Анотація до курсу
Тип : дисципліни вільного вибору студента.
Рік навчання - четвертий.
Семестр: другий.
Обсяг дисципліни: загальна кількість годин - 90, кредитів ЄКТС - 3, аудиторних лабораторних занять – 44 години, самостійна робота здобувачів вищої освіти - 46 годин.
Мета викладання дисципліни : формування, у здобувачів вищої освіти, фахових компетенцій бакалавра-дизайнера: надання необхідних теоретичних знань і практичних навичок для самостійного професійного виконання художньо-проектної діяльності за фахом. Виховання творчої індивідуальності дизайнера. Сприяння формуванню візуального ландшафту сучасності в навколишньому середовищі.
Завдання дисципліни:
– виховання у здобувачів вищої освіти високого рівня професійної культури в проектній діяльності дизайнера;
– надати здобувачам вищої освіти системи теоретичних знань по організації інтер’єру засобами графічного дизайну;
– надати здобувачам вищої освіти системи практичних навиків по організації інтер’єру засобами графічного дизайну;
– ознайомити здобувачів вищої освіти з методикою створення дизайн проекту по організації внутрішнього архітектурного середовища засобами графічного дизайну з врахуванням всіх факторів та аспектів, пов'язаних з художнім проектуванням та вимогами державних нормативних документів;
– навчити, здобувачів вищої освіти, методиці створення та поетапного виконання дизайн проекту з організації внутрішнього архітектурного середовища засобами графічного дизайну;
– надати професійних компетенцій бакалавра-дизайнера з питань презентації власних творчих проектних рішень.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні знати:
– типологічні основи проектування інтер’єрів середовища громадського призначення;
– принципові особливості специфіки проектування інтер’єрів внутрішнього архітектурного середовища, загальні відомості з образно-асоціативного формування об'ємно-планувального і композиційного рішення залежно від функціонального призначення об’єкта проектування;
– естетичні та стильові особливості проектування інтер’єрів внутрішнього архітектурного середовища з врахуванням соціальних, історично-культурних, містобудівних та географічних властивостей об’єкта проектування;
– основні архітектурно-художні властивості, що впливають на створення та організацію інтер’єрів засобами графічного дизайну;
– вимоги ергономіки що до проектування внутрішнього архітектурного середовища громадського призначення взагалі, та організацію інтер’єру засобами графічного дизайну зокрема;
– вимоги державних нормативних документів, що до проектування інтер’єрів громадського призначення (конструкційні, технологічні, санітарно-гігієнічні, протипожежні та інші вимоги ДБН та Сніп);
– вимоги, що до застосування меблів та обладнання у створенні інтер’єрів середовища громадського призначення;
– норми та принципи освітлення внутрішнього архітектурного середовища громадського призначення із застосуванням денного та штучного освітлення;
– властивості кольору і його психологічний та фізіологічний вплив на людину і оточуюче середовище інтер’єру громадського призначення;
– норми та закономірності застосування будівельних, обробних та оздоблювальних матеріалів відповідно до вимог державних нормативних документів;
–засоби візуальних комунікацій та застосування їх в дизайні середовища громадського призначення;
– проектно-графічні засоби та технічні прийоми для виготовлення проектної документації та виконання дизайн-проекту з використанням комп'ютерних технологій САПР, програм 2D графіки і 3D моделювання та візуалізації;
–засоби презентації дизайн-проекту.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні вміти:
– професійно використовувати теоретично та практично здобуті знання для творчого, художнього проектування архітектурного середовища засобами графічного дизайну та виконання, пов’язаних з цим, проектних задач;
– створювати самобутні художні образи архітектурного простору в залежності від типології та функціонального призначення об’єкта проектування;
–знаходити органічний зв’язок між змістом та формою у проектуванні інтер’єру засобами графічного дизайну;
– виявляти взаємо зв’язок внутрішнього архітектурного простору та зовнішнього природного оточуючого середовища;
– виконувати функціональне зонування у об’ємно-планувальних рішеннях середовища згідно типології та функціонального призначення об’єкта проектування та вимог ергономіки;
– застосовувати меблі та обладнання середовища згідно його функціонального призначення;
– застосовувати природнє та штучне освітлення інтер’єру з дотриманням вимог державних нормативних документів;
– застосовувати кольорові рішення та обробні матеріали згідно вимог типології споруд громадського призначення та нормативних державних документів;
– задіяти синтез мистецтв та засоби візуальних комунікацій в дизайні середовища громадського призначення;
– практично виконувати проектну документацію, архітектурні креслення, перспективні зображення інтер’єру та архітектурного середовища, що проектується, проектно-графічними засобами і прийомами від руки та застосуванням комп’ютерних технологій САПР, програм 2D графіки і 3D моделювання та візуалізаці;
- презентувати дизайн проект та власні ідеї проектного рішення відповідно до призначення об'єкта проектування.
Форми та методи навчання: Аудиторні лабораторні заняття під керівництвом викладача, самостійна робота здобувачів вищої освіти.
Курс передбачає виконання пошукових
ескізів у графіці від руки та чистових завдань із застосуванням комп’ютерних технологій САПР, програм 2D графіки і 3D моделювання та візуалізації для проектування інтер’єру та внутрішнього
архітектурного середовища +засобами графічного дизайну.
Мова навчання: Українська.