Система накопичення балів
Види і зміст поточних контрольних заходів.
Вид поточного контрольного заходу |
Зміст поточного контрольного заходу |
Критерії оцінювання |
Усього балів |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Теоретичне завдання - тестування |
Питання для підготовки: Людина з інвалідністю в Україні сьогодні: права та реальні можливості. Соціалізація молоді з комплексними порушеннями: права, можливості в сучасному світі. Спільне та відмінне у поняттях: «інтеграція людини з інвалідністю в соціум», «людина з інвалідністю інтегрована в соціум». Соціальна адаптація, реабілітація, соціальна компетентність: процес та результат. Зовнішні і внутрішні фактори з яких складається комунікація та соціалізація. Діючі послуги для дітей та дорослих з порушеннями розвитку, послуги на стадії впровадження. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів. |
5 |
Практичне завдання. Вправа з первинної комунікації - розповідь про себе “Знайомство”. Перегляд та аналіз художнього фільму. |
Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 5 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodl :URL : https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=14352 Аналіз художнього фільму – під час проведення практичного заняття |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повний обсяг виконання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.).
|
5 |
|
Усього за ЗМ 1 |
2 |
|
|
10 |
2 |
Теоретичне завдання - Тестування
|
Питання для підготовки: Сфери формування комунікативних навичок. Мета, завдання, етапи роботи формування комунікативних навичок. Показники компетентності. Складові комунікативних здібностей. Роль сім’ї, її вплив на рівень успішності соціальної адаптації, реабілітації як наслідок – успішної соціалізації. Робота з батьками (законними представниками): анкетування, консультування. Розвиток здатності до спілкування, формування взаємовідносин. Соціальні норми: поняття, ознаки, види. Сутність та проблеми соціальної реабілітації дітей з інвалідністю. Формування соціальних норм у дітей з інвалідністю в базових соціальних середовищах. Стратегії, методи і прийоми формування соціальних навичок. Єдність вимог фахівців і батьків (законних представників, опікунів тощо). Безпека дітей та молоді з комплексними порушеннями, захист від насильства. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів. |
5 |
Практичне завдання. Презентація по трьом, на вибір, сферам формування комунікативних навичок: тема, мета, показник компетентності. Розробка анкети для батьків (законних представників) з виявлення та узгодження запиту. |
Презентація виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodl : URL : https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=14352 Обов’язково – посилання на використані джерела Соціальна історія з формування комунікативної навички в базовому соціальному середовищі: тема, мета, набута компетентність, сформована навичка. Перегляд та аналіз художнього фільму |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повний обсяг виконання (2 б.); творчий підхід у виконанні (2 б.). |
5 |
|
Усього за ЗМ 2 |
2 |
|
|
10 |
3 |
Теоретичне завдання – Тестування. |
Питання для підготовки: Агресивна реакція і агресивна поведінка: спільне та відмінності. Причини прояву агресії – питання актуальне для фахівця при комунікації з такими клієнтами (діти, дорослі). МКФ 11. Імовірні причини агресії, її критерії. Кодекс гніву. Захист здоров’я та життя фахівця. Ближнє коло оточення особи з агресивною поведінкою (законні представники, опікуни тощо), співпраця з ними. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
5 |
Практичне завдання – Сформувати базові правила поведінки фахівця з особами з комбінованими порушеннями (правила безпеки). Перегляд та аналіз художнього фільму |
Вимоги до виконання та оформлення: завдання має бути виконане у табличному вигляді, у робочому зошиті або на аркушах формату А4, у вигляді пам'ятки. |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - ґрунтовність аналізу (2 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.); |
5 |
|
2 |
|
|
10 |
|
4 |
Теоретичне завдання - Тестування. |
Питання для підготовки: Альтернативна та додаткова комунікація – можливість бути почутим. Поняття про альтернативну та додаткову комунікацію (АДК) - «голосу» людини, в якій відсутносте мовлення. Науково-доказові методи та методики. Вимоги до навчання фахівця, застосування на практиці. Види, засоби, правила застосування АДК. Умови ефективної роботи із засвоєння та використання АДК. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
5 |
Практичне завдання. Моделювання теми (тематичного сюжету) комунікативної книги із застосуванням АДК. Перегляд та аналіз художнього фільму |
Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 5 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodl :URL : https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=14352 Аналіз художнього фільму – під час проведення практичного заняття |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - ґрунтовність виконання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.); |
5 |
|
Усього за ЗМ 4 |
2 |
|
|
10 |
5 |
Теоретичне завдання - Тестування. |
Питання для підготовки: Жести як засіб комунікації при проблемах вербального спілкування. Жестові системи, що відповідають усній мові, в роботі з дітьми (молоддю) з порушеннями комунікації. Жести як засіб підтримки комунікації при різних видах проблем вербального спілкування. Вимоги до фахівця при навчанні жестам. Організація і проведення занять з використанням жестів. Етапи корекційної роботи з навчання не вербальному спілкуванню, формування комунікативних навичок. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
5 |
Практичне завдання – Презентація із застосуванням жестів “Знайомство” . Розгорнутий конспект вправи (гри) з навчання не вербальному спілкуванню, використання жестів. |
Вимоги до виконання та оформлення: Передбачається виконання або у вільному стилі (вручну або за допомогою комп’ютерної техніки). Конспект вправи надсилається на відповідну сторінку в Moodlе https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=14352 |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - ґрунтовність виконання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.). |
5 |
|
Усього за ЗМ 5 |
2 |
|
|
10 |
6 |
Теоретичне завдання - Тестування. |
Питання для підготовки: Керівна роль фахівця. Корекційна робота з формування навичок (складові та очікуваний результат): розуміння мовлення, імітації, вказівний жест, розрізняння емоцій, розвиток мовлення, розвиток навичок гри, розвиток навичок групової комунікації. Навчання “доброму” правилу. |
Тестування передбачає надання відповідей на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
5 |
Практичне завдання. Ігри на формування навички групової комунікації: назва, мета, набута компетентність, сформована навичка. Перегляд та аналіз художнього фільму. |
Вимоги до виконання та оформлення: Добір ігор та вправ обсягом до 4-5 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle :URL : https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=14352 Обов’язково – посилання на використані джерела.
