Семінар 2. Приклади та взірці використання краєзнавчого матеріалу у дослідженні та викладанні історії

Phase de mise en place

Chronologie de l'atelier avec 5 phasesAller directement aux tâches actuelles
Phase de mise en place
Phase actuelle
  • Info de tâche L'atelier est en cours de configuration. Veuillez attendre qu'il passe à la phase suivante.
Phase de remise
Phase d'évaluation
Phase de notation des évaluations
Fermé
Description

Семінар 2. Приклади та взірці використання краєзнавчого матеріалу у дослідженні та викладанні історії

План:

1. Визначні історики-краєзнавці України та їх теоретичний спадок.

2. Відомі дослідники історії Запорізького краю: наукова спадщина, технології дослідження, популяризація здобутків.

3. Тематичні дослідження з історії Запорізького краю та можливості їх використання в школі («Реабілітовані історією», «Запоріжжя в іменах», «Усна історія Степової України» та ін.)

4. Командна підготовка і презентація комплексу історичних джерел до уроку за темами:

4.1. Українська національна революція 1917-1921 рр. на Запорожжі

4.2. Запорізький край у 20-30-ті рр. ХХ ст.

4.3. Запорізький край в умовах російсько-української війни (2014-2023 рр.)

 

Рекомендована література

Основна:

1.               Актуальні проблеми теорії та методики навчання історії: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 10 травня 2023 р.) / Ред.кол.: Терно С., Ігнатуша О., Лях С., Савчук Т., Турченко Г., Турченко Ф. ; Запоріз. нац. ун-т. Запоріжжя : Запоріз. нац. ун-т, 2023. 305 с.

2.               Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. / Науковий редактор О.П. Реєнт, відповідальний редактор О.А.Удод. Київ, 2018. 112 с.

3.               Історико-краєзнавчі дослідження: традиції та інновації: матеріали V Міжнародної наукової конференції (Суми, 11–12 листопада 2021 р.). У 2 ч. Ч. 2. Суми : ФОП Цьома С.П., 2021. 142 с.

4.               Історія: Україна і світ. 10–11 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ, 2022. 64 с. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/Istoriya-Ukrayina.i.svit-Intehrovanyy.kurs.30.09.2022.pdf

5.               Історія України. Всесвітня історія 6–11 класи Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ: HREC PRESS, 2022. 106 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/2022/08/15/Navchalna.programa.2022.WH.HU.6-11.pdf

6.               Королько А. Методичні рекомендації для семінарських занять та самостійної роботи з дисципліни «Основи шкільного краєзнавства» (для студентів ІV курсу спеціальності 014.03 «Середня освіта (Історія)»). Івано-Франківськ, 2019. 78 с.

7.               Освіта України в умовах воєнного стану. Інформаційно-аналітичний збірник / Міністерство освіти і науки України; Ін-т освітньої аналітики; за заг. ред. С.М. Шкарлета. Київ, 2022. 358 с.

Додаткова:

1.               Верменич Я.В. Регіональна інтеграція в умовах глобалізації: теорії та сучасні реалії. Київ : Ін-т історії України, 2018. 351 с.

2.               Збірка матеріалів (тез доповідей) учасників Обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді «Краєзнавчі нариси Запорізького краю», присвяченої 80-річчю утворення Запорізької області. Ч. 2. «Гуманітарне краєзнавство». Запоріжжя: КЗ «Запорізький обласний центр туризму і краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді» ЗОР, 2019. 80 с.

3.               Історія: Україна і світ. 10-11 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ, 2022. 64 с. URL: http://surl.li/dmztu

4.               Історія України. Всесвітня історія 6 – 11 класи Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ : HREC PRESS, 2022. 106 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/2022/08/15/Navchalna.programa.2022.WH.HU.6-11.pdf

5.               Освіта України в умовах воєнного стану. Інформаційно-аналітичний збірник / Міністерство освіти і науки України; Ін-т освітньої аналітики; за заг. ред. С.М. Шкарлета. Київ, 2022. 358 с.

6.               Понєдєльник Л.А. Методичні рекомендації для семінарських занять та самостійної роботи з нормативної дисципліни «Організація краєзнавчої роботи учнів у школі» для студентів підготовки бакалавра спеціальності: 014 «Середня освіта (Історія)» освітньої програми: «Історія, правознавство, суспільствознавство». Луцьк, 2022. 56 с. URL: http://surl.li/jtvms

7.               Реєнт О.П. Освітянське краєзнавство як загальнодержавна справа. Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. Київ, 2018. С. 11–16.

8.               Kolesnyk I. Global History. Conceptual History. Kyiv, 2022. 344 p.

Інформаційні ресурси

1.               Інститут історії України НАН України. URL: http://www.history.org.ua

2.               Краєзнавство Запорожжя. Журнал Запорізької обласної організації Національної спілки краєзнавців України. URL: http://surl.li/jtvod

3.               Краєзнавство. Сайт журналу. URL : https://nsku.org.ua/?page_id=5603

4.               Національна спілка краєзнавців України. URL: http://nsku.org.ua/

5.               Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua/

6.               Український історичний журнал. URL: http://uhj.history.org.ua/uk/home

7.               Zaporizhzhia Historical Review. URL: https://istznu.org/index.php/journal