Структура за темами

  • Опис дисципліни

    Програма вивчення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» складена відповідно до освітньо-професійної програми  підготовки магістрів спеціальності 073 Менеджмент, освітньо-професійна програма «Управління проектами».

    Предметом вивчення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» є сутність та особливості забезпечення конкурентоспроможності підприємства та його продукції (послуг, робіт) у ринкових умовах, а також  методичний апарат та інструментаріюй економічної діