Маркетинг в бізнес-плануванні
Метою навчальної дисципліни «Маркетинг в бізнес-плануванні» є формування у студентів розуміння ролі, закономірностей, ключових процедур бізнес-планування в діяльності підприємницьких структур та придбання системи теоретичних і практичних знань та навичок з розробки бізнес-плану. Вивчення дисципліни «Бізнес-планування та прогнозування» дозволить студентам сформувати стійкі загальнокультурні і професійні компетенції, що дозволяють приймати грамотні і економічно ефективні рішення в області планування діяльності підприємницьких структур.
Основними завданнями дисципліни «Маркетинг в бізнес-плануванні» є сформувати навички оцінки бізнес-ідеї та її відповідності стратегії бізнес-планування; оволодіти методикою розробки бізнес-плану на основі методичних та методологічних підходів бізнес-планування; узагальнити передовий вітчизняний та зарубіжний досвід бізнес-планування; дати оцінку результатам бізнес-плану та інвестиційного проекту з точки зору маркетингу.
На методичному рівні ознайомити студентів з основними методами маркетингу в бізнес-плануванні відповідно до умов сучасної економіки, її основних функцій, методів і прийомів впливу на споживачів:
знати:
- основні нормативно правові документи;
- основи ділового спілкування, принципи і методи організації ділових комунікацій;
- зміст і взаємозв'язок основних елементів процесу стратегічного управління;
- основи генезису концепції корпоративної соціальної відповідальності (КСВ), роль і місце етики бізнесу в системі КСВ;
- основні бізнес-процеси в організації;
- принципи, способи і методи оцінки активів, інвестиційних проектів і організацій;
- теоретичні та практичні підходи до визначення джерел і механізмів забезпечення конкурентної переваги організації;
- принципи цілепокладання, види і методи організації планування;
- принципи, способи і методи оцінки активів, інвестиційних проектів і організацій методи і признаки сегментування ринку, алгоритм вибору цільових ринків, шляхи позиціонування товару на ринку.
вміти:
- орієнтуватися в системі законодавства і нормативних правових актів, що регламентують сферу виробничої діяльності;
- організовувати командну взаємодію для вирішення управлінських завдань;
- ставити цілі і формулювати завдання, пов'язані з реалізацією професійних функцій;
- розробляти програми здійснення організаційних змін і оцінювати їх ефективність;
- ідентифікувати, аналізувати і ранжувати очікування зацікавлених сторін організації з позицій концепції КСВ;
- використовувати економічний інструментарій для аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища бізнесу (організації);
- аналізувати зовнішню і внутрішню середу організації, виявляти її ключові елементи і оцінювати їх вплив на організацію;
- планувати операційну (виробничу) діяльність організації;
- оцінювати ризики, прибутковість і ефективність прийнятих фінансових рішень.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів навчання - компетентності:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. мати уявлення щодо використання принципів, методів та інструментарію цифрового маркетингу в Internet-середовищі (ЗК3);
- здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу(СК2);
- здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності(СК6);
- здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності(СК8).
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Маркетинг в бізнес-плануванні» ґрунтується на знаннях, отриманих студентом після вивчення дисциплін «Економічна теорія» (економічних законів і категорій, істотні причинно-наслідкові зв’язки економічних процесів, діяльність у сфері виробництва й обміну між людьми, види діяльності, пов'язані з обміном і грошовими угодами між людьми, поведінку людей у процесі виробництва, розподілу і споживання товарів і послуг за умови обмежених ресурсів), «Макроекономіка» (о функціонуванні економіки країни в цілому (або її частини, галузі), «Вища математика» та «Теорія ймовірностей і математична статистика» та «Інформатика» (основні поняття щодо аналізу та обробки даних), «Маркетинг» та «Маркетингові дослідження» (о функціях та діяльності, яка спрямована на досягнення цілей підприємств, установ, організацій шляхом формування попиту та максимального задоволення потреб споживачів).