Практичне заняття 10 ПЕРСОНАЛ СЛУЖБИ АНІМАЦІЇ

ТЕМА 7. ПЕРСОНАЛ СЛУЖБИ АНІМАЦІЇ

 

ПЛАН

1. Визначення поняття «аніматор», професіоналізм та особисті якості фахівця туристської анімації.

2. Трудограма професії тураніматора.

3. Модель фахівця туранімації.

4. Права й обов'язки фахівця туристської анімації.

 

 

1. Визначення поняття «аніматор», професіоналізм та особисті якості фахівця туристської анімації

Аніматор – це фахівець, що займається проведенням індивідуальних і колективних програм на дозвіллі. Він створює атмосферу захопленості, гри й азарту, що зацікавлює й втягує в процес гри й творчості, сприяє пожвавленню відпочинку й організації безпосередніх вражень від особистої участі в анімаційних програмах.

Аніматори пропонують сюжетно-динамічні й рольові ігри, веселі, оригінальні, стилізовані свята, усілякі розважальні програми, що мають ціль познайомити й здружити учасників й організаторів, глядачів й артистів. В анімаційних програмах переважає интерактив, є в них і видовищна частина, й ігрова. Але головне - щоб було максимально цікаво, щоб глядачі могли відпочити, досхочу посміятися або насолодитися гарним видовищем. Завдання анімаційної групи - робити шоу-програми такими, щоб гості - дорослі й діти - відпочивали й насолоджувалися відпочинком, активно беручи участь у святах.

Поняття «Аніматор» поєднує кілька професій: режисер свят, артист естради, звукооператор, менеджер, промоутер, педагог-організатор, масовик-витівник, організатор дозвілля, ведучий і конферансьє. Усі ці напрямки діяльності аніматора (або інтертейнера) жадають від фахівця даної професії психолого-педагогічних знань і вмінь.

Аніматор - той же артист, і вся його діяльність вимагає постійної самовіддачі - щодня, щохвилини, протягом п'ятнадцяти й більше годин на добу. Не всякий може витримати настільки активний і бурхливий ритм, тому так важливо добре організувати роботу аніматорів. Відпочинок, що поєднується з розвагами, завжди активний, відрізняється високим рівнем емоційності, тому він дозволяє провести емоційну розрядку. Важливо правильно його планувати, наповнювати яскравими видовищними заходами, конкурсними змаганнями, жартами, гумором, веселими іграми. Якщо при підготовці якого-небудь свята, концерту, шоу, ігрової програми відсутня чітко вибудувана драматургічна основа, немає точного логічного проходження ідеї й теми при композиційному формуванні літературно-художнього або документально-ігрового матеріалу - провал такого заходу неминучий. От чому, організовуючи будь-який захід на дозвіллі, необхідно володіти хоча б основними навичками сценариста й режисера, вивчити методику написання сценарію, зрозуміти елементи його структури, знати технологію постановочного процесу анімаційної програми, ознайомитися з елементарною спеціальною термінологією.

Професійна майстерність аніматора характеризується рівнем професійних умінь і навичок у процесі складання анімаційних програм та їхньої реалізації. Анімаційна майстерність має на увазі такі вміння:

-     скласти цікаву анімаційну програму, що відповідає потребам  і запитам споживача;

-     привернути увагу до даної програми, зацікавити споживача;

-     ураховувати вікові, психологічні, естетичні, етичні, релігійні й інші особливості відпочиваючих і на основі цього забезпечити індивідуальний, диференційований підхід;

-     будувати свої взаємини з підлеглими й відпочиваючими на гуманній, демократичній основі;

-     не губитися в самих важких і несподіваних ситуаціях;

-     сполучити теоретичну й практичну діяльність;

-     грамотно використовувати у своїй роботі накопичений у даній сфері досвід і новітні досягнення передової педагогіки й психології;

-     різноманітити анімаційні шоу-програми, заняття, уникаючи шаблонів у їхній організації.

Аніматорами працюють як молоді, так і люди похилого віку. Критерії відбору аніматорів досить строгі. Це гарні зовнішні дані, комунікативні навички, грамотна мова, розвинене почуття гумору, загальна ерудиція, наявність різноманітних талантів, особиста чарівність, наявність лідерських якостей і позитивної енергетики. У кожного аніматора повинна бути своя «ізюминка» - уміння представити скетч, пародію, оригінальні номери, провести гру, аукціон, конкурс, танцювальну програму. Отут потрібний азарт, енергія, креатив, акторські й режисерські здібності.

Професійні вимоги до фахівця туристської анімації специфічні й включають знання в галузі психології, музичного мистецтва, живопису, індустрії розваг, для закордонної анімації – знання іноземних мов.

Аніматор повинен мати високі ділові якості, глибокі знання психології людей, практичні навички роботи в умовах чітко налагодженого механізму. Тураніматори повинні володіти прийомами надання першої медичної допомоги, уміти проводити заняття з атлетичної гімнастики, аеробіки, розбиратися у вікових особливостях тих, що займаються.

