаючи правил, люблять гострі відчуття. Головне для них - не дати собі нудьгувати.

Шведи – прихильники протестантської трудової етики. Вони постійно працюють або вчаться, тому свою п’ятитижневу щорічну відпустку прагнуть провести з максимальною користю. Шведи особливо хочуть насититися за цей період сонячним теплом, оскільки сонце для Швеції з її суворим кліматом - розкіш. Шведи охоче займаються спортом, особливо спортивним орієнтуванням. Люблять театр, із задоволенням знайомляться із культурою, історією, вдачами й звичаями місцевого населення.

Греки – розумні й марнолюбні, енергійні, але неорганізовані й нетерплячі, жагучі і темпераментні, у той же час зовсім невпевнені в собі люди. Їхній національний характер являє собою клубок протиріч, що споконвіків інтригував і зачаровував мандрівників та істориків. Греки дуже товариські, люблять розваги, багаті застілля, подорожі, уїк-енди.

Японці – дуже дисципліновані й відповідально ставляться до своїх туристських обов'язків. Організовані в групи, обвішані фотоапаратами, вони люблять екскурсії, фотографують і записують на відеокамеру екскурсійні об'єкти. Вони музичні, люблять пісні інших народів. Люблять вивчати культуру інших народів. Їх мало цікавлять природні об'єкти й пляжний відпочинок за кордоном.

Таким чином, досвідчений аніматор, складаючи програму розваг, повинен ураховувати особливості гостей, знати підхід до кожного з них. А для цього потрібно навчитися відносити клієнтів до різних типів і відповідно до цього проводити складені програми. 

 

 

5. Анімаційні програми для сімейного дозвілля

Гостями готелів можуть бути як чоловіки, так і жінки. Причому плануванням відпочинку в будь-якій родині, як правило, займаються жінки, тому зацікавити жіночу половину особливо важливо.

З кожним роком сучасні жінки стають усе більш важливим сегментом туристського ринку, тому що вони мають пристойні прибутки, роботу, а отже, і більшу потребу в повноцінному і якісному відпочинку. Жінки намагаються активно займатися різного роду гімнастикою. Чоловіків же більше залучають у різні спортивні змагання (футбол, настільний теніс) або інтелектуальні (шахи).

Особливу увагу необхідно приділити сімейному дозвіллю, що виконує відбудовну функцію родини, тобто має своєю метою відновлення й підтримку здоров'я, задоволення різних духовних потреб. Сімейні туристи відвідують готелі в будь-який час року. Сімейні пари (від 35 до 54 років) воліють витрачати гроші на подорожі й розваги. Більшість людей цього віку добре освічені. Пріоритетним для них є самовдосконалення. Одержання інформації вони вважають необхідним засобом розширення кругозору. Задоволення потреб цієї групи - важливий чинник для подальшого успішного розвитку туристичного комплексу.

Часто батьки виїжджають на відпочинок разом із дітьми дошкільного й молодшого шкільного віку. Великий наплив сімейних туристів припадає на літній період і під час шкільних канікул. І тут для аніматора головним завданням є максимально зайняти дитину, щоб дати батькам спокійно відпочити, не піклуючись про неї. Для цього в готелях є дитячі клуби, в яких працюють аніматори, що говорять на всіх необхідних мовах, що мають педагогічну освіту або досвід роботи з дітьми. У дитячих клубах передбачена своя програма, що займає дітей з ранку до вечора. Після вечері, перед вечірнім шоу, для них проводиться спеціальна дитяча дискотека. Для визначення повноцінності дозвілля використовуються два основних критерії: обсяг вільного часу для сімейного дозвілля, зміст дозвілля. Обидва показники визначаються рівнем розвитку духовного світу батьків, фінансовими можливостями родини, а також всім укладом життя. Тому дуже важливо, щоб у родини була можливість знайти час для спільного дозвілля.

Зміст сімейного дозвілля визначається інтересами кожного члена. У родині, де всі захоплюються туризмом або є запеклими театралами, набагато простіше організувати спільне дозвілля, ніж у тій, де у вільний час тато, наприклад, зайнятий полюванням і риболовлею, мама - в'язанням, син - катанням на роликах, а дочка - танцями й малюванням. Однак зовні різні інтереси й потреби дітей і дорослих можна об'єднати й реалізувати під час сімейного відпочинку. 

