General
У комплексі дисциплін маркетингового циклу одне з чільних місць належить предмету «Теорія проведення маркетингових дослідженнь». Адже саме проведення маркетингових досліджень, використання отриманих результатів дозволяють підприємс- твам знайти правильні орієнтири своєї діяльності, досягти максимального рівня задоволення потреб споживачів, а звідси – вирішити власні проблеми. Головною метою дисципліни маркетингового дослідження є виклад принципів, завдань, функцій, методів і алгоритмів збору інформації, аналізу ринку, процесів збуту продукції, вивчення поведінки споживачів, конкурентів та інших ринкових суб’єктів.
Основними завданнями дисципліни «Теорія проведення маркетингових дослідженнь» є: ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами та алгоритмами маркетингових досліджень; відпрацювання практичних навичок проведення відповідних досліджень; виховання здатності до творчого пошуку напрямів і ресурсів поліпшення маркетингової діяльності підприємств.
Внаслідок вивчення дисципліни студенти повинні знати: місце маркетингу структур управління та функціонування маркетингового середовища; процес управління маркетингом; елементи комплексу маркетингу; маркетингові стратегії фірми та методи визначення цільового ринку; принципи сегментації і позиціювання.
У результаті вивчення дисципліни «Теорія проведення маркетингових дослідженнь» студент повинен уміти : аналізувати маркетингове середовище підприємства, проводити сегментацію ринків; розробляти комплекс маркетингу: товар, його три рівні, асортимент; ці- нову політику підприємства; методи поширення на ринку; комплекс маркетин- гових комунікацій товару (реклама, стимулювання збуту, особистий продаж, паблік рилейшинз);. використовувати різні форми та методи маркетингових досліджень; визначати споживчі переваги різних асортиментних груп товарів; формувати структуру асортименту для конкретного торгівельного підприємства; виконувати обробку маркетингової інформації з метою визначення впливу окремих факторів на обсяг продажу.