Topic outline

  • General

    Політичний іміджПолітичний імідж

    Спецкурс «Політична іміджелогія» у системі курсів, спрямованих на підготовку фахівця з політології, є важливим елементом у формуванні основної гуманітарної складової в його підготовці. Імідж кандидата або партії займає провідне місце у виборчій кампанії. Отже, роль іміджмейкера полягає в підсиленні позитивних характеристик політичного суб’єкту, приведенні їх у відповідність до образу, що відповідає електоральним поглядам, приховування негативних характеристик, які можуть впливати на громадську думку, «перекладі» необхідної інформації на мову пересічних громадян і подій, оскільки події переконливіші за слова, й підготовці візуальної та вербальної інформації.

    За минулий час у цьому виді практичної політичної діяльності намітилися значні позитивні зрушення. Майбутні фахівці спеціалізації «Політичний менеджмент та реклама» напряму підготовки «Політологія» повинні одержати знання про види іміджу, способи і методи формування політичного іміджу, ознайомитися з іміджмейкерством як професією.

    У ході вивчення курсу студенти повинні освоїти основний поняттєво-категоріальний апарат науки, дізнатися про історію становлення науки, сучасні наукові напрямки й основні методики формування іміджу в різних сферах громадського життя.

    Курс призначений для ознайомлення студентів-політологів з методами й технологіями формування іміджу політичних партій, лідерів, організацій, держав. Розглядаються актуальні проблеми ефективного іміджмейкінгу, розкриваються основні психологічні закони керування суспільними процесами. Особлива увага приділена проблемам формування політичного іміджу лідера та держави в перехідні для країни періоди з урахуванням національних особливостей українських виборців.

    Дисципліну «Політична іміджелогія» для студентів-політологів варто розглядати як складову частину процесу формування світоглядної культури майбутніх фахівців та формування досвідчених, кваліфікованих політологів, ознайомлених з іміджмейкерством, здатних працювати у різних галузях політичної науки та практики сучасності.

    Метою курсу є дослідження проблем сучасної політичної іміджелогії в контексті використання політичних, іміджевих та комунікаційних технологій, механізмів впливу іміджу, особливостей та засобів формування політичного іміджу.

    Завдання:

    1.    Засвоїти концептуальні засади політичної іміджелогії.

    2.    Розглянути історію її вивчення та сучасний стан.

    3.    Вивчити стратегію, тактику та технології формування іміджу політичного суб’єкту. 

    4.    Дослідити специфіку політичного іміджу українських та зарубіжних політиків.

    5.    Виробити професійний погляд на іміджмейкерство з метою подальшого використання отриманих знань на практиці.

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати:

    · теоретико-методологічну базу та структуру політичної іміджелогії, ключові поняття навчальної дисципліни;

    · історію вивчення образу в українській та зарубіжній науці, теорію діяльності, дослідження з комунікацій і соціального пізнання;

    · основні етапи конструювання іміджу;

    · коючові функції та типології політичного іміджу;

    · принципи й закони створення іміджу політичного діяча;

    · психологічні технології політичного іміджмейкінгу;

    · спеціальні види політичного іміджу;

    · особливості створення територіального іміджу;

    вміти:

    · володіти навичками сучасного іміджмейкера зі створення іміджу фірми, корпорації, партії крізь призму людського фактора;

    · складати приблизний проект-програму створення різних видів іміджу;

    · аналізувати політичний імідж з точки зору його адекватності ситуації та ефективності;

    · надавати практичні рекомендації щодо іміджування території;

    · створювати особистий імідж;

    · розробляти механізми впливу імідж-образу на масову свідомість;

    · застосовувати навички колористики та стилістики;

    · професійно і творчо підходити до характеристики іміджу політичного суб’єкта та його трансформації;

    · вивчати психологію аудиторії, враховувати її настрої при рішенні конкретних професійних завдань.