Таким чином, сімейне дозвілля є особливою сферою організації розваги. Тому що родини з різними інтересами, кількістю дітей, їхнім різним віком вимагають різного підходу. Завдання аніматора - зробити так, щоб усі були задоволені. Тобто діти могли знайти собі розвагу, а батьки спокійно відпочити.

 

 

5. Приклади анімаційних програм для різних категорій туристів

У даному розділі ми постараємося розробити анімаційну програму для дорослих і дітей. Тому що найчастіше туристами готелів є родини.

Так, для аніматора головним завданням є максимально зайняти дитину, щоб дати батькам можливість спокійно відпочити, не піклуючись про неї.

Анімаційна програма (на 1 день):

Для дітей-дошкільників:

Після сніданку батьки відводять дітей у міні-клуб.

10.00-11.00 - діти ліплять із глини різні фігурки під доглядом вихователів.

11.00-12.00 - оголошується конкурс малюнків. Діти малюють на певну тему. Потім усім вручаються призи.

14.00-17.00 - діти відправляються в казкову подорож. Аніматори інсценують казку «Аліса в країні чудес». Діти беруть участь у цьому, їм дають ролі й слова. На цей захід можуть прийти батьки.

19.00 - дитяча дискотека, де аніматори проводять різні конкурси, за перемогу в яких видаються призи.

Для підлітків-школярів:

10.00-12.00 - спортивні ігри в басейні. Наприклад «Хто боїться білої акули?», «Плаваюче відро» - два відра плавають по басейну. За сигналом «старт» усі учасники (дві команди) починають кидати м'ячі у своє відро. Один гравець (у кожній команді) знаходиться поруч із відром і кидає всі м'ячі, що не потрапили у відро, назад. Переможцем вважається та команда, що швидше закинула всі м'ячі у своє відро.

14.00-15.00 - на вулиці влаштовується «лицарський турнір». Учасники встають на колоду й б'ються подушками. Хто встоїть, той і переможець.

15.00- 17.00 - гра «Розумники й розумниці».

19.00 - дитяча дискотека.

Для молоді:

10.00-12.00 - у басейні проводиться водне поло, волейбол. На майданчику - футбольний турнір. За бажанням можна набрати команди й взяти участь у пейнтболі.

14.00-17.00 - всі учасники діляться на команди, і проводиться КВК. Дається певна тема й команди придумують виступи за допомогою аніматорів.

19.00-20.00 - організовується кінна прогулянка.

20.00 - дискотека.

Для дорослих людей:

10.00-12.00 - жінки можуть взяти участь в аква- і степ аеробіці. Чоловіки відправляються на риболовлю.

14.00-17.00 - у залі відбувається навчання скелелазінню. Одночасно люди можуть брати участь у картингу на майданчику, або взяти на прокат ролики чи скейтборт.

19.00-21.00 - літературний вечір у холі біля каміна. Одночасно із цим у залі аніматори проводять спектакль, гості беруть у ньому участь.

23.00 - дискотека. Аніматори влаштовують конкурси, наприклад, «Міс готелю».

 

Для родин:

«День Нептуна» улітку, будівництво сніжної фортеці, створення льодової скульптури, ігри в сніжки взимку.

Також можна підготувати програму у вигляді обрядового свята «Російський коровай». На галявині розставлені дерев'яні крамниці й столи. У центрі - російська піч, що палиться дровами. Дівчата у святкових сарафанах з кокошниками вітають гостей, зустрічають хлібом-сіллю. Туристи готовлять пироги, бублики, пряники, короваї, куштують гарячу здобу.

 

Контрольні запитання.

1)      Яким чином класифікуються туристи за споживчими інтересами?

2)      Розкажіть про найкращі форми анімаційної роботи з різними віковими групами відпочиваючих.

3)      Як розділяються туристи за своїм відношенням до проведення дозвілля?

4)      Яким чином враховуються національні особливості туристів при складанні анімаційних програм?

5)      У чому особливість анімаційних програм для сімейного дозвілля?

6)      Дайте коротку характеристику національним особливостям російських туристів.


 


Ultime modifiche: Wednesday, 7 October 2020, 13:31