Topic outline
- General
- Нульова секція
Нульова секція
Дисципліна "Основи гендерної педагогіки" спрямована на формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок у сфері гендерної освіти та виховання, з акцентом на забезпечення гендерної рівності в професійній діяльності.
Основними завданнями курсу є:
- Ознайомлення з ключовими поняттями й термінами гендерної теорії, а також специфікою гендерного підходу в освіті.
- Усвідомлення методів інформаційно-просвітницької роботи з питань гендерної рівності та їхнє використання в професійній діяльності.
- Формування професійних умінь у застосуванні гендерного підходу в навчально-виховному процесі в освітніх закладах різних рівнів акредитації.
- Розвиток навичок оцінювання та аналізу інформації, зокрема стереотипів, пов’язаних з ролями чоловіків і жінок.
- Сприяння усвідомленню та униканню упереджень, пов’язаних зі статевою належністю, і розвитку об'єктивного та критичного мислення.
В результаті вивчення дисципліни студенти набудуть знання про основні теорії гендеру, включаючи терміни як андрогінність, гендерна соціалізація, гендерні стереотипи та дискримінація. Вони також навчаться критично осмислювати інформацію, використовувати інтерактивні технології для проведення просвітницьких заходів, що стосуються гендерного виховання та освіти.
Курс підготує студентів до активного впровадження гендерного підходу в освітній практиці, сприяючи формуванню справедливого та чутливого до гендерних аспектів навчального середовища.
Т.П. Голованова у 1990 р. захистила кандидатську дисертацію «Підготовленість випускників середньої школи до сімейного життя: (на матеріалі шкіл міста і села)», за спеціальністю: 13.00.01 – Теорія та історія педагогіки.
З 1988 по 1991 р. працювала асистентом, старшим викладачем кафедри педагогіки та психології. У 1996 р. отримала вчене звання доцента кафедри педагогіки. З 2007 р. працюю доцентом кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності.
Поєднання фахової, практичної та громадської діяльності:
- Керівниця центру гендерної освіти факультету СПП .
- Заступниця голови ГО "РАДОСЛАВА"
- Керівниця центру гендерної освіти факультету СПП .
- Змістовий модуль 1.Вступ до дисципліни «Основи гендерної педагогіки»
Змістовий модуль 1.Вступ до дисципліни «Основи гендерної педагогіки»
Підготовка 1 презентацій та 1 доповіді за одним із пунктів плану Практичного заняття1:
1.Історична ґенеза реалізації принципу рівних прав і можливостей (жіночий рух, фемінізм, “Women’s studies”).
2. Всесвітні конференції зі становища жінок 1975- 1995 років: історична ретроспектива (Мехіко, Копенгаген, Найробі, Пекін).
3. Національний план дій 1325 «Жінки. Мир. Безпека».
4. Святкування Міжнародного Дня жінок та дівчат у науці.
5. Стратегія впровадження гендерної рівності в освіті.
- Змістовий модуль 2. Гендерні проблеми освіти: історія та сучасність
Змістовий модуль 2. Гендерні проблеми освіти: історія та сучасність
https://uamoderna.com/md/kobchenko-women-education - Змістовий модуль 3. Основи гендерної теорії.
Змістовий модуль 3. Основи гендерної теорії.
- Змістовий модуль 4. Гендерні аспекти соціалізації.
Змістовий модуль 4. Гендерні аспекти соціалізації.
http://krona.org.ua/library.html
Підготовка 1 презентацій та 1 доповіді за одним із пунктів плану Практичного заняття
1. Ґендерна соціалізація: етапи, зміст.
2.Роль соціалізації в процесі формування ґендерної ідентичності/
3. Гендерна роль.
4. Гендерна ідентичність.
- Змістовий модуль 5. Інструменти (агенти, інститути) ґендерної соціалізації.
Змістовий модуль 5. Інструменти (агенти, інститути) ґендерної соціалізації.
самостійна робота
Підготовка 1 презентацій та 1 доповіді за одним із пунктів плану Практичного заняття 5:
1. Родина як найважливіший інститут первинної ґендерної соціалізації.
2. Ґендерні розходження в соціалізації: особливості соціалізації хлопчиків і дівчаток.
3. Особливості впливу батька та матері на соціалізацію дітей різної статі.
4. Вплив сестер, братів та однолітків на статево-рольову соціалізацію дитини.
5. Освіта як агент гендерної соціалізації.
6. "Прихований навчальний план"
- Змістовий модуль 6. Основні характеристики розходження статево - рольового та гендерного підходів в освіті
Змістовий модуль 6. Основні характеристики розходження статево - рольового та гендерного підходів в освіті
- Змістовий модуль 7. Запобігання та протидія дискримінації та гендерному насильству в освітньому середовищі
Змістовий модуль 7. Запобігання та протидія дискримінації та гендерному насильству в освітньому середовищі
- Змістовий модуль 8. Впровадження гендерного виховання в освітньому середовищі: погляд і виклики.
Змістовий модуль 8. Впровадження гендерного виховання в освітньому середовищі: погляд і виклики.
Прочитайте текст лекції. Підготуйте презентацію .
- Підсумковий контроль
Підсумковий контроль