Мета навчальної дисципліни «Мовна номінація» забезпечити засвоєння  знань із теорії номінації, з’ясувати загальний комплекс лінгвістичних проблем, пов’язаних з найменуванням, словотвоутворенням, полісемією та фразеологією в номінативному аспекті.

 

Завдання:

     простежити розвиток теорії номінації; зв'язки цього явища з концептуалізацією;

•     виявити витоки когнітивної ономасіології;

      •     обґрунтувати теоретичні засади вивчення первинної й вторинної номінації;

      •   визначити роль теорії номінації в розвитку комунікативно-когнітивного в сучасному мовознавстві;

      •    з’ясувати роль  прагматичного фактора у виборі ознак, які лежать в основі номінації;

      •     дослідити мовну техніку номінації – її актів, засобів та способів;

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

        зміст поняття «номінація»;

      •  типи номінації;

      •   основні засоби номінації;

      •  основоположні поняття  ономасіології та когнітивної лінгвістики

уміти:

     •  визначати основні типи і засоби номінації;

      •  розрізняти первинну і вторинну, пряму й непряму, узуальну й оказіональну, словесну, синтагматичну й фразову номінації;

      •  характеризувати активні засоби домінування нових реалій і понять в сучасній українській мові


Кредити: 3