"ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ІХ–ХVІІІ СТ."

("ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА")

Українська література ІX–XVIII ст. (давня українська література) – передісторія літературного процесу, його праоснова. Вивчення цього курсу закладає основи теоретичних знань історико-літературного процесу, сприяє усвідомленому сприйняттю української літератури як невід’ємної частини світової. Курс має теоретичну та практичну спрямованість. Лекційний курс передбачає ознайомлення з найважливішими темами та проблемами, які формують уявлення про зміст та специфіку давньої літератури і вимагають системного, узагальнюючого підходу. Система практичних занять разом із системою самостійної роботи дає змогу опанувати новий матеріал, закріпити й деталізувати його або розширити й доповнити матеріал, викладений у лекціях. 

Мета курсу визначається необхідністю вивчення початкового етапу розвитку української літератури, усвідомлення естетично-художніх особливостей творів ІX – XVIII ст., осмислення відмінностей між ними, виявлення продовження і розвитку традицій на різних етапах літературного процесу.

Основні завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей давньої української літератури, в засвоєнні найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних з вивченням письменства цього періоду, у сформуванні навичок аналізу літературних творів та суджень про їх наукову, історичну, художню та естетичну цінність.

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких

результатів:

·  за підсумками вивчення курсу студент повинен знати:


- своєрідність періодизації літературного процесу ІX–XVIII ст.;

- естетично-художні особливості творів цього періоду;

- короткі біографічні відомості письменників;

- загальну характеристику творчості цих письменників, їх найважливіші твори;

- найважливіші теоретичні проблеми, пов’язані з вивченням давнього письменства;

- основні літературно-критичні праці, в яких розглядаються ці проблеми та творчість письменників ІX–XVIII ст.;

- імена дослідників давньої української літератури;

- основні ювілейні дати, пов’язані з розвитком давнього письменства.

·  за підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:

- аналізувати той чи інший літературний твір під заданим кутом зору, зокрема аналітично сприймати твір в цілому;

- визначати його проблематику, складові елементи сюжету,

- здійснювати пообразний аналіз твору, визначати засоби характеротворення;

- здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;

- виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору давньої літератури, вдаючись до полеміки з дослідниками;

- простежити виявлення і розвиток традиції у творах, що вивчаються.

·  засвоєння курсу передбачає набуття компетентностей:


-      здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

-      здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;

-      здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;

-      навички обдумування;

-      прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;

-      здатність  аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;

-      цінування  різноманіття та мультикультурності;

-      навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);

-      критичне осмислення основних  світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;

-      уміння організувати комунікацію  учнів і вихованців;

-      уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
Кредити: 5
Семестр: 123