General
Курс «Політична реклама» є однією з базових навчальних дисциплін професійного спрямування для підготовки студентів напряму підготовки «Політологія», яка формує фахову спрямованість політологічної освіти, що отримують студенти-політологи. Стрімкі зміни, що відбуваються в суспільстві в останні роки, реалії функціонування політичної сфери суспільства, розвиток ринкових відносин, поширення їх на політику – все це потребує дослідження й аналізу функціонування ринку політичної влади, вимагає переосмислення ситуації в сферах діяльності, нерозривно пов’язаних із суспільною свідомістю, зокрема в тих із них, де діяльність здійснюється в умовах конкурентної боротьби. До останніх, без сумніву, відноситься й політична реклама.
Політична реклама являє собою одну із форм комунікації сучасного суспільства. За минулий час у цьому виді практичної політичної діяльності намітилися значні позитивні зрушення. В першу чергу, можна відзначити значне кількісне зростання політичної реклами, що обумовлено тотальним освоєнням різних каналів комунікації, використанням нових типів рекламних звернень. Відбулися також якісні зміни: більш професійним став підхід до ведення рекламних кампаній, використовуються результати маркетингових досліджень, здійснюється стратегічне та тактичне планування, ведеться детальна розробка рекламних гасел та звернень.
У виданні викладено підходи й погляди на сутність, теорії та функції політичної реклами як невід’ємної складової політичних технологій, діяльності засобів масової інформації, проблем маніпулювання масовою свідомістю для досягнення визначених політичних цілей.
В концептуальному, інформаційному і логічному плані даний курс тісно пов’язаний з іншими дисциплінами блоку політологічних, соціологічних та управлінських наук: політичним маркетингом, політичним менеджментом, політичною іміджелогією, соціологією, правознавством, психологією, історією, маркетингом, виборчими технологіями, PR, філософією. Разом із цими дисциплінами «Політичну рекламу» для студентів-політологів варто розглядати як складову частину процесу формування світоглядної культури майбутніх фахівців та формування досвідчених, кваліфікованих політологів, здатних працювати у різних галузях сучасної політичної науки та практики.
Метою курсу є дослідження теорії та практики сучасного політичного рекламування в контексті використання політичних та комунікаційних технологій, механізмів його впливів, правил створення рекламних продуктів та способів їхньої популяризації.