У завдання тураніматорів входить уміння організувати «культурний відпочинок», що є не тільки засобом рятування від утоми, але й засобом нейтралізації негативних сторін повсякденного життя. В аніматора туристського комплексу (готелю, санаторію, турбази), крім професійних знань, умінь і навичок, повинні бути присутні такі якості, як тактовність, привітність, делікатність, комунікабельність, уміння уважно вислухати й оперативно відреагувати на виникаючі труднощі й проблеми в туриста, щоб той почував себе найдорожчим і бажаним гостем.

Однією зі складових, що створює психологічну атмосферу гарного відпочинку, є дружелюбне відношення до гостей і неодмінна, щира посмішка на обличчях аніматорів. Це і є той плюс, та ізюминка, що відіграє велику роль у створенні іміджу й закінченого образу туристського комплексу, пожвавлюючи різноманітний спектр надаваних послуг та оснащень.

 

2. Трудограма професії тураніматора

Спектр трудових завдань, які вирішують аніматори, досить широкий, однак для кожного фахівця можна виділити своє коло обов'язків.

У танцювальному залі: контакт із гостями, проведення оздоровчих програм, вечірні розваги.

У міні-клубі: контакт із гостями, програма міні-клубу, вечірні розваги.

На спортивних заняттях і в іграх: контакт із гостями, анімаційні ігри (у басейні, карткові ігри, пляжний волейбол, творчість і т.д.), вечірні розваги.

На заняттях велосипедним спортом: контакт із гостями, проведення програми з велоспорту, участь у вечірніх розвагах, якщо це необхідно.

При грі в теніс: контакт із гостями, проведення програми з тенісу, участь у вечірніх розвагах, якщо це необхідно.

На заняттях водним спортом: контакт із гостями, проведення програми з водного спорту, участь у вечірніх розвагах, якщо це необхідно.

 

Трудограма професії тураніматора.

Складові трудограми

Опис праці тураніматора

 

Призначення професії, її роль у суспільстві

 

Організація дозвілля, створення й реалізація програм дозвілля

Поширеність професії (установи, типові для даної професії)

 

Готелі, турбази й туркомплекси, табори відпочинку, туроператорські фірми, бюро подорожей та екскурсій, станції юних туристів, туристські клуби й т.д.

Предмет праці

Людина

 

Засоби праці

Комп'ютери з банком типових сценаріїв, програм; спец. обладнання (для спортивного туризму, видовищних заходів та ін.)

 

Умови праці

Психологічна й соціальна безпека, наявність сприятливого мікроклімату в професійному середовищі. Залежно від напрямків діяльності: під час екскурсій, у приміщенні, на транспорті, на відкритих площадках і т.д.

 

Організація праці

 

Складання й реалізація програм і заходів на дозвіллі, створення банку типових сценаріїв і програм.

 

Продукт праці

 (або його результат)

 

Індивідуальні або групові програми відпочинку, повністю задовольняючі запити споживача.

 

 

Можливі рівні професіоналізму

1-й рівень - функціонери анімаційних заходів (екскурсоводи, груповоди, провідники, інструктори з видів спортивного самодіяльного туризму, методисти й т.п.). Проводять заходи, заплановані в програмі.

2-й рівень - організатори туристських заходів (походів, екскурсій, поїздок та ін.). Складають сценарії проведення заходів, планують комплекс послуг, пов'язаних з ними.

3-й рівень —  менеджери-фахівці. Здійснюють керування аніматорською діяльністю туристського підприємства, складають комплексні анімаційні програми.

 

Права тур аніматора

 

Соціальні гарантії оплати праці й відпустки. Через те, що особливе навантаження припадає на туристські сезони, відпустка в тур аніматора планується на міжсезоння

 

Обов'язки представника даної професії

 

Дотримання професійних етичних норм, виконання посадових функціональних обов'язків Відповідальність за життя й здоров'я людей під час проведення заходів

 

Позитивний вплив професії на тур аніматора

 

Можуть бути повною мірою реалізовані творчі й організаторські здібності.

 

 

 

 

3. Модель фахівця туранімації

Одне з головних завдань, які ставлять перед підприємствами сфери обслуговування, де об'єктом діяльності є людина, задоволення його потреб, - це ефективна організація зайнятих працівників і рівень їхньої кваліфікації.

Треба пам'ятати, що тураніматор повинен мати такі особистісні якості: комунікабельність, терплячість, відповідальність, інтелігентність, а також мати акторські здібності й задатки природженого лідера.

Щоб підтримувати високий стандарт обслуговування, готелю потрібні добре освічені, талановиті, чесні й дисципліновані аніматори, які одержують задоволення від своєї роботи. Вони задають настрій відпочиваючим, більше всіх контактують із гостями, відіграють ключову роль у заходах, є рупором розважальних програм, відповідальні за задоволення, радість, дружбу й активність гостей.

