Методи наукових досліджень
Мета викладання навчальної дисципліни «Методи наукових досліджень» це надання майбутнім фахівцям комплексу знань щодо теоретичного та практичного підґрунтя ефективного проведення наукових досліджень, а також з методики проведення наукових досліджень, системно-структурного аналізу й синтезу отриманих результатів, оформлення наукової праці та представлення наукових результатів у публікаціях і доповідях.
Завдання курсу полягають у тому, щоб надати студентам комплекс теоретичних та практичних знань щодо методології та методів наукового пізнання, проведення наукових досліджень живих організмів і місць їх мешкання та взаємодії організмів і середовища, інформаційного забезпечення науково-дослідної роботи, аналізу й синтезу отриманих результатів, а також сформувати науковий світогляд, вміння, навички та професійні компетенції збору та узагальненню наукової інформації, збору матеріалу для наукового дослідження та його опрацювання, згрупуванню дослідних даних, оформлення наукових результатів, їх представлення та захист результати наукової роботи.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей), які характеризуються:
- здатність використовувати на практиці вміння та навички в організації дослідних та проектних робіт, керуванні колективом;
- знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для засвоєння загально-професійних дисциплін;
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати: теорію наукових досліджень, зокрема критерії науковості знань, види наукових досліджень; організаційну структуру науки; особливості організації науково-дослідницької діяльності; структуру і логіку наукового дослідження; загальну методологію наукової творчості; методи пошуку і обробки наукової інформації; загальні вимоги щодо підготовки, оформлення і захисту наукових робіт; форми наукової комунікації;
вміти: давати науково обґрунтовану оцінку різних типів мисливських угідь певного господарства, їх бонітування, розрахунок чисельності фауни та пропускної спроможності, зіставлення перспективного плану росту поголів’я тварин, їх охорони та раціонального використання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей: