Система накопичення балів

Види контролю і система накопичення балів

Оцінювання знань студентів здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів за 100-бальною шкалою. Поточний контроль успішності здійснюється постійно за всіма видами робіт: виконання практичних робіт, виступи на семінарах, виконання індивідуальних завдань, усні відповіді, тестування, виконання творчих робіт, складання есе, загальна активність на заняттях тощо.

У процесі оцінювання навчальних досягнень студентів використовуються такі форми контролю:

-          поточний контроль – здійснюється у ході повсякденної навчальної діяльності студентів: відвідування лекційних, практичних занять та робота на них; виконання практичних завдань; тестування по закінченню вивчення розділів;

-          підсумковий контроль – здійснюється після завершення вивчення курсу: залік.

Використовуються наступні методи перевірки:

-          методи усної перевірки результатів навчання – бесіда, виступ, пояснення.

-          методи письмової перевірки результатів навчання – науково-дослідне завдання, тестування, контрольні роботи.

Письмовий контроль проводиться у формі виконання студентами письмових контрольних робіт (або тестування). Усний контроль проводиться у формі співбесіди зі студентом, наприклад, під час усного опитування.

Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.

При наявності 35 балів поточного контролю, студент допускається до підсумкового контролю. Якщо студент із поважних причин пропустив заняття, в якості відпрацювання матеріалу йому пропонується підготовка рефератів та/або опрацювання наукових текстів з пропущених тем, що фіксується у вигляді конспекту. Успішна презентація підготовлених власноруч матеріалів оцінюватиметься максимально у три бали.

Підсумкова оцінка з дисципліни формується із загальної кількості набраних балів за результатами поточного контролю та заліку. Перевірка рівня засвоєння знань (поточний та підсумковий тестовий контроль, залік) за вибором викладача може здійснюватись шляхом комп’ютерного або письмового тестування.

Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної роботи залежить від дотримання таких вимог:

-          своєчасність виконання навчальних завдань;

-          повний обсяг їх виконання;

-          якість виконання навчальних завдань;

-          самостійність виконання;

-          творчий підхід у виконанні завдань.

 


Види і зміст поточних контрольних заходів.

№ змістовного модуля

Вид поточного контрольного заходу

Зміст поточного контрольного заходу

Критерії оцінювання

Усього балів

1

2

3

4

5

1.                 Поняття та симптоматика РАС

Теоретичне завдання – тестування

Питання для підготовки:

Етапи становлення науки. Перше використання поняття «аутизм». Період формування поняття «дитячий аутизм». Відмінності в описі дитячого аутизму за Каннером та Аспергером. Головні групи аутизму за О.С. Нікольскою. Діагностичні крітерії МКБ та DSM.Методики комплексного обстеження дітей з  РАС.

Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів.

5

Практичне завдання – скласти порівняльну характеристику розвитку нормотипової дитини та дитини з РАС

Вимоги до виконання та оформлення:

завдання має бути виконане у табличному вигляді, у робочому зошиті.

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

-       своєчасність виконання (2 б.);

-       якість порівняння (2 б.);

-       самостійність виконання          (1 б.);

- творчий підхід у виконанні       (5б.).

 

10

Усього за ЗМ 2 контр. заходів

2

 

 

15

2.                 Методики корекції РАС, які використовуються в світі.

Теоретичне завдання – тестування

Питання до підготовки:

підходи, на які поділяються методики. Основні принципи та задачі АВА – терапії. Її плюси та мінуси. Навчання опорним навичкам (PRT), його основні переваги. Завдання, принципи та цілі методики TEACCH. Цілі методики RDI. Ігри, які відповідають принципам RDI. Задачі, які характерні для метода DIR Floortime

Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів.

5

Практичне завдання: есе  на тему за вибором: «Нетрадиційні методи корекції РАС» або «Особливості сенсорного сприйняття при аутизмі»

Вимоги до виконання та оформлення:

авторський текст обсягом до 6 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела

https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=11420

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

-       своєчасність виконання (3 б.);

-       повний обсяг виконання (4 б.);

-       виділення головного, суттєвого при розкритті теми з висловленням особистого ставлення до проблеми (3 б.)

-       творчий підхід у виконанні (5 б.).

