Критерії оцінювання
Оцінювання знань студентів здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів за 100-бальною шкалою.
Поточний контроль успішності студентів здійснюється практично постійно за всіма видами робіт: виконання практичних робіт, виступи на семінарах, виконання індивідуальних завдань, усні відповіді, тестування, виконання творчих робіт, складання ессе, загальна активність на заняттях тощо.
У процесі оцінювання навчальних досягнень студентів використовуються такі форми контролю:
- поточний контроль – здійснюється у ході повсякденної навчальної діяльності студентів: відвідування лекційних, практичних занять та робота на них; виконання практичних завдань; тестування по закінченню вивчення розділів.
- підсумковий контроль – здійснюється після завершення вивчення курсу: залік.
Використовуються наступні методи перевірки:
- методи усної перевірки результатів навчання – бесіда, виступ, пояснення.
- методи письмової перевірки результатів навчання – індивідуальне науково-дослідне завдання, тестування, контрольні роботи.
Письмовий контроль проводиться у формі виконання студентами письмових контрольних робіт (або тестування). Усний контроль проводиться у формі співбесіди зі студентом, наприклад, під час усного опитування і належить до індивідуального контролю.
Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.
При наявності 35 балів поточного контролю, студент допускається до підсумкового контролю.
Якщо студент із поважних причин пропустив заняття, в якості відпрацювання матеріалу йому пропонується підготовка рефератів та/або опрацювання наукових текстів, що фіксується у вигляді конспекту. Успішна презентація підготовлених власноруч матеріалів оцінюватиметься максимально у три бали.
Підсумкова оцінка з дисципліни формується із загальної кількості набраних балів за результатами поточного контролю, індивідуального завдання і заліку.
Перевірка рівня засвоєння знань (поточний та підсумковий тестовий контроль, залік) за вибором викладача може здійснюватись шляхом: комп’ютерного або письмового тестування.
Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної та індивідуальної роботи залежить від дотримання таких вимог:
- своєчасність виконання навчальних завдань;
- повний обсяг їх виконання;
- якість виконання навчальних завдань;
- самостійність виконання;
- творчий підхід у виконанні завдань.
№ з/п |
Вид контрольного заходу |
Кількість контрольних заходів |
Кількість балів за 1 захід |
Усього балів |
1 |
Підготовка завдання самостійної творчої (або дослідної) роботи. Термін виконання: у межах підготовки до семінарських/практичних занять. |
6 |
3 |
18 |
2 |
Презентація означеного завдання. Термін виконання: під час проведення семінарських/практичних занять. |
6 |
2 |
12 |
3 |
Активність на лекційних та практичних заняттях Термін виконання: під час проведення лекційних, семінарських/практичних занять |
1 |
0-10 |
10 |
4 |
Контрольне тестування після вивчення першого розділу. Термін виконання: по завершенню вивчення першого розділу |
1 |
10 |
10 |
5 |
Контрольне тестування після вивчення другого розділу. Термін виконання: по завершенню вивчення другого розділу. |
1 |
10 |
10 |
Екзамен |
Екзамен (1 частина) – виконання індивідуального науково-дослідного завдання Термін виконання: упродовж екзаменаційно-залікової сесії |
1 |
0-20 |
20 |
Екзамен (2 частина). Підсумкове тестування. Термін виконання: згідно з розкладом екзаменаційно-залікової сесії. |
1 |
0-20 |
20 |
|
Усього |
7 |
|
100 |
Підготовка завдання та його презентація на семінарському занятті (далі - доповідь) оцінюється у 5 балів (3 бали за підготовку та 2 бали за презентацію (попередня табл.)).
Критерії оцінювання доповіді:
5 балів отримує студент, який самостійно, у повному обсязі виконав завдання, виявив творчій підхід до його виконання та представлення; під час презентації виказав глибоку обізнаність щодо теми завдання, розуміння сутності досліджуваної проблеми; виявив навички взаємодії з аудиторією, запропонував питання для групового обговорення.
4 бали отримує студент, який самостійно, у повному обсязі виконав завдання; під час презентації виказав розуміння сутності досліджуваної проблеми; запропонував питання для групового обговорення.
3 бали отримує студент, який виконав завдання не в повному обсязі, стереотипно, але принципово вірно; під час презентації виявив не повну обізнаність щодо теми дослідження, але під час обговорення проблемних питань, виявив певну активність, запропонував шляхи пошуку відповідей на проблемні запитання.
2 бали отримує студент, який виконав завдання не в повному обсязі, з порушенням структури доповіді та/або без презентації; під час виконання завдання припускався певних помилок.
1 бал отримує студент, який виконав завдання номінально, без глибокого осмислення проблеми, творчого підходу.
0 балів отримує студент, який не виконав завдання або виконав його принципово невірно. У таких випадках студенту надається одна можливість повторного виконання та презентації завдання, але не пізніше наступного практичного заняття. При цьому максимально можлива кількість балів складає 4.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
За шкалою ECTS |
За шкалою університету |
За національною шкалою |
|
Екзамен |
Залік |
||
A |
90 – 100 (відмінно) |
5 (відмінно) |
Зараховано |
B |
85 – 89 (дуже добре) |
4 (добре) |
|
C |
75 – 84 (добре) |
||
D |
70 – 74 (задовільно) |
3 (задовільно) |
|
E |
60 – 69 (достатньо) |
||
FX |
35 – 59 (незадовільно – з можливістю повторного складання) |
2 (незадовільно) |
Не зараховано |
F |
1 – 34 (незадовільно – з обов’язковим повторним курсом) |