СИЛАБУС

.

ЗНУ

 

Силабус дисципліни

 

«Історія Української революції початку ХХ ст.: методика викладання в школі »

 

Викладач: доктор історичних наук, професор Турченко Галина Федорівна

Кафедра: новітньої історії України, V корпус, ауд. 319

E-mail: galina_turchenko@ukr.net

Телефон:  

Інші засоби зв’язку: Moodle, приватні повідомлення електронною поштою, Viber 0977302716

 

ВИДИ ЗАНЯТЬ І РОЗКЛАД

Лекційні заняття:  годин

Практичні заняття: –  годин

Консультації: особисті – субота (14.30-16.00) через ZOOM, електронною поштою, Viber 0977302716.

 

Освітня програма, рівень вищої освіти

 / бакалавр

Рік навчання

1

Семестр


Розділ курсу

Історія України

Кредити ECTS

3

Навч. рік

2023-24

Тижні

13

Кількість годин

90

Вид контролю

залік

Аудиторні години –  Самостійна робота – 

Посилання на курс в Moodle

 

ОПИС КУРСУ

Навчальна дисципліна «Історія Української революції початку ХХ ст.: методика викладання в школі» .

Тема . Історія Української революції початку ХХ ст.: методика викладання в школі

Курс присвячено аналізу методики викладання в школі теми " Історія Української революції початку ХХ ст.: методика викладання в школі".

Зосереджена увага на методиці викладання сюжетів, пов'язаних з  діяльністю Центральної Ради; причинами поразки Центральної Ради; проголошенням незалежності УНР; наслідками Брестського мирного договору для української державності; з державотворчою діяльністю Гетьманата П. Скоропадського; з    державотворчою діяльністю у добу Директорії УНР. 

ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНІ РЕСУРСИ

Плани лекцій і рекомендована література до них, плани практичних занять, методичні вказівки і рекомендована література, письмові завдання до планів практичних занять, запитання для підсумкового контролю, тестові завдання розміщені в СЕЗН Moodle

 

ФОРМИ ОЦІНЮВАННЯ

Дисципліна «Історія Української революції початку ХХ ст.: методика викладання в школі » розбита на 4 змістових модуля. За виконані теоретичні і практичні завдання студент отримує бальні оцінки, які сумуються і складають загальну оцінку за поточний контроль. Одержання студентом мінімальної бальної оцінки за кожну з атестацій є обов’язковою умовою його допуску до заліку з дисципліни.

Види поточного і рубіжного контролю:

–     розвязання аналітичних завдань на семінарських заняттях;

–     теоретичні завдання - тести на платформі Moodle;

–     залік.

Поточний контроль передбачає:

Семінарські заняття, на яких відбувається розв’язання аналітичних завдань відбуваються у відповідні аудиторні години. Під час роботи на семінарі студент може отримати максимум 3 бали. Критерії оцінювання роботи: а) Послідовний виклад матеріалу з висновками в кінці відповіді, знання фактичного матеріалу, володіння понятійним апаратом, уміння творчо розв’язувати завдання – 3 бали; б) послідовний виклад матеріалу, знання фактичного матеріалу, володіння категоріальним апаратом, допускається 1-2 неточності у використанні понятійного матеріалу – 2 бали, в) зміст матеріалу викладено частково, з недотриманням в окремих випадках послідовності, студент частково володіє знаннями фактичного матеріалу, при поясненні понять допущено помилки, суть питання в основному розкрита, не зважаючи на зазначені вище упущення – 1 бали. Доповнення та участь у дискусії на семінарському занятті оцінюється у 1–2 бали.

