"ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ІХ–ХVІІІ СТ."
("ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА")
Українська література ІX–XVIII ст. (давня українська література) – передісторія літературного процесу, його праоснова. Вивчення цього курсу закладає основи теоретичних знань історико-літературного процесу, сприяє усвідомленому сприйняттю української літератури як невід’ємної частини світової. Курс має теоретичну та практичну спрямованість. Лекційний курс передбачає ознайомлення з найважливішими темами та проблемами, які формують уявлення про зміст та специфіку давньої літератури і вимагають системного, узагальнюючого підходу. Система практичних занять разом із системою самостійної роботи дає змогу опанувати новий матеріал, закріпити й деталізувати його або розширити й доповнити матеріал, викладений у лекціях.
Мета курсу визначається необхідністю вивчення початкового етапу розвитку української літератури, усвідомлення естетично-художніх особливостей творів ІX – XVIII ст., осмислення відмінностей між ними, виявлення продовження і розвитку традицій на різних етапах літературного процесу.
Основні завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей давньої української літератури, в засвоєнні найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних з вивченням письменства цього періоду, у сформуванні навичок аналізу літературних творів та суджень про їх наукову, історичну, художню та естетичну цінність.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких
результатів:
· за підсумками вивчення курсу студент повинен знати:
- своєрідність періодизації літературного процесу ІX–XVIII ст.;
- естетично-художні особливості творів цього періоду;
- короткі біографічні відомості письменників;
- загальну характеристику творчості цих письменників, їх найважливіші твори;
- найважливіші теоретичні проблеми, пов’язані з вивченням давнього письменства;
- основні літературно-критичні праці, в яких розглядаються ці проблеми та творчість письменників ІX–XVIII ст.;
- імена дослідників давньої української літератури;
- основні ювілейні дати, пов’язані з розвитком давнього письменства.
· за підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:
- аналізувати той чи інший літературний твір під заданим кутом зору, зокрема аналітично сприймати твір в цілому;
- визначати його проблематику, складові елементи сюжету,
- здійснювати пообразний аналіз твору, визначати засоби характеротворення;
- здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;
- виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору давньої літератури, вдаючись до полеміки з дослідниками;
- простежити виявлення і розвиток традиції у творах, що вивчаються.
· засвоєння курсу передбачає набуття компетентностей:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;
- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;
- цінування різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;
- уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;
- уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
("ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА")
Українська література ІX–XVIII ст. (давня українська література) – передісторія літературного процесу, його праоснова. Вивчення цього курсу закладає основи теоретичних знань історико-літературного процесу, сприяє усвідомленому сприйняттю української літератури як невід’ємної частини світової. Курс має теоретичну та практичну спрямованість. Лекційний курс передбачає ознайомлення з найважливішими темами та проблемами, які формують уявлення про зміст та специфіку давньої літератури і вимагають системного, узагальнюючого підходу. Система практичних занять разом із системою самостійної роботи дає змогу опанувати новий матеріал, закріпити й деталізувати його або розширити й доповнити матеріал, викладений у лекціях.
Мета курсу визначається необхідністю вивчення початкового етапу розвитку української літератури, усвідомлення естетично-художніх особливостей творів ІX – XVIII ст., осмислення відмінностей між ними, виявлення продовження і розвитку традицій на різних етапах літературного процесу.
Основні завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей давньої української літератури, в засвоєнні найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних з вивченням письменства цього періоду, у сформуванні навичок аналізу літературних творів та суджень про їх наукову, історичну, художню та естетичну цінність.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких
результатів:
· за підсумками вивчення курсу студент повинен знати:
- своєрідність періодизації літературного процесу ІX–XVIII ст.;
- естетично-художні особливості творів цього періоду;
- короткі біографічні відомості письменників;
- загальну характеристику творчості цих письменників, їх найважливіші твори;
- найважливіші теоретичні проблеми, пов’язані з вивченням давнього письменства;
- основні літературно-критичні праці, в яких розглядаються ці проблеми та творчість письменників ІX–XVIII ст.;
- імена дослідників давньої української літератури;
- основні ювілейні дати, пов’язані з розвитком давнього письменства.
· за підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:
- аналізувати той чи інший літературний твір під заданим кутом зору, зокрема аналітично сприймати твір в цілому;
- визначати його проблематику, складові елементи сюжету,
- здійснювати пообразний аналіз твору, визначати засоби характеротворення;
- здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;
- виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору давньої літератури, вдаючись до полеміки з дослідниками;
- простежити виявлення і розвиток традиції у творах, що вивчаються.
· засвоєння курсу передбачає набуття компетентностей:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;
- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;
- цінування різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;
- уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;
- уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
- Викладач: Горбач Наталія Вікторівна
Кредити: 5
Семестр: 123