Метою вивчення навчальної дисципліни «Фінанси підприємств» є засвоєння студентами базових знань з питань теорії та практики фінансових відносин суб'єктів господарювання та набуття практичних навичок щодо застосування методів, підходів до оцінки фінансового стану, ефективності використання фінансових ресурсів підприємств.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є фінансових відносин суб'єктів господарювання, формування фінансових ресурсів, фінансового планування, організації фінансової діяльності підприємств.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Фінанси підприємств» є: з’ясування сутності фінансових ресурсів підприємств, методів і джерел їх формування, організації фінансової діяльності підприємств; набуття навичок здійснення розрахунків грошових надходжень, прибутку і його розподілу, впливу оподаткування на використання прибутку, визначення потреби в обігових коштах, джерел фінансування відтворення основних виробничих фондів; оволодіння методами оцінки фінансового стану, фінансового планування, санації підприємств.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:

 

Заплановані робочою програмою результати навчання

та компетентності

Методи і контрольні заходи

1

2

Загальні компетентності

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК03. Здатність планувати та управляти часом.

ЗК05. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.

ЗК06. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні

ЗК07. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК09. Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК10. Здатність працювати у команді.

ЗК11. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК12 Здатність працювати автономно.  

Методи контролю: усне опитування, самостійна робота, контрольні і практичні роботи, тестова перевірка.

Контрольні заходи включають модульний  контроль успішності студентів, який здійснюється для перевірки рівня засвоєння  навчального матеріалу в кінці кожного навчального модуля.

Ще однією формою контрольного заходу є вхідний контроль, який проводиться перед вивченням даного курсу з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які забезпечують цей курс.

Спеціальні компетентності

СК01. Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища.

СК02. Розуміння особливостей функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.

СК03. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).

СК05. Здатність застосовувати знання законодавства у сфері монетарного, фіскального регулювання та регулювання фінансового ринку.

СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації.

СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення.

СК11. Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку.

СК15. Здатність використовувати законодавчі та нормативні документи з питань оподаткування, кредитування, страхування, інвестування, бюджетних відносин та фондового ринку.  

 

Методи контролю: усне опитування, письмова перевірка, практичні роботи, розв’язання задач, вибіркове тестування, розробка презентацій та ситуаційні завдання.

Контрольні заходи включають поточний контроль, який здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до  виконання  конкретних видів навчальної діяльності.  Поточний контроль може проводитися у формі усного опитування або письмового контролю на практичних заняттях та лекціях, за результатами якого студент допускається до виконання практичної роботи, виступів студентів при обговоренні питань на практичних заняттях, а також у формі комп'ютерного  тестування.

Ще однією формою контрольного заходу є підсумковий контроль, тобто семестровий екзамен.

Програмні результати навчання

ПР01. Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.

ПР02. Показати належний рівень знань у сфері фінансів, банківської справи та страхування, знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.

ПР03. Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.

ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування, як на національному, так і міжнародному рівнях.

ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування).

ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування.

ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у  сфері фінансів, банківської справи та страху вання.

ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності.

 ПР13. Володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження фінансових процесів.

ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.

ПР15. Спілкуватись в усній та письмовій формі іноземною мовою у професійній діяльності.   

Методи контролю: усне та письмове опитування, самостійна робота, практичні роботи та розв’язання задач, тестова перевірка, ситуаційні завдання, виступи студентів. 

Контрольні заходи включають модульний  контроль успішності студентів, поточний контроль, підсумковий контроль.

Модульний  контроль успішності студентів здійснюється для перевірки рівня засвоєння  навчального матеріалу в кінці кожного навчального модуля.

Поточний контроль проводиться у формі усного опитування або письмового контролю на практичних заняттях, виступів студентів при обговоренні питань на практичних заняттях, а також у формі комп'ютерного  тестування.

Підсумковий контроль, тобто семестровий екзамен, проводиться в усній формі за білетами (відповіді на питання) та у письмовій формі за контрольними завданнями (розв’язання задач), а також за допомогою тестування (через систему Moodle).

 

 

 


Кредити: 7
Семестр: 123