Методичні рекомендації

За результатами проходження «Клінічної практики з фізичної терапії» студенти-практиканти мають набути таких компетенцій:

• вміти проводити опитування пацієнтів/клієнтів з різними нозологічними формами (травми та захворювання опорно-рухового апарату, серцево-судинної, дихальної, нервової систем), в тому числі зі складною мультисистемною патологією;

• вміти виконувати обстеження пацієнтів/клієнтів з різними нозологічними формами, використовуючи відповідний інструментарій (опитування, спостереження, антропометрія, пальпація, оцінювання активного та пасивного руху, вимірювання амплітуди руху у суглобах, визначення м’язової сили, м’язового тонусу, м’язової витривалості, оцінювання рівноваги та координації, оцінювання довільних рухових функцій, больового синдрому, рухових функцій та мобільності);

• документувати дані реабілітаційного обстеження згідно професійних інструкцій фізичного терапевта і вимог бази практики;

• вміти трактувати інформацію про наявні у пацієнта/клієнта порушення за Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ);

• використовувати дані реабілітаційного обстеження при складанні індивідуальних програм з фізичної терапії для пацієнтів/клієнтів з різними нозологічними формами, в тому числі зі складною мультисистемною патологією (встановлювати цілі втручання, розробляти технологію втручання);

• добирати засоби, методи та форми фізичної терапії з урахуванням особистісних чинників пацієнта/клієнта з різними нозологічними формами, в тому числі зі складною мультисистемною патологією (терапевтичні вправи; позиціонування; тренування рухових навичок та умінь: переміщення у ліжку, навички сидіння, переміщення поза межі ліжка, вставання, стояння, хода, користування допоміжними засобами для ходи та візком, користування ортезами, самообслуговування та самодогляд; дихальні вправи; мануальні маніпуляції на грудній клітці, масаж, застосування преформованих фізичних чинників);

• реалізовувати індивідуальну програму фізичної терапії в пацієнтів/клієнтів з різними формами діяльності серцево-судинної, дихальної, нервової систем, опорно-рухового апарату, в тому числі зі складною мультисистемною патологією (біль, набряки, порушення амплітуди руху, зменшення м’язової сили та м’язова атрофія, зменшення м’язової витривалості, порушення рівноваги та координації, порушення когнітивних функцій, порушення зорових функцій та сприйняття, просторово-зорові порушення, кашель, задишка, приступ ядухи, ціаноз, набряк, синдром дихальної недостатності, бронхообструктивний синдром тощо);

• вміти прогнозувати результати впровадження програм фізичної терапії в пацієнтів/клієнтів з різними нозологічними формами, в тому числі зі складною мультисистемною патологією (цільовий/очікуваний рівень результатів втручання, пріоритетність застосування заходів фізичної терапії);

• вміти здійснювати контроль стану пацієнтів/клієнтів з різними нозологічними формами в ході реабілітаційного заняття, аналізувати результати та коректувати хід виконання програм фізичної терапії, діючи у межах затверджених клінічних настанов/протоколів;

• демонструвати уміння спілкування з пацієнтом/клієнтом, іншими групами співрозмовників, різними за віком, рівнем освіти, соціальною і професійною приналежністю,  психологічними та когнітивними якостями тощо, у мультидисциплінарній команді;

• навчати пацієнта прийомам самообслуговування, навчати опікунів /родичів пацієнта прийомам догляду за пацієнтом, залучати їх до реабілітаційного процесу;         

• безпечно реалізовувати програму з фізичної терапії;  передбачати та  визначати реакцію пацієнта на проведення реабілітаційних заходів. 


Клацніть Наскрізна програма практик ФТЕ скан.pdf для перегляду файлу