Схема розділу
-
Викладач: асистент кафедри Біології лісу, мисливствознавства та іхтіології Бережна Аліна Михайлівна

E-mail: alinaberezhnaya3@gmail.com
Телефон: (061)228-76-19 (кафедра); Телеграм, Вайбер: +380674199249 Інші засоби зв’язку:
Zoom: 322 094 2968 12345 , Google- Meet:
https://meet.google.com/oun-sbfc-ido
Кафедра: Біології лісу, мисливствознавства та іхтіології
Метою вивчення навчальної дисципліни «Біоетика та екологічна свідомість» є формування у студентів глибокого розуміння етичних аспектів взаємодії людини з природою, розвитку екологічно орієнтованого мислення та відповідального ставлення до збереження біорізноманіття. Дисципліна спрямована на оволодіння методами аналізу біоетичних проблем, прийняття етичних рішень у професійній діяльності, а також розвиток практичних навичок для впровадження екологічних принципів у повсякденне життя та професійне середовище.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Біоетика та екологічна свідомість» є:
- формування вмінь і навичок аналізу етичних аспектів у біологічних дослідженнях і професійній діяльності;
- розвиток здатності до оцінки екологічних ризиків і прийняття рішень на основі принципів сталого розвитку;
- ознайомлення з методами розробки та впровадження екологічно орієнтованих рішень у різних сферах діяльності;
- вивчення національних і міжнародних етичних норм та екологічних стандартів;
- усвідомлення значення збереження природних ресурсів і біорізноманіття для майбутніх поколінь.
Курс «Біоетика та екологічна свідомість» знайомить студентів із фундаментальними принципами біоетики, які регулюють взаємодію людини, науки та природи; розглядає етичні аспекти сучасних біотехнологій і впливу людської діяльності на екосистеми. Курс спрямований на формування екологічно орієнтованого мислення, розвиток навичок етичного аналізу й прийняття рішень, що базуються на засадах сталого розвитку, а також на виховання відповідального ставлення до природного середовища. Він допомагає майбутнім фахівцям інтегрувати принципи біоетики у свою професійну діяльність, сприяє усвідомленню важливості збереження біорізноманіття та адаптації до сучасних екологічних викликів.
-
-
-
-
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Сучасний етап розвитку людства характеризується загостренням глобальних екологічних проблем, що безпосередньо впливають на якість життя людини, стан біосфери та перспективи сталого розвитку цивілізації. Відтак особливої актуальності набувають питання формування біоетичного світогляду, усвідомлення моральної відповідальності людини за збереження природи та розвиток екологічної культури суспільства.
Вивчення дисципліни «Біоетика та екологічна свідомість» спрямоване на формування у студентів системи етичних, філософських і світоглядних уявлень про взаємовідносини людини з природою, розвиток усвідомленого ставлення до навколишнього середовища та власної ролі в його збереженні.
Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів екологічного світогляду та засад біоетичної поведінки, що ґрунтується на принципах гуманізму, відповідальності, толерантності й гармонійної взаємодії людини з природою.
Завдання курсу полягають у тому, щоб:
надати студентам знання про основні поняття, принципи та історичні етапи розвитку біоетики;
розкрити філософські, моральні та правові аспекти взаємодії людини і природи;
сформувати вміння оцінювати екологічні ситуації з позицій етичних норм;
виховати потребу дотримання екологічних цінностей у повсякденній і професійній діяльності.Підготовка майбутніх фахівців передбачає розвиток у них здатності до самостійного мислення, уміння приймати обґрунтовані рішення у сфері охорони природи, застосовувати набуті знання на практиці, а також готовність діяти відповідально щодо довкілля.
У процесі навчання формуються основи професійної екологічної етики, закладаються навички самостійної пізнавальної діяльності, що є важливою передумовою фахового становлення.
САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА
В умовах кредитно-модульної системи навчання самостійна робота є невід’ємною складовою процесу засвоєння дисципліни й спрямована на розвиток аналітичного та критичного мислення.
Самостійна робота студента передбачає:
опрацювання теоретичного матеріалу, розглянутого на лекціях;
* виконання завдань для самостійного опрацювання тем курсу;
вивчення додаткових літературних і наукових джерел;
підготовку аналітичних оглядів, есе, рефератів;
виконання індивідуальних досліджень з актуальних питань біоетики та екологічної свідомості.Форми контролю : поточний, модульний, підсумковий.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТА
Для підвищення рейтингового балу студент виконує індивідуальне завдання, за яке протягом семестру може отримати до 20 балів.
Індивідуальна робота спрямована на розвиток аналітичного мислення, формування вміння аргументовано висловлювати власну позицію, стимулювання науково-дослідницького інтересу.Форма виконання індивідуального завдання:
підготовка реферату, есе або аналітичного повідомлення з тем, пов’язаних із проблемами біоетики, моральної відповідальності людини перед природою, формуванням екологічної свідомості та культури сталого розвитку.