Опис дисципліни
Програма вивчення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів спеціальності 073 Менеджмент, освітньо-професійна програма «Управління проектами».
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» є сутність та особливості забезпечення конкурентоспроможності підприємства та його продукції (послуг, робіт) у ринкових умовах, а також методичний апарат та інструментаріюй економічної діагностики для дослідження підприємства за різними аспектами його діяльності.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» базується на знаннях таких дисциплін: «Економіка підприємства», «Економічна теорія», «Основи бізнесу», «Менеджмент», «Маркетинг», "Економічний аналіз», "Фінансовий аналіз», які створюють методологічне підґрунтя для опанування положень вказаної дисципліни. В свою чергу набуті студентами знання та навички з курсу «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» будуть необхідні їм при написанні випускної кваліфікаційної роботи.
Мета викладення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» - дати студентам знання та виробити в них навички опрацьовувати й обґрунтовувати конкретні положення, які стосуються актуальних проблем щодо конкурентного аналізу та розробки конкурентної стратегії підприємства, а також також формування системи теоретичних знань і прикладних вмінь і навичок щодо використання методичного апарату та інструментарію економічної діагностики для дослідження підприємства за різними аспектами його діяльності в конкурентному середовищі.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- ознайомити студентів із основними поняттями дисципліни;
- ознайомити з законодавчо-нормативною базою щодо конкуренції;
- охарактеризувати сутність конкурентоспроможності об'єктів ринкових відносин;
- оволодіти методикою аналізу конкурентів;
- ознайомити з внутрішньогалузевим структурним аналізом;
- навчити особливостям комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства;
- оволодіти навичками економічної діагностики для забезпечення ефективного управління підприємством.
Згідно
з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- основні поняття дисципліни;
- основні фактори, що забезпечують конкурентоспроможність;
- склад чинників зовнішнього й внутрішнього середовища, механізм їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства;
- інструментарій оцінки конкурентного середовища підприємства, особливості діагностики конкурентоспроможності підприємства та його продукції (залежно від її призначення);
- підходи в управлінській діагностиці;
- принципи та інструментарій діагностики результатів діяльності та стану підприємства.
вміти:
- оцінювати конкурентоспроможність продукту;
- оцінювати конкурентоспроможність підприємства;
- визначати конкурентні переваги та конкурентний потенціал підприємства;
- проводити управлінську діагностику;
-
застосовувати на практиці інструментарій оцінки організаційної культури підприємства.