Загальні вимоги, які висувають до аніматорів, практично у всіх готелях такі:

-     уміння створювати сімейну атмосферу, атмосферу радості й дружби;

-     здатність до комунікації з будь-яким гостем;

-     знання всіх способів дозвілля, англійської й німецької мов;

-     освіченість, чесність, дисциплінованість, надійність, талановитість, привітність та усмішливість;

-     здатність працювати в команді;

-     здатність при зміні роботи до різних анімаційних концептів різних готелів;

-     уміння одержувати задоволення від роботи;

-     відсутність пристрасті до алкоголізму й уживання наркотиків;

-     мати психічне і фізичне здоров'я, відсутність хронічних захворювань, алергії на сонце.

Остання вимога є однією з важливих, оскільки робочий день рядового аніматора в готелі триває з 8 ранку до години ночі й складається з виконання безлічі функцій.

Тураніматор пов'язаний також із формуванням інтелектуальної бази (банку типових сценаріїв і програм), описом методів і форм роботи з відпочиваючими, узагальненням вітчизняного й закордонного досвіду в організації діяльності на дозвіллі.

Праця висококваліфікованих тураніматорів вимагає великої напруги сил та енергії, залучення творчого потенціалу, сполученого з високою відповідальністю за життя й здоров'я людей, разом з тим - це вільна, творча праця, що вимагає високої кваліфікації й великих знань.

 

4. Права й обов'язки фахівця туристської анімації

Професія аніматора готелю визначається набором правил поведінки й обмежень. За порушення цих правил провиненого аніматора можуть оштрафувати, або покладають на нього додаткові обов'язки, а також можливий розрив з ним трудової угоди.

Обов'язки фахівця туристської анімації.

·     Перебувати на території готелю в години роботи анімації, установлені режимом готелю, а у випадку виникнення обґрунтованої необхідності й у позаурочні години.

·     Сумлінно виконувати свої функціональні обов'язки, всі інструкції і вказівки адміністрації готелю й координатора.

·     Стежити за своїм зовнішнім виглядом, одягом і взуттям. Бути охайним.

·     Дотримуватися чистоти й порядку у місці проживання й на анімаційних майданчиках.

·     Бути привітним і доброзичливим до гостей готелю й до персоналу.

·     Дбайливо й акуратно ставитися до майна готелю, анімаційного матеріалу, костюмів.

·     Не вживати алкогольні напої й не курити в години роботи анімації й у години вільні від анімації, на території готелю.

·     Не вступати в особистий контакт та інтимні відносини з гостями готелю й персоналом, як на території готелю, так і за його межами.

·     Не користуватися мобільним телефоном на території готелю в години роботи анімації.

·     Не обговорювати якість харчування, сервіс і роботу готелю з гостями й персоналом.

·     Не обговорювати внутрішні проблеми готелю й персоналу з гостями готелю й персоналом.

·     Не обговорювати умови трудової угоди з гостями готелю й персоналом.

·     Не обговорювати з однією компанією туристів іншу компанію туристів.

·     Не розмовляти на теми релігії, національних особливостей, політики.

·     Не сперечатися й не лаятися з гостями, адміністрацією й персоналом.

·     Не займатися продажем екскурсій, турів.

·     Намагатися не відповідати на запитання гостей відповіддю «я не знаю».

·     За всіма виникаючими питаннями і скаргами звертатися тільки до координатора.

Права фахівця туристської анімації.

·     Ходити в зручному для ніг взутті, але прийнятному для зовнішнього вигляду аніматора.

·     Користуватися спортивним інвентарем у вільний від анімації час при наявності вільного від гостей готелю спортивного майданчика або тенісного стола.

·     Користуватися інтернетом на території готелю після закінчення анімаційного дня для відправлення й одержання особистої пошти, погодивши час користування з координатором.

·     Купатися у вільний від анімації час у басейні, але не більше 10 хвилин за один захід у воду (ранок, полудень, день, вечір), погодивши купання з координатором.

·     Купатися у вільний від анімації час у морі (не обмежено за часом), але не напроти готельного пляжу й входу в море гостей готелю.

Примітка: не можна лежати й загоряти в басейні й на пляжі, де відпочивають гості готелю.

Команда тураніматорів може розійтися тільки тоді, коли всі гості розійдуться по своїх номерах.

Як видно із цього розкладу, набір якостей, властивих аніматору, повинен бути дуже різноманітним. Необхідно володіти хоча б азами як мінімум 2 мов (бажано європейських). Мати гарну фігуру й мати спортивні навички. При цьому бути як мінімум чарівним і терплячим.

Але це та сторона роботи тураніматорів, що не видна широкому оку відпочиваючих. Для них вони безжурні, постійно всміхнені молоді люди, готові в будь-який момент розвеселити туриста й прийти на допомогу практично в будь-якому питанні.

Контрольні запитання.

1)      Якими особистими якостями повинен володіти тураніматор?

2)      Які вміння має на увазі анімаційна майстерність?

3)      Які критерії відбору аніматорів?

4)      Які знання й уміння повинен мати тураніматор фізкультурно-оздоровчого, видовищно-розважального напрямку?

5)      Які права та обов'язки є у фахівця туристської анімації?

 


Последнее изменение: Wednesday, 7 October 2020, 13:32