Лекція 9. Антиукраїнська риторика в курсі історичного краєзнавства в системі освіти ОРДЛО

1. Антиукраїнський характер курсу історичного краєзнавства в системі освіти ОРДЛО.

2. Основні антиукраїнські імперські міфи, викладені в підручниках історичного краєзнавства шкіл ОРДЛО.

3.Історичні міфи щодо російського характеру донецького регіону, про ДНР як правонаступницю ДКРР та ін. Спростування антиукраїнських імперських історичних міфів. 

 Рекомендована література

 1. Відгук українських істориків на статтю В. Путіна «Про історичну єдність росіян та українців» / Ін-т історії України НАН України. Київ, 2021. 8 с. URL: http://resource.history.org.ua/item/0015897 (дата звернення 29.08.2022).

2. Аналітична записка ОСВІТА ТА ОКУПОВАНІ ТЕРИТОРІЇ За результатами експертного обговорення у рамках проєкту «Аудит законодавчого поля щодо окупованих територій АР Крим та Донецької і Луганської областей 2014 – 2020 рр.» 20-21 жовтня 2020 р. https://ac.ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/LDK_-osvita.pdf

3.  Константинова Н. Знищення національної ідентичності і мілітаризація. Які особливості освіти на окупованих територіях? https://www.radiosvoboda.org/a/osoblyvist-osvity-na-okupovanyh-terytoriyah/31144170.html

4. Мовчан С., Суляліна М., Галай А. Освітнє поле на тимчасово окупованих територіях України (2014- 2019 рр.https://helsinki.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/Osvita_02.pdf

5. Тищенко Ю. Діти, які не знають мови та історії України. Як ми втрачаємо молодь Донбасу і Криму https://life.pravda.com.ua/columns/2019/10/3/238426/

6.Тищук Т.,Алеканкіна К., Іванчук В.  Оцінка імплементації державної політики підтримки абітурієнтів з Криму та ОРДЛО під час вступу до університетів України https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2021/01/Otsinyuvannya-implementatsii-derzhavnoi-politiki-pidtrimki-abituriyentiv-z-Krimu-ta-ORDLO-pri-vstupi-v-universiteti-Ukrai-ni-1-1.pdf

7.Трансформації соціальних ідентичностей на тимчасово окупованих територіях (АР Крим, ОРДЛО). Напрями, тенденції політики ідентичностей з боку РФ, порушення прав людини https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gromadyanske-suspilstvo/transformacii-socialnikh-identichnostey-na-timchasovo

8.Турченко Г. Історична наука і сучасна гібридна війна Росії проти України Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету. Запоріжжя, 2016. Вип. 46. С. 217–223.

9.Турченко Г. Ідеї «русского мира» та «Новороссии» як пропагандистська зброя у сучасній російсько-українській війні Феномен пропаганди та антипропаганди у сучасному світі: історико-політологічний дискурс / наук. ред. Г.М. Васильчук, О.М. Маклюк, М.М. Бессонова. Запоріжжя, 2018. С. 274–289.

10.Турченко Г. Ф., Терно С. О., Костенко Д. С. Антиукраїнський характер змін в шкільному курсі історії анексованого Криму (2014 - 2021 рр.) як складова гібридної війни рф проти України. Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. 2022. № 1(48). C. 1-10. URL: https://drive.google.com/file/d/1PUH6xQqsZ2c4oZs2hYh-RCvOIDbcTf1V/view. (Google Scholar).

11.Turchenko H. «Russian world» and the project «Novorossiya» as components of the information war of the Russian Federation against Ukraine Propaganda and public consciousness in the south and east of Ukraine (1930s – early XXI century) : scientific monograph / F. Turchenko and other. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2021, p. 2945.



Última modificación: Friday, 28 de July de 2023, 00:03