Section outline
-
-
ОФОРМЛЕННЯ. Протокол до лаб.заняття має містити:
Завдання 1(3),2 та 4.
Заповнити таблицю до Завдання 3. Якісний аналіз ЛРС, яка містить алкалоїди (для заповнення використовувати Завдання 1 - методичку до виконання лаб.роботи - міститься наприкінці файла метод.вказівки ч.1)
Назва реакції Результат реакції
реактив склад реактиву забарвлення/осад
Загальноосадові реакції
Кольорові реакції
Примітка. *Ергоалкалоїди дають червоне забарвлення з ваніліном в сірчаній кислоті.
-
ОФОРМЛЕННЯ. Протокол до лаб.заняття має містити завдання:
1 - схема виділення алкалоїдів методом Юрошевського;
2 - схема хроматографування (система розчинників, тривалість процесу); розрахувати Rf для усіх плям на хроматограмі з екстрактом термопсису, порівняти з речовинами-свідками, див.презентацію, сл.8);
3 - записати/зарисувати схему аналізу (приклад результатів дослідження: https://www.researchgate.net/publication/292994136_In_Situ_Histochemical_Localisation_of_Alkaloids_and_Acetogenins_in_the_Endosperm_and_Embryonic_Axis_of_Annona_Macroprophyllata_Donn_Sm_Seeds_During_Germination/figures?lo=1).
+ перегляд відео (Виділення та ідентифікація / хроматографія:
) . -
Завдання:
- схема якісного аналізу глікоалкалоїдів
- схема хроматографічного дослідження + аналіз rf за хроматограмою
- схема аналізу соланіну в картоплі
Додаткові джерела:
https://www.mdpi.com/2227-9717/7/8/513
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jafc.2c01169
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphar.2022.979451/full
https://encyclopedia.pub/entry/8645
-
Протокол лабораторного заняття №3 (2022-2023 н.р. Заочна форма навчання) Aufgabe
-
ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЦЬОГО ЗАВДАННЯ ДОЦІЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ ФАРМАКОПЕЙНІ СТАТІ НА ЛРС, що представлені в ДФ.
Методичні рекомендації до САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Індивідуальне практичне завдання до 1 атестації
Використовуючи матеріали лекції, основної та додаткової рекомендованої літератури, виконайте задачу.
Задача. Для виробництва лікарських засобів фармацевтичне підприємство придбало рослинну сировину (листя, кореневища, траву, плоди, кору та ін.) і перевірило її доброякісність.
При відповіді використовуйте такий план:
1. Запишіть лат. та укр. назви рослини та родини.
2. Наведіть опис зовнішнього вигляду сировини.
3. Запишіть хімічний склад сировини, формулу основної сполуки і вкажіть групу за класифікацією, до якої вона належить.
4. Якими реакціями можна довести присутність у сировині основної сполуки (наприклад, простих фенолів, певного алкалоїду та ін.)? Запишіть хімізм реакцій.
5. Перерахуйте числові показники сировини, вкажіть їх регламентацію (не менше, не більше).
6. Запишіть (у вигляді таблиці) можливий метод кількісного визначення в сировині основної сполуки (наприклад, простих фенолів, певного алкалоїду та ін.), пояснюючи кожен етап. Вкажіть властивості методу.
7. Вкажіть фармакологічну групу, до якої належить сировина, шляхи використання сировини, одержувані препарати.
8. Запишіть правила зберігання сировини (групу і умови зберігання).
Охарактеризувати будь-яку рослинну сировину (листя, кореневища, траву, плоди, кору і т.д. - на вибір), яка містить в якості основної сполуки представника з групи:
- ефірні олії;
- алкалоїди;
- глікозиди (за виключенням кардіостероїдів).
-
Контрольна робота містить 2 теоретичні питання, на які передбачено розгорнуту теоретичну відповідь. Кожне питання оцінюється в 2 бали (загальна оцінка максимум 4 бали),
Робота виконується власноруч, в обмежений час, фотографується (бажано внести в форд/пдф файл). Вибір номеру білета здійснюється згідно зі списком групи:
Розподіл варіантів КР: 1. Альба В.Д.; 2. Бабич В.Є.; 3. Баштанський Д.В.; 4. Горностаєва А.В.; 5. Єрмак М.О.; 6. Зубенко В.М.; 7. Мухмуджу М.; 8. Ніколаєва Ю.В.; 9. Яковенко Т.В.; 10. Берчук І.М.; 11. Бондаренко С.О.; 12. Горська С.К.; 13. Дунаєва С.О.; 14. Коваленко В.А.; 15. Корольова К.І.; 16. Нежурко С.Д.; 17. Стажевська А.Д.; 1. Яковенко А.М.; 2. Бородина Т.М.; 3. Коблов В.В.; 4. Парасочка К.І.; 5. Перепелиця Д.С.; 6. Стаценко Є.В.; 7. Тонконог Д.І.; 8. Халімендик У.М.; 9. Чвільов Д.В.; 10. Яковець К.О.; 11. Проценко А.П.
СТУДЕНТИ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ОБИРАЮТЬ № ВАРІАНТУ ЗА БАЖАННЯМ.