Анотація курсу
Курс має на меті сприяти формуванню професійної культури, наукового світогляду молодих істориків, стилю мислення та дослідницького смаку у майбутнього фахівця, вчителя, культурно-громадського діяча.
Зокрема, ставляться завдання:
– розкрити процес становлення і розвитку історичної свідомості і історичного пізнання в українських землях з Х до початку ХХ ст.;
– з’ясувати провідні ідеї, концепції, схеми в межах відповідних етапів розвитку історичної думки;
– визначити методи дослідження, механізми і головні тенденції розвитку, опановані провідними історіографічними напрямами і школами;
– визначити місце української історіографії в загальноєвропейському історіографічному процесі, простежити вплив західноєвропейської, польської і російської історіографії на творчість вітчизняних істориків;
– на прикладі творчих біографій провідних істориків проаналізувати складові успіху інтелектуальної і професійної діяльності історика.
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
– визначення і характеристики головних етапів у розвитку історичної думки в Україні: літописного; романтичного; позитивістського; неоромантичного; марксистського; модерністського;
– параметри і характеристики провідних шкіл в українській історіографії: народницької; школи українських істориків-державників;
– провідну тематику досліджень провідних історіографічних шкіл України;
– закономірності зміни одних історичних парадигм іншими;
– інституційне забезпечення діяльності істориків різних періодів;
– зміст головних і знакових праць істориків України.
вміти:
– здійснювати інтерпретацію методологічних засад того чи іншого історичного твору з історії давньої та нової історії України;
– порівнювати світоглядні і професійні засади історичних творів;
– складати бібліографічні довідки, анотації творів.