Анотація курсу

Курс має на меті сприяти формуванню професійної культури, наукового світогляду молодих істориків, стилю мислення та дослідницького смаку у майбутнього фахівця, вчителя, культурно-громадського діяча.

Зокрема, ставляться завдання:

–       розкрити процес становлення і розвитку історичної свідомості і історичного пізнання в українських землях з Х до початку ХХ ст.;

–       з’ясувати провідні ідеї, концепції, схеми в межах відповідних етапів розвитку історичної думки;

–       визначити методи дослідження, механізми і головні тенденції розвитку, опановані провідними історіографічними напрямами і школами;

–       визначити місце української історіографії в загальноєвропейському історіографічному процесі, простежити вплив західноєвропейської, польської і російської історіографії на творчість вітчизняних істориків;

–       на прикладі творчих біографій провідних істориків проаналізувати складові успіху інтелектуальної і професійної діяльності історика.

 

У разі успішного завершення курсу студент зможе:

знати:

–       визначення і характеристики головних етапів у розвитку історичної думки в Україні: літописного; романтичного; позитивістського; неоромантичного; марксистського; модерністського;

–       параметри і характеристики провідних шкіл в українській історіографії: народницької; школи українських істориків-державників;

–       провідну тематику досліджень провідних історіографічних шкіл України;

–       закономірності зміни одних історичних парадигм іншими;

–       інституційне забезпечення діяльності істориків різних періодів;

–       зміст головних і знакових праць істориків України.

вміти:

–       здійснювати інтерпретацію методологічних засад того чи іншого історичного твору з історії давньої та нової історії України;

–       порівнювати світоглядні і професійні засади історичних творів;

–       складати бібліографічні довідки, анотації творів.


Modifié le: Monday 30 January 2023, 00:21