Мета навчальної дисципліни «Мовна номінація» – забезпечити засвоєння знань із теорії номінації, з’ясувати загальний комплекс лінгвістичних проблем, пов’язаних з найменуванням, словотвоутворенням, полісемією та фразеологією в номінативному аспекті.
Завдання:
• простежити розвиток теорії номінації; зв'язки цього явища з концептуалізацією;
• виявити витоки когнітивної ономасіології;
• обґрунтувати теоретичні засади вивчення первинної й вторинної номінації;
• визначити роль теорії номінації в розвитку комунікативно-когнітивного в сучасному мовознавстві;
• з’ясувати роль прагматичного фактора у виборі ознак, які лежать в основі номінації;
• дослідити мовну техніку номінації – її актів, засобів та способів;
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
• зміст поняття «номінація»;
• типи номінації;
• основні засоби номінації;
• основоположні поняття ономасіології та когнітивної лінгвістики
уміти:
• визначати основні типи і засоби номінації;
• розрізняти первинну і вторинну, пряму й непряму, узуальну й оказіональну, словесну, синтагматичну й фразову номінації;
• характеризувати активні засоби домінування нових реалій і понять в сучасній українській мові
- Teacher: Ільченко Ірина Іванівна