Контрольні теоретичні завдання-тести №1 розташовані у системі Moodle. Вони складаються із 15 тестів з обранням однієї правильної відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,2 бали (тип питання: багатоваріантне). За умови виконання всіх завдань контрольної роботи, студент може набрати 3 бали. Контрольні тести № 2 включають 30 тестових запитань (у системі Moodle) з обранням однієї правильної відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,2 бали (тип питання: багатоваріантне). За умови виконання всіх завдань контрольної роботи, студент може набрати 6 балів. Контрольні тести №3 (у системі Moodle). Вони складаються із 15 тестів з обранням однієї правильної відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,2 бали (тип питання: багатоваріантне). За умови виконання всіх завдань контрольної роботи, студент може набрати 3 бали. Контрольні тести №4 (у системі Moodle). Вони складаються із 12 тестів з обранням однієї правильної відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали (тип питання: багатоваріантне). За умови виконання всіх завдань контрольної роботи, студент може набрати 6 бали.

 Підсумковий семестровий контроль (залік). Складається з двох частин: а) Теоретичне завдання-тести – відповіді на екзамені в он-лайн або оф-лайн формі (20 балів),

б) Практичне завдання – вирішення історичних задач (20 балів)

Під час заліку студент може отримати до 40 балів.

1) Теоретичне завдання – виконання тесту на платформі Moodle. Тест містить 40 питань закритого типу (багатоваріантне питання). Із варіантів студенту слід обрати один. Кожне питання оцінюється у 0,5 бал. Можна набрати 20 балів.

2) Практичне завдання – розв’язання історичних задач – 20 балів

 

Бали

Критерії оцінювання практичного завдання

 

16-20

Самостійно розв’язане практичне завдання; ґрунтовне знайомство з фаховою літературою. Робота відзначається логічною побудовою, переконливістю аргументів, вдалим використанням професійною термінологією, лексичним розмаїттям, чіткістю висновків. Сформованість навичок та умінь аналізувати, порівнювати, надавати оцінку історичним подіям і явищам.

 

11-15

Самостійно розв’язане практичне завдання. В аналітичній частині не всі аспекти отримали ретельного висвітлення, проте висловлені думки відзначаються оригінальністю та аргументованістю. Сформованість навичок та умінь аналізувати, порівнювати, надавати оцінку історичним подіям і явищам.

 

8-10

Продемонстровано знання фахової літератури та володіння термінологією. В аналітичній частині певні аспекти висвітлені не достатньо переконливо, проте допущені помилки фактологічного плану.

 

5-6

Продемонстровано володіння професійною лексикою. Матеріал викладено послідовно, висновки чіткі. Аналітична частина тексту не збалансована, відсутня аргументація.

3-4

У цілому робота логічно побудована. Зустрічаються стилістичні помилки. Текст відзначається описовістю, разом з тим містить і певні самостійні спостереження. Відсутня аргументація.

1-2

Текст практичного завдання побудовано з окремих, не пов’язаних між собою речень, лексика дуже бідна, багато стилістичних помилок. Викладення головних положень виявляє відсутність базових знань з предмету.

Студентові зараховується вивчення курсу «Історія України» за умови, що за результатами поточного і підсумкового семестрового контролю він отримав із 100 можливих балів 60 і більше. Якщо за результатами поточного і підсумкового семестрового контролю студент отримав менше 60 балів, то вивчення курсу «Історія України» йому не зараховується й розглядається як академічна заборгованість.

 

Політика оцінювання

Максимальна кількість балів

100

100%

Екзамен

40

40%

Робота на семінарах (доповіді та доповнення, участь в дискусіях, дебати тощо), поточний контроль

60

60%

Мінімальна кількість балів для допуску до іспиту (робота на семінарах, поточні контрольні)

35

 

 

 

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

 

шкалою ECTS

 

За шкалою університету

З національною шкалою

Екзамен

Залік

A

90 – 100 (відмінно)

5 (відмінно)

 

 

Зараховано

B

85 – 89 (дуже добре)

4 (добре)

C

75 – 84 (добре)

D

70 – 74 (задовільно)

3 (задовільно)

E

60 – 69 (достатньо)

FX

35 – 59 (незадовільно – з можливістю повторного складання)

2 (незадовільно)

 

Не зараховано

F

1 – 34 (незадовільно – з обов’язковим повторним курсом)

 

РОЗКЛАД КУРСУ ЗА ТЕМАМИ І КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ

Тиждень

і вид заняття

Тема заняття

Контрольне завдання



 



Українська національна революція (1917–1921 рр.): методика викладання

1.Спираючись на здобуті знання побудуйте альтернативний сценарій (сценарії), за яких умов Центральній Раді вдалося б утримати владу.

