Тема 10. Ринок товарів і послуг
Поняття товарного ринку. Класифікація ринків. Ознака класифікації: за співвідношенням попиту і пропозиції; за рівнем обмеження конкуренції; за характером об’єктів товарного обміну; за сферою виробництва; за характером кінцевого використання товарів; за терміном використання товарів; за територіальним охопленням; за методами товарного обміну; за галузевою належністю об’єктів міжнародного товарного обміну; за товарно-галузевою ознакою.
Елементи інфраструктури товарного ринку. Складові інфраструктури товарного ринку. Вплив елементів ринкової інфраструктури.
Ринкові механізми. Механізм конкуренції. Види конкуренції. Досконала і недосконала конкуренція. Цінова і нецінова конкуренція.
Споживацькі пріоритети різних груп споживачів. Класифікація споживачів: за станом купівельної спроможності; за здатністю адаптації до нових товарів; за стилем життя і мотивацією поведінки. Класифікація споживачів на основі соціологічних підходів.