Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетингова товарна політика» є
- формування системи базових знань та практичних навичок маркетингового планування товару;
- оптимізації товарної політики, розроблення нових товарів та послуг;
- набуття вмінь з формування ефективного товарного портфелю з метою задоволення потреб споживачів та одержання прибутку.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетингова товарна політика» є:
Сформувати теоретичні знання та надати інструментарій для формування практичних навичок щодо управління товарною номенклатурою, її оптимізації, впровадження нових видів продукції та послуг, модифікації існуючих, управління товарним портфелем підприємства з урахуванням життєвого циклу товарів, підвищення конкурентоспроможності товарів, управління сервісом та планування упаковки.
Предметом вивчення дисципліни «Маркетингова товарна політика» є закономірності і методи визначення, створення та підтримування конкурентоспроможної товарної пропозиції.
Студенти повинні
знати:
- методи і процеси планування товару в маркетинговій діяльності;
- принципи оптимізації товарного портфелю;
- управління та регламентація якості товарів;
- фактори, методи і послідовність оцінювання конкурентоспроможності товару;
- вибір цільового ринку товарів;
- управління товаром на рівні номенклатури, товарного асортименту, окремих товарних марок;
- процес розробки нових товарів;
- планування упаковки товару.
вміти:
- оцінити конкурентоспроможність товару і запропонувати заходи щодо її підвищення;
- вибирати сегменти для марки, стратегії позиціювання;
- приймати стратегічні рішення щодо модифікації товарної номенклатури;
- оптимізувати асортиментні групи (товарні лінії);
- приймати стратегічні та тактичні рішення на рівні торгової марки;
- формувати конкурентоспроможний товарний портфель;
- управляти життєвим циклом товарів;
- проаналізувати ризики та доцільність виводу нового товару на ринок.
Дисципліна «Маркетингова товарна політика» грунтується на отриманних знаннях студента після вивчення дисципліни «Маркетинг» (товари і послуги у маркетингу, сегментація та вибір цільового сегменту, товарна номенклатура, рівні товарів) та має міждисциплінарний зв’язок з дисциплінами «Маркетингове ціноутворення», «Маркетинг послуг», «Маркетингові комунікації». Знання, отримані після вивчення курсу, можуть бути використані у написанні дипломної роботи- Викладач: Тимошик Валерія Юріївна