2.Проаналізуйте причини поразки Центральної Ради?

3 Курс більшовиків на утворення радянських сепаратистських республік в Північному Причорномор’ї і Криму(Радянська республіка Тавриди, Донецько-Криворізької республіки, Одеської радянської республіки та ін.) та тактика сучасної РФ у 2014 р. на розчленування української держави та створення сепаратистських анклавів (ЛНР, ДНР): проведіть історичні аналогії.

4. Спростуйте російський міф про повне зовнішнє правління УНР та Української держави П.Скоропадського з боку Німеччини та Австро-Угорщини як основну причину падіння української влади.

 



Українська національна революція (1917–1921 рр.): методика викладання

1. Спростувавння російського імперського міфу про повне зовнішнє правління УНР та Української держави П.Скоропадського з боку Німеччини та Австро-Угорщини як основну причину падіння української влади.

2. Охарактеризуйте роль австро-нiмецьких військ у збереженні української державності.

3.Порівняйте внутрішню та зовнішню політику Центральної Ради, Гетьманату П.Скоропадського та Директорії УНР.

4. Охарактеризуйте причини поразки Української національної революції (1917–1921 рр.).



 

Колоквіум Історичні міфи та фальсифікації у статті Путіна «Об историческом единстве русских и украинцев»

1.Порівняйте сучасні  російські імперські міфи з імперськими міфами російської історіографії царської доби.

2.Назвіть історичні міфи і фальсифікації щодо української історії, породженої російською пропагандою.

3.Спростуйте історичні міфи і фальсифікації, викладені у статті Путіна «Об историческом единстве русских и украинцев»”.

4. Чи можна вважати підручники з історії Росії прикладом сучасної інформаційної війни РФ проти України? Відповідь аргументуйте, аналізуючи особливості викладу сюжетів, пов’язаних з історією України у російських підручниках з історії Росії .

 

Рекомендована література

Основна:

1.     Відгук українських істориків на статтю В. Путіна «Про історичну єдність росіян та українців» / Ін-т історії України НАН України. Київ, 2021. 8 с. URL: http://resource.history.org.ua/item/0015897

2.     Турченко Ф., Каганов Ю., Турченко Г. Історія України (1914–1945) : підручник для здобувачів навчального ступеня бакалавра. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2021. 368 с.

3.  Реєнт О. Соціально-економічні та політичні трансформації в Україні (кінець XVIII ‒ перші десятиліття XX століття). У 2-х кн. Кн. 1. Київ : Ін-т історії України, 2021. 846 с.

4.  Турченко Г., Турченко Ф. Проект «Новоросія». 1764–2014 рр.: Ювілей на крові. Запоріжжя : ЗНУ, 2015. 116 с.

5.  Турченко Ф. Микола Міхновський: «Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна...». Київ : Парламентське видавництво, 2020. 432 с.

