Критерії оцінювання роботи на семінарському занятті.
Під час підготовки до семінарських занять студенти повинні опанувати прийомами та методами самостійної роботи з джерелами та монографічною літературою, засвоїти навички дослідної роботи.
Готуючись до семінарського заняття, слід проаналізувати джерела, опрацювати монографічні дослідження та наукові статті (список літератури та джерел додається), скласти конспект опрацьованих джерел та літератури, докладний план виступу, тези по кожному питанню.
Такий спосіб підготовки до семінарського заняття дозволить усвідомити логічну структуру навчального матеріалу, сприятиме повному, міцному, свідомому та глибокому засвоєнню змісту курсу.
Семінарські заняття проводяться у формі бесіди, рецензування виступів, доповідей, передбачають дискусію з вузлових питань теми. На виступ студента з доповіддю на семінарському занятті відводиться до 10 хвилин. Доповідь повинна бути логічно завершеним, обґрунтованим і систематизованим викладом наукового питання, тобто необхідно чітко зазначити причини, хід подій, склад учасників, результати та наслідки історичного процесу або явища.
Будь-яке твердження має бути обов'язково доведене, спиратися на історичні джерела. Виступ із доповіддю підлягає обговоренню у студентській групі, рецензуванню. Для реалізації даного порядку роботи студенти повинні підготувати дискусійні питання доповідачу, брати участь в обговоренні, рецензувати доповідь. Опанування матеріалом семінарських занять у повному обсязі є обов’язковим для кожного студента. У випадку непідготовленості або пропуску семінару (незалежно від причин) студент зобов'язаний самостійно опрацювати відповідну тему.
Семінарські заняття, на яких відбувається розв’язання аналітичних завдань відбуваються у відповідні аудиторні години. Під час роботи на семінарі студент може отримати максимум 10 балів. Критерії оцінювання роботи: а) Послідовний виклад матеріалу з висновками в кінці відповіді, знання фактичного матеріалу, володіння понятійним апаратом, уміння творчо розв’язувати завдання – 9 балів; б) послідовний виклад матеріалу, знання фактичного матеріалу, володіння категоріальним апаратом, допускається 1-2 неточності у використанні понятійного матеріалу – 8-4 бали, в) зміст матеріалу викладено частково, з недотриманням в окремих випадках послідовності, студент частково володіє знаннями фактичного матеріалу, при поясненні понять допущено помилки, суть питання в основному розкрита, не зважаючи на зазначені вище упущення – 3-1 бали. Доповнення та участь у дискусії на семінарському занятті оцінюється у 1–2 бали.