Звернення автора курсу

Дорогі друзі!

Чи відомо вам, що викладачі найбільше уражені неврозами з-поміж інших професій? Науковці стверджують, що вчитель нервується ледве не на кожному уроці, а викладачі є постійними відвідувачами неврологічних відділень лікарень. Рабсько-тиранічні стосунки, примусові засади навчання, адміністративний тиск, перевантаженість програм – ось неповний перелік факторів, що спричинюють негативні емоції та сильний стрес у педагогів. Природними наслідками емоційного перенапруження є порушення значущих стосунків особистості, підвищена втомлюваність та різноманітні розлади здоров'я. Невротизація вчительського корпусу, як свідчать дослідження, є найвищою серед інших груп населення. Хто з нас не знайомий з емоційним виснаженням, відчаєм та професійним вигоранням? Як стверджував Сократ, здоров'я – це не все, проте все без здоров'я – ніщо. Будемо вчитися зберігати своє духовне здоров'я, а відтак працездатність, наснагу та ентузіазм.

Викладач є основною дієвою речовиною в освітньому процесі, а тому дисгармонійний стан освітянина шкодить і йому самому, і його вихованцям. Можна сказати, що вчитель виступає в ролі пігулки: якщо пігулка зіпсована, то вона у кращому випадку не допоможе, а у гіршому – зашкодить. Саме про емоційний добробут йтиметься у першому модулі «"Страдиварі" освітнього процесу – особистість освітянина». Торкнемося сутнісної проблеми освіти – як організувати освітній процес в екологічний спосіб? Що можна і варто роботи у межах свого кола впливу? Якою є освітянська місія і як вона допомагає рухатися уперед, зберігаючи оптимізм? Як гармонізувати стосунки із собою та перетворитися на ключовий чинник освітнього процесу?

Роль першої скрипки в освітньому процесі по праву належить вчителю! Саме від того, як буде налаштована ця скрипка, багато в чому залежить задоволення від навчання та кінцевий результат освіти! У притчах Соломона говориться: «Блаженна людина, котра надбала мудрість, і людина, котра надбала розум! Тому що надбання її важливіше, аніж надбати срібла, і прибутку від неї більше, аніж від золота. Вона вартніша коштовного каміння; і ніщо із бажаного тобою не зрівняється з нею. Тривалість днів у правій руці її; а в лівій у неї багатство і слава». Отже, багатіймо!

Разом ми опануємо відеолекції та пройдемо тести для самоперевірки. Після перегляду матеріалів ви можете звернутись до корисних джерел. Ставте питання на форумі курсу та обмінюйтесь думками із колегами.

Натхнення у навчанні!

З повагою
Сергій Терно


Última modificación: Wednesday, 18 de November de 2020, 12:07