Електронні ресурси:

6. Електронна бібліотека Інституту історії України НАН України – URL: http://resource.history.org.ua/cgi-bin/eiu/history.exe?C21COM=S&I21DBN=ELIB&P21DBN=ELIB&S21FMT=brief_elib&S21ALL=(%3C.%3EIHU%3D!%3C.%3E)&S21SRW=dp&S21SRD=DOWN&S21STN=1&S21REF=15&S21CNR=10:

7.     Ізборник. – http://litopys.org.ua/

8.  Історична правда. URL: https://www.istpravda.com.ua

9..  Національна бібліотека України імені В. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua

10.  Україна Incognita: Історичний веб-проект. URL: http://incognita.day.kyiv.ua/

11.  Україна модерна: міжнародний інтелектуальний часопис. URL: http://uamoderna.com/

12.  Український воєнно-історичний портал. URL: http://www.milua.org/

13.  Український історичний журнал. – http://resource.history.org.ua/cgi-bin/eiu/history.exe?&I21DBN=EJRN&P21DBN=EJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=JUU_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=I=&S21COLORTERMS=0&S21STR=journal

14.  Чтиво: електронна бібліотека. URL: http://chtyvo.org.ua

15.  Historical content. URL: https://historiana.eu

16.  Historians. URL: http://www.historians.in.ua

117.  History: World war II. Портал ресурсів з історії Другої світової війни. URL: https://historylink101.com/1/world_war_II/world_war_II.htm

18.  Zaporizhzhia Historical Review. URL: https://istznu.org/index.php/journal.

 

 

РЕГУЛЯЦІЇ І ПОЛІТИКИ КУРСУ

 

Відвідування занять. Регуляція пропусків.

Відвідування занять обов’язкове. Пропуски можливі лише з поважної причини. Відпрацювання пропущених лекцій та семінарів має бути регулярним за домовленістю з викладачем у години консультацій. Відпрацювання занять здійснюється усно у формі співбесіди за питаннями, визначеними планом заняття. У випадку систематичних пропусків буде застосована процедура повторного вивчення дисципліни (див. посилання на Положення у додатку до силабусу).

 

Політика академічної доброчесності

Усі індивідуальні дослідницькі завдання, що виконуються студентами під час вивчення курсу, перевіряються на наявність плагіату. Треба пам’ятати, що у загальному контексті плагіат – псевдотворчість. Будь-яке речення або ілюстрація, яке Ви використовуєте в роботі, має супроводжуватися посиланням на першоджерело. Приклади оформлення використаної літератури і джерел див. на Moode: https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=5526

Роботи, у яких виявлено ознаки плагіату, до розгляду не приймаються.

Висока академічна культура та європейські стандарти якості освіти, яких дотримуються у ЗНУ, вимагають від дослідників відповідального ставлення до вибору джерел. Рекомендовані бази даних для пошуку джерел:

Електронний ресурс: наукова бібліотека ЗНУ: http://library.znu.edu.ua/

 

Використання комп’ютерів/телефонів на занятті

Використання мобільних телефонів та планшетів під час лекційних занять дозволяється виключно у навчальних цілях. Будь ласка, не забувайте активувати режим «без звуку» до початку заняття.

 

Комунікація

 

Базовою платформою для комунікації викладача зі студентами є Moodle. Важливі повідомлення (оголошення про deadline подання контрольних робіт) регулярно розміщуються викладачем на цій платформі. Для індивідуальних запитів використовуються повідомлення на електронну пошту викладача grushevaznu@ukr.net. У листі обов’язково вкажіть ваше прізвище та ім’я, курс та шифр академічної групи. Відповіді на запити студентів подаються викладачем оперативно.

  

ДОДАТОК ДО СИЛАБУСУ ЗНУ – 2022-2023

 

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Студенти і викладачі запорізького національного університету несуть персональну відповідальність за дотримання принципів академічної доброчесності, затверджених кодексом академічної доброчесності ЗНУ: https://tinyurl.com/ya6yk4ad. декларація академічної доброчесності здобувача вищої освіти (додається в обов’язковому порядку до письмових кваліфікаційних робіт, виконаних здобувачем, та засвідчується особистим підписом): https://tinyurl.com/y6wzzlu3.

 

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ. Перевірка набутих студентами знань, навичок та вмінь (атестації, заліки, іспити та інші форми контролю) є невід’ємною складовою системи забезпечення якості освіти і проводиться відповідно до положення про організацію та методику проведення поточного та підсумкового семестрового контролю навчання студентів ЗНУ: https://tinyurl.com/y9tve4lk.

