Система накопичення балів
№ змістового модуля |
Вид поточного контрольного заходу |
Зміст поточного контрольного заходу |
Критерії оцінювання |
Усього балів |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
ЗМ 1. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Корекційна психопедагогіка як інтегрована галузь педагогіки та наука про виховання особистості при порушеннях процесів розвитку і соціалізації. Історичне підґрунтя розвитку сучасної корекційної психопедагогіки. Термінологія: дефектологія, олігофренопедагогіка, корекційна психопедагогіка. Об’єкт, предмет та завдання корекційної психопедагогіки. Зв’язок корекційної психопедагогіки з іншими науками. Методи досліджень в корекційній психопедагогіці. Загальні закономірності освіти, навчання і виховання дітей з порушеннями інтелекту. Поняття «норма» та «відхилення» у корекційній психопедагогіці. Причини виникнення «відхилень» в інтелектуальному розвиткові. |
Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів. |
4 |
Практичне завдання – написання есе за темою на вибір: «Історичний аспект становлення корекційної психопедагогіки» або «Поняття «норми» та «відхилення» у педагогічній науці» Підготовка до дискусії |
Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 4-5 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела. https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 Підготовка до дискусії на тему «Відносність поняття «норма» |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повний обсяг виконання (1 б.); - грунтовність виконання навчального завдання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.). |
6 |
|
Усього за ЗМ 1 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 2. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Сутність порушень інтелектуального розвитку. Термінологія: поняття «порушення інтелектуального розвитку»; «вади розумового розвитку»; «розумова відсталість» та класифікації. Ступінь порушення інтелектуального розвитку. Олігофренія, деменція та затримка психічного розвитку як основні прояви порушень інтелектуального розвитку. Особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями інтелекту. Взаємозв’язок біологічних та соціальних факторів у розвитку дитини. |
Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
4 |
Практичне завдання – скласти порівняльну таблицю понять: олігофренія, деменція та затримка психічного розвитку |
Вимоги до виконання та оформлення: завдання має бути виконане у табличному вигляді, у робочому зошиті. Скрин або цифровий варіант виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку в мудл https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - якість порівняння (2 б.); - ґрунтовність виконання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (1 б.). |
6 |
|
Усього за ЗМ 2 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 3. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Сутність та принципи спеціального навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Організація корекційно-розвивального навчально-виховного процесу дітей з порушеннями інтелекту. Методи навчання. Форми організації навчального процесу. Урок як основна форма організації навчального процесу дітей, які потребують корекції розумового розвитку. Основні методичні вимоги до уроку. Перевірка та облік знань, умінь і навичок учнів. Керівництво та контроль у загальноосвітньому навчальному закладі для дітей, які потребують корекції розумового розвитку. |
Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
4 |
Практичне завдання на вибір – скласти пам’ятку на тему за вибором: «Специфічні форми та методи навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку» або «Основні методичні вимоги до уроку в процесі спеціального навчання» Підготуватись до вирішення практичних завдань (кейсів) під час практичного заняття |
Вимоги до виконання та оформлення: Передбачається виконання або у вільному стилі (вручну або за допомогою комп’ютерної техніки) Скрин або фото надсилається в мудл https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 Підготуватись до вирішення практичних завдань (кейсів) під час практичного заняття |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - якість виконання (2 б.); - грунтовність виконання (1 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.). |
6 |
|
Усього за ЗМ 3 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 4. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Мета і завдання виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Принципи виховання дітей з порушеннями інтелекту. Організація корекційно-розвивального виховного процесу дітей з порушеннями інтелекту. Методи виховання учнів з порушеннями інтелекту. Моральне, правове, трудове виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Сутність естетичного, екологічного виховання. Особливості взаємодії з сім’єю, яка виховує дитину з порушенням інтелектуального розвитку. |
Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
4 |
Практичне завдання – проблемно-орієнтовне реферування на тему за вибором: «Урахування закономірностей вікового та індивідуального розвитку дітей з порушенням інтелекту» або «Особливості взаємодії з сім’єю, яка виховує дитину з порушенням інтелектуального розвитку» Підготовка до дискусії «Родина, яка виховує дитину з ПІР: труднощі функціонування» |
Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 6 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 Підготовка до дискусії «Родина, яка виховує дитину з ПІР: труднощі функціонування» |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повний обсяг виконання (2 б.); - виділення головного, суттєвого при розкритті теми з висловленням особистого ставлення до проблеми (2 б.) - творчий підхід у виконанні (1 б.).
|
6 |
|
Усього за ЗМ 4 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 5. |
Теоретичне завдання – усне опитування |
Питання для підготовки: Соціальне становлення дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Особливості формування особистості у різних соціальних умовах. Вплив різних чинників на процеси соціалізації. Значення процесу соціалізації для дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Питання соціальної адаптації, інтеграції дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Соціальне оточення як фактор соціалізації дитини з порушенням інтелектуального розвитку. |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - активність під час опитування (1 б.); - надання повних, ґрунтовних відповідей (2 б.); - творчий підхід у пошуку та наданні відповідей (1 б.). |
4 |
Практичне завдання – створення карти чинників, які впливають на соціальне становлення дитини з ПІР. Підготовка до дискусії «Методи сприяння соціалізації дитини з ПІР» |
Вимоги до виконання та оформлення: Передбачається виконання або у вільному стилі (вручну або за допомогою комп’ютерної техніки) |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - якість виконання (2 б.); - ґрунтовність виконання (1 б.); - творчий підхід у виконанні (2 б.). |
6 |
|
Усього за ЗМ 5 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 6. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Освітні та корекційні послуги для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інклюзивно-ресурсні центри та їх роль у процесі навчання та виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Принципи командної взаємодії фахівців різного профілю. Психолого-педагогічний супровід освітнього процесу дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Логопедичне обстеження дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Особливості логопедичної роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. |
Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
4 |
Практичне завдання в малих групах – схематичне складання програми психолого-педагогічного супроводу дитини з порушенням інтелектуального розвитку (вік дитини, тип порушення і заклад – на вибір студентів) Підготовка до дискусії «Роль логопеда у процесі навчання та виховання дитини з ПІР» |
Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 7 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 Підготовка до дискусії «Роль логопеда у процесі навчання та виховання дитини з ПІР» |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - якість виконання (2 б.); - ґрунтовність виконання (2 б.); - творчий підхід у виконанні (1 б.). |
6 |
|
Усього за ЗМ 6 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
Усього за змістові модулі контр. заходів |
12 |
|
|
60 |