 

10

Усього за ЗМ 4 контр. заходів

2

 

 

15

3.                 Особливості мовленнєвого розвитку дітей з РАС

Теоретичне завдання - тестування

Питання до підготовки:

Вербальна та невербальна комунікація .Мутизм (відмова від мовлення). Ехолалія та ії види. Чотири  групи дітей за ступенем тяжкості  та характеру вторинних порушень мовленнєвого розвитку за О. Нікольською.   Розвиток імпресивного мовлення у дітей з РАС

Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів.

5

Практичне завдання  - написання есе за темою на вибір: «Робота з карточками PECS» або « Навчання читання глобальним способом»

Вимоги до виконання та оформлення:

авторський текст обсягом до 4-5 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела.

https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=11420

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

своєчасність виконання           (2 б.);

повний обсяг виконання            (2 б.);

якість виконання навчального завдання (2 б.);

самостійність виконання (2 б.);

творчий підхід у виконанні (2 б.).

10

Усього за ЗМ 4 контр. заходів

2

 

 

15

4.                 Специфіка логопедичної роботи з немовленнєвими дітьми з РАС

Теоретичне завдання - тестування

Логопедичні діагнози, які часто супроводжують дітей з РАС. Дизартрія та її форми. Артикуляційна диспраксія  та її види (кинетична, та кинестетична. Поняття стереотипій у мовленні  і словесних штампів.

Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів.

5

Практичне завдання – підготувати пам’ятку  - пораду для батьків на тему «Як розвинути мовлення дитини»

Вимоги до виконання та оформлення:

Передбачається виконання або у вільному стилі (вручну або за допомогою комп’ютерної техніки)

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

-       своєчасність виконання (2 б.);

-       якість виконання (4 б.);

-       самостійність виконання (2 б.);

творчий підхід у виконанні (2 б.).

10

Усього за ЗМ 2 контр. заходів

2

 

 

15

Усього за змістові модулі контр. захлдів

8

 

 

60

 

8. Підсумковий семестровий контроль.

Форма

Види підсумкових контрольних заходів

Зміст підсумкового контрольного заходу

Критерії оцінювання

Усього балів

1

2

3

4

5

 

Теоретичне завдання – тестування.

Етапи становлення науки. Перше використання поняття «аутизм». Період формування поняття «дитячий аутизм». Відмінності в описі дитячого аутизму за Каннером та Аспергером. Головні групи аутизму за О.С. Нікольскою. Діагностичні крітерії МКБ та DSM.Методики комплексного обстеження дітей з  РАС.

Підходи, на які поділяються методики. Основні принципи та задачі АВА – терапії. Її плюси та мінуси.   Навчання опорним навичкам (PRT), його основні переваги. Завдання, принципи та цілі методики TEACCH. Цілі методики RDI. Ігри, які відповідають принципам RDI. Задачі, які характерні для метода DIR Floortime

Вербальна та невербальна комунікація .Мутизм (відмова від мовлення). Ехолалія та ії види. Чотири  групи дітей за ступенем тяжкості  та характеру вторинних порушень мовленнєвого розвитку за О. Нікольською.   Розвиток імпресивного мовлення у дітей з РАС.

Логопедичні діагнози, які часто супроводжують дітей з РАС. Дизартрія та її форми. Артикуляційна диспраксія  та її види (кинетична, та кинестетична. Поняття стереотипій у мовленні  і словесних штампів.     

 

Тестування передбачає надання відповідей на 40 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів

20

Практичне завдання – вирішення задач з корекції та розвитку мовлення у дітей з РАС

Практичне завдання виконується під час проведення екзамену. Передбачається письмове вирішення чотирьох корекційних задач. За кожну правильно вирішену задачу нараховується по 5 балів. Зміст задач подано в залікових білетах. На виконання практичного завдання відводиться 1 год. 20 хв. Приклади задач та зразки їх вирішення розміщено у силабусі дисципліни.

https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=11420

Максимальна кількість балів (по 5 за кожну задачу) нараховується за такими критеріями:

-   правильне вирішення (2 б.);

-   надання декількох варіантів вирішення ситуації (1 б.);

-   зазначення ресурсу, необхідного для вирішення ситуації (1 б.);

-   аналіз ситуації з позицій різних учасників педагогічного процесу (1 б.).

20

Усього за підсумковий семестровий контроль

 

 

 

40

 


Last modified: Sunday, 3 October 2021, 9:16 PM