 

ПОВТОРНЕ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН, ВІДРАХУВАННЯ. Наявність академічної заборгованості до 6 навчальних дисциплін (в тому числі проходження практики чи виконання курсової роботи) за результатами однієї екзаменаційної сесії є підставою для надання студенту права на повторне вивчення зазначених навчальних дисциплін. порядок повторного вивчення визначається положенням про порядок повторного вивчення навчальних дисциплін та повторного навчання у ЗНУ: https://tinyurl.com/y9pkmmp5. підстави та процедури відрахування студентів, у тому числі за невиконання навчального плану, регламентуються положенням про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів у ЗНУ: https://tinyurl.com/ycds57la.

 

НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА. Порядок зарахування результатів навчання, підтверджених сертифікатами, свідоцтвами, іншими документами, здобутими поза основним місцем навчання, регулюється положенням про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті: https://tinyurl.com/y8gbt4xs.

 

ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ. Порядок і процедури врегулювання конфліктів, пов’язаних із корупційними діями, зіткненням інтересів, різними формами дискримінації, сексуальними домаганнями, міжособистісними стосунками та іншими ситуаціями, що можуть виникнути під час навчання, регламентуються положенням про порядок і процедури вирішення конфліктних ситуацій у ЗНУ: https://tinyurl.com/ycyfws9v. конфліктні ситуації, що виникають у сфері стипендіального забезпечення здобувачів вищої освіти, вирішуються стипендіальними комісіями факультетів, коледжів та університету в межах їх повноважень, відповідно до: положення про порядок призначення і виплати академічних стипендій у ЗНУ: https://tinyurl.com/yd6bq6p9; положення про призначення та виплату соціальних стипендій у ЗНУ: https://tinyurl.com/y9r5dpwh.

 

ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. Телефон довіри практичного психолога (061)228-15-84 (щоденно з 9 до

21.00).

 

РІВНІ МОЖЛИВОСТІ ТА ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ. Центральні входи усіх навчальних корпусів ЗНУ обладнані пандусами для забезпечення доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. допомога для здійснення входу у разі потреби надається черговими охоронцями навчальних корпусів. якщо вам потрібна спеціалізована допомога, будь-ласка, зателефонуйте (061) 228-75-11 (начальник охорони). порядок супроводу (надання допомоги) осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у ЗНУ: https://tinyurl.com/ydhcsagx.

 

РЕСУРСИ ДЛЯ НАВЧАННЯ. Наукова бібліотека: http://library.znu.edu.ua. графік роботи абонементів:

понеділок – п`ятниця з 08.00 до 17.00; субота з 09.00 до 15.00.

 

ЕЛЕКТРОННЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ (Moodle): https://moodle.znu.edu.ua якщо забули пароль/логін, направте листа з темою «забув пароль/логін» за адресами:

          ·                   для студентів ЗНУ – Moodle.znu@gmail.com, Савченко Тетяна Володимирівна

· для студентів інженерного інституту ЗНУ – alexvask54@gmail.com, Василенко Олексій Володимирович У листі вкажіть: прізвище, ім'я, по-батькові українською мовою; шифр групи; електронну адресу. якщо ви вказували електронну адресу в профілі системи Moodle ЗНУ, то використовуйте посилання для відновлення паролю https://moodle.znu.edu.ua/mod/page/view.php?id=133015.

 

Центр інтенсивного вивчення іноземних мов: http://sites.znu.edu.ua/child-advance/ Центр німецької мови, партнер Гете-інституту: https://www.znu.edu.ua/ukr/edu/ocznu/nim Школа Конфуція (вивчення китайської мови): http://sites.znu.edu.ua/confucius.

Остання зміна: Thursday 5 January 2023 10:54 AM