Семінар 1. Історія рідного краю в школі: проблематика, історичний та педагогічний потенціал

Setup phase

Workshop timeline with 5 phasesSkip to current tasks
Setup phase
Current phase
  • Task info The workshop is currently being set up. Please wait until it is switched to the next phase.
Submission phase
Assessment phase
Grading evaluation phase
Closed
Description

Семінар 1. Історія рідного краю в школі: проблематика, історичний та педагогічний потенціал (2 год.)

План:

1. Роль історії рідного краю у формуванні громадянських та історичних компетентностей здобувачів середньої освіти.

2. Категорії та поняття історичного та шкільного краєзнавства.

3. Історичне та шкільне краєзнавство в Україні у ХХ–ХХІ ст.: етапи та сучасний стан

4. Регіональні особливості історії краю та їх врахування в процесі викладання

 

Рекомендована література

Основна:

1.               Актуальні проблеми теорії та методики навчання історії: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 10 травня 2023 р.) / Ред.кол.: Терно С., Ігнатуша О., Лях С., Савчук Т., Турченко Г., Турченко Ф. ; Запоріз. нац. ун-т. Запоріжжя : Запоріз. нац. ун-т, 2023. 305 с.

2.               Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. / Наук. ред. О.П. Реєнт, відповід. Ред. О.А. Удод. Київ, 2018. 112 с.

3.               Історико-краєзнавчі дослідження: традиції та інновації: матеріали V Міжнародної наукової конференції (Суми, 11–12 листопада 2021 р.). У 2 ч. Ч. 2. Суми : ФОП Цьома С.П., 2021. 142 с.

4.               Історія: Україна і світ. 10–11 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ, 2022. 64 с. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/Istoriya-Ukrayina.i.svit-Intehrovanyy.kurs.30.09.2022.pdf

5.               Історія України. Всесвітня історія 6–11 класи Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ: HREC PRESS, 2022. 106 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/2022/08/15/Navchalna.programa.2022.WH.HU.6-11.pdf

6.               Королько А. Методичні рекомендації для семінарських занять та самостійної роботи з дисципліни «Основи шкільного краєзнавства» (для студентів ІV курсу спеціальності 014.03 «Середня освіта (Історія)»). Івано-Франківськ, 2019. 78 с.

7.               Українське краєзнавство в системі міжінституційних взаємодій: проблеми концептуалізації та практичної реалізації. Збірник матеріалів ХV Всеукраїнської наукової історико-краєзнавчої конференції, м. Полтава, 12 грудня 2019 р. / За заг. ред. О.П. Реєнта. Київ: Ін-т історії України НАН України, 2019. 184 с.

Додаткова:

1.               Верменич Я.В. Регіональна інтеграція в умовах глобалізації: теорії та сучасні реалії. Київ : Ін-т історії України, 2018. 351 с.

2.               Верменич Я.В. Регіональна аналітика в Україні: сучасні дискурси соціогуманітаристики. Аналітична записка. Київ : Ін-т історії України, 2018. 110 с.

3.               Верменич Я.В. Феномен пограниччя: Крим і Донбас в долі України. Київ : Ін-т історії України НАН України, 2018. 369 с.

4.               Збірка матеріалів (тез доповідей) учасників Обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді «Краєзнавчі нариси Запорізького краю», присвяченої 80-річчю утворення Запорізької області. Ч. 2. «Гуманітарне краєзнавство». Запоріжжя: КЗ «Запоріз. обл. центр туризму і краєзнавства, спорту та екскурсій учнів. молоді» ЗОР, 2019. 80 с.

5.               Ігнатуша О. М. З історії автокефальної церкви на території краю за Дніпровими порогами (20-ті рр. ХХ ст.). Спадщина: До 100-річчя Державного архіву Дніпропетровської області: зб. наук. статей і док. / Держ. архів Дніпропетр. області; упор., ред. Н. Юзбашева. Дніпро, 2022. Вип. 5. С.220-229.

6.               Південь України: етноісторичний, мовний, культурний та релігійний виміри: збірка наукових праць. Вип. 7 / Відп. ред. М.І. Михайлуца. Міністерство освіти і науки України; Одеський нац. морськ. ун-т; Ін-т історії України НАН України та ін. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. 608 с.

7.              Реєнт О. Краєзнавство в Україні: історичні традиції і стратегія розвитку. Вид. 2-ге, доп. Київ, 2021. 292 с.

8.               Реєнт О.П. Освітянське краєзнавство як загальнодержавна справа. Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. Київ, 2018. С. 11–16.

9.               Ihnatusha O., Ihnatusha A. Petro Smolichev – archivist: unknown page of prominent archaeologist and museologist activity (1932–1933). Емінак. 2022. № 2(38). С. 114-129 (Scopus; Web of Science)

10.            Kolesnyk I. Global History. Conceptual History. Kyiv, 2022. 344 p.

 

Інформаційні ресурси

1.               Інститут історії України НАН України. URL: http://www.history.org.ua

2.               Історична правда. URL: http://www.istpravda.com.ua/

3.               Краєзнавство Запорожжя. Журнал Запорізької обласної організації Національної спілки краєзнавців України. URL: http://surl.li/jtvod

4.               Краєзнавство. Сайт журналу. URL : https://nsku.org.ua/?page_id=5603

5.               Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/

6.               Національна спілка краєзнавців України. URL: http://nsku.org.ua/

7.               Україна модерна. URL: http://www.uamoderna.com

8.               Українська електронна бібліотека. URL: http://exlibris.org.ua/main/index.html.

9.               Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua/

10.            Український історичний журнал. URL: http://uhj.history.org.ua/uk/home

11.            Historians.in.ua. URL: http://www.historians.in.ua/index.php/en/

12.            Zaporizhzhia Historical Review. URL: https://istznu.org/index.php/journal