Options d'inscription

Мета та завдання спецкурсу "Міжкультурна комунікація та взаємодія"  

Метою спецкурсу є формування професійної комунікативної мобільності студентів засобами неориторики; створення умов для засвоєння студентами основ міжкультурної комунікації та розвиток навичок для роботи у глобалізованому середовищі. Студенти знайомляться з культурними відмінностями, особливостями ділового етикету в різних країнах і вивчають способи уникнення конфліктів та комунікативних бар'єрів засобами інноваційних технологій продуктивного екологічного спілкування.

Основними завданнями спецкурсу за вибором  є:

-     підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників;

-     стимулювання потреби в саморозвитку комунікативного потенціалу;

-     надання практичної допомоги в подоланні труднощів у міжкультурній комунікації;

-     розвиток умінь організації діалогових, полілогових форм навчальної діяльності;

-     навчання форм ефективної переконуючої комунікації за нестандартних ситуацій життєвого і професійного спілкування в умовах агресивної неориторики;

-     сприяння формуванню сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.

У кінцевому результаті навчання студент повинен знати:

-     основні категорії, розділи і закони риторики;

-     основні прийоми удосконалення майстерності мовлення як засобу удосконалення умінь вирішення виробничих завдань;

-     специфіку міжкультурного спілкування: особливості комунікативно-мовленнєвих ситуацій, характерних для професійної екологічної комунікації;

-     закономірності логіки мовлення;

-     основні види ораторських промов;

-     професійно значущі для педагога мовленнєві жанри;

-     теорію техніки мовлення.

У процесі вивчення спецкурсу студент повинен уміти:

-     екстраполювати основні закони риторики на міжкультурну комунікацію педагога;

-     вибирати тему промови, аналізувати її, збирати і систематизувати матеріал із проблеми;

-     на основі спостережень і аналізу бази даних створювати «портрет аудиторії»;

-     аналізувати і вибирати професійно значущий мовленнєвий жанр, що відповідає конкретній ситуації та створювати максимально ефективну композицію промови;

-     вести розгорнутий монолог, ефективну бесіду з фахової проблематики;

-     вирішувати комунікативні та мовленнєві завдання в конкретній ситуації спілкування;

-     логічно, правильно, точно, етично й емоційно виражати думки в словах, відповідно до змісту, умов комунікації та адресата, прагнучи при цьому передати у промові свій індивідуальний стиль;

-     володіти полемічним мистецтвом (диспут, полеміка, дискусія);

-     системно аналізувати весь комунікативний процес (рефлексія).

Професійні компетентності, які розвиваються під час навчання за програмою спецкурсу: міжкультурна компетентність; здатність до взаємодії, саморозвитку, креативних професійних рішень, самовизначення, самоосвіти; здатність до збереження своєї конкурентноспроможності в умовах відкритого екологічного простору.


Кредити: 3
Семестр: 222
Les visiteurs anonymes ne peuvent pas accéder à ce cours. Veuillez vous connecter.