|
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повний обсяг виконання (1 б.); - якість виконання навчального завдання (1 б.); - самостійність виконання (1 б.); - творчий підхід у виконанні (1 б.). |
5 |
|
Усього за ЗМ 6 |
2 |
|
|
10 |
Усього за змістові модулі контр. заходів |
12 |
|
|
60 |
8. Підсумковий семестровий контроль
Види підсумкових контрольних заходів |
Зміст підсумкового контрольного заходу |
Критерії оцінювання |
Усього балів |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Залік |
Теоретичне завдання |
Питання для підготовки: Людина з інвалідністю в Україні сьогодні: права та реальні можливості. Соціалізація молоді з комплексними порушеннями: права, можливості в сучасному світі. Спільне та відмінне у поняттях: «інтеграція людини з інвалідністю в соціум», «людина з інвалідністю інтегрована в соціум». Соціальна адаптація, реабілітація, соціальна компетентність: процес та результат. Зовнішні і внутрішні фактори з яких складається комунікація та соціалізація. Діючі послуги для дітей та дорослих з порушеннями розвитку, послуги на стадії впровадження. Сфери формування комунікативних навичок. Мета, завдання, етапи роботи формування комунікативних навичок. Показники компетентності. Складові комунікативних здібностей. Роль сім’ї, її вплив на рівень успішності соціальної адаптації, реабілітації як наслідок – успішної соціалізації. Робота з батьками (законними представниками): анкетування, консультування. Розвиток здатності до спілкування, формування взаємовідносин. Соціальні норми: поняття, ознаки, види. Сутність та проблеми соціальної реабілітації дітей з інвалідністю. Формування соціальних норм у дітей з інвалідністю в базових соціальних середовищах. Стратегії, методи і прийоми формування соціальних навичок. Єдність вимог фахівців і батьків (законних представників, опікунів тощо). Безпека дітей та молоді з комплексними порушеннями, захист від насильства. Агресивна реакція і агресивна поведінка: спільне та відмінності. Причини прояву агресії – питання актуальне для фахівця при комунікації з такими клієнтами (діти, дорослі). МКФ 11. Імовірні причини агресії, її критерії. Кодекс гніву. Захист здоров’я та життя фахівця. Ближнє коло оточення особи з агресивною поведінкою (законні представники, опікуни тощо), співпраця з ними. Альтернативна та додаткова комунікація – можливість бути почутим. Поняття про альтернативну та додаткову комунікацію (АДК) - «голосу» людини, в якій відсутносте мовлення. Науково-доказові методи та методики. Вимоги до навчання фахівця, застосування на практиці. Види, засоби, правила застосування АДК. Умови ефективної роботи із засвоєння та використання АДК. Жести як засіб комунікації при проблемах вербального спілкування. Жестові системи, що відповідають усній мові, в роботі з дітьми (молоддю) з порушеннями комунікації. Жести як засіб підтримки комунікації при різних видах проблем вербального спілкування. Вимоги до фахівця при навчанні жестам. Організація і проведення занять з використанням жестів. Етапи корекційної роботи з навчання не вербальному спілкуванню, формування комунікативних навичок. Керівна роль фахівця. Корекційна робота з формування навичок (складові та очікуваний результат): розуміння мовлення, імітації, вказівний жест, розрізняння емоцій, розвиток мовлення, розвиток навичок гри, розвиток навичок групової комунікації. Навчання “доброму” правилу. |
Тестування передбачає надання відповідей на 20 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал |
20 |
Практичне завдання |
Індивідуальне практичне завдання: Розробити схематично програму формування соціально-комунікативної компетентності особи з комбінованими порушеннями. Презентувати програму під час заліку. |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: – Правильне визначення мети і завдань програми (5 б.) – своєчасність виконання завдання (5 б.); – розкриття змісту програми (5б.); – презентація програми під час заліку (5 б.). |
20 |
|
Усього за підсумковий семестровий контроль |
|
40 |