Семінар 1. Історія рідного краю в школі: проблематика, історичний та педагогічний потенціал

Етап налаштування

Графік скмінару з 5 етапамиПропустити до поточних задач
Етап налаштування
Поточний етап
  • Інформація про завдання Семінар створено. Будь ласка, зачекайте поки він перейде в наступний етап.
Етап здачі робіт
Етап оцінювання
Етап оцінювання оцінок
Закрито
Опис

Семінар 1. Історія рідного краю в школі: проблематика, історичний та педагогічний потенціал (2 год.)

План:

1. Роль історії рідного краю у формуванні громадянських та історичних компетентностей здобувачів середньої освіти.

2. Категорії та поняття історичного та шкільного краєзнавства.

3. Історичне та шкільне краєзнавство в Україні у ХХ–ХХІ ст.: етапи та сучасний стан

4. Регіональні особливості історії краю та їх врахування в процесі викладання

 

Рекомендована література

Основна:

1.               Актуальні проблеми теорії та методики навчання історії: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 10 травня 2023 р.) / Ред.кол.: Терно С., Ігнатуша О., Лях С., Савчук Т., Турченко Г., Турченко Ф. ; Запоріз. нац. ун-т. Запоріжжя : Запоріз. нац. ун-т, 2023. 305 с.

2.               Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. / Наук. ред. О.П. Реєнт, відповід. Ред. О.А. Удод. Київ, 2018. 112 с.

3.               Історико-краєзнавчі дослідження: традиції та інновації: матеріали V Міжнародної наукової конференції (Суми, 11–12 листопада 2021 р.). У 2 ч. Ч. 2. Суми : ФОП Цьома С.П., 2021. 142 с.

4.               Історія: Україна і світ. 10–11 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ, 2022. 64 с. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/Istoriya-Ukrayina.i.svit-Intehrovanyy.kurs.30.09.2022.pdf

5.               Історія України. Всесвітня історія 6–11 класи Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Київ: HREC PRESS, 2022. 106 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/2022/08/15/Navchalna.programa.2022.WH.HU.6-11.pdf

6.               Королько А. Методичні рекомендації для семінарських занять та самостійної роботи з дисципліни «Основи шкільного краєзнавства» (для студентів ІV курсу спеціальності 014.03 «Середня освіта (Історія)»). Івано-Франківськ, 2019. 78 с.

7.               Українське краєзнавство в системі міжінституційних взаємодій: проблеми концептуалізації та практичної реалізації. Збірник матеріалів ХV Всеукраїнської наукової історико-краєзнавчої конференції, м. Полтава, 12 грудня 2019 р. / За заг. ред. О.П. Реєнта. Київ: Ін-т історії України НАН України, 2019. 184 с.

Додаткова:

1.               Верменич Я.В. Регіональна інтеграція в умовах глобалізації: теорії та сучасні реалії. Київ : Ін-т історії України, 2018. 351 с.

2.               Верменич Я.В. Регіональна аналітика в Україні: сучасні дискурси соціогуманітаристики. Аналітична записка. Київ : Ін-т історії України, 2018. 110 с.

3.               Верменич Я.В. Феномен пограниччя: Крим і Донбас в долі України. Київ : Ін-т історії України НАН України, 2018. 369 с.

4.               Збірка матеріалів (тез доповідей) учасників Обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді «Краєзнавчі нариси Запорізького краю», присвяченої 80-річчю утворення Запорізької області. Ч. 2. «Гуманітарне краєзнавство». Запоріжжя: КЗ «Запоріз. обл. центр туризму і краєзнавства, спорту та екскурсій учнів. молоді» ЗОР, 2019. 80 с.

5.               Ігнатуша О. М. З історії автокефальної церкви на території краю за Дніпровими порогами (20-ті рр. ХХ ст.). Спадщина: До 100-річчя Державного архіву Дніпропетровської області: зб. наук. статей і док. / Держ. архів Дніпропетр. області; упор., ред. Н. Юзбашева. Дніпро, 2022. Вип. 5. С.220-229.

6.               Південь України: етноісторичний, мовний, культурний та релігійний виміри: збірка наукових праць. Вип. 7 / Відп. ред. М.І. Михайлуца. Міністерство освіти і науки України; Одеський нац. морськ. ун-т; Ін-т історії України НАН України та ін. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. 608 с.

7.              Реєнт О. Краєзнавство в Україні: історичні традиції і стратегія розвитку. Вид. 2-ге, доп. Київ, 2021. 292 с.

8.               Реєнт О.П. Освітянське краєзнавство як загальнодержавна справа. Всеукраїнська нарада з питань викладання навчального курсу «Основи краєзнавства» у закладах вищої освіти. Матеріали та документи. Київ, 24 травня 2018 р. Київ, 2018. С. 11–16.

9.               Ihnatusha O., Ihnatusha A. Petro Smolichev – archivist: unknown page of prominent archaeologist and museologist activity (1932–1933). Емінак. 2022. № 2(38). С. 114-129 (Scopus; Web of Science)

10.            Kolesnyk I. Global History. Conceptual History. Kyiv, 2022. 344 p.

 

Інформаційні ресурси

1.               Інститут історії України НАН України. URL: http://www.history.org.ua

2.               Історична правда. URL: http://www.istpravda.com.ua/

3.               Краєзнавство Запорожжя. Журнал Запорізької обласної організації Національної спілки краєзнавців України. URL: http://surl.li/jtvod

4.               Краєзнавство. Сайт журналу. URL : https://nsku.org.ua/?page_id=5603

5.               Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/

6.               Національна спілка краєзнавців України. URL: http://nsku.org.ua/

7.               Україна модерна. URL: http://www.uamoderna.com

8.               Українська електронна бібліотека. URL: http://exlibris.org.ua/main/index.html.

9.               Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua/

10.            Український історичний журнал. URL: http://uhj.history.org.ua/uk/home

11.            Historians.in.ua. URL: http://www.historians.in.ua/index.php/en/

12.            Zaporizhzhia Historical Review. URL: https://istznu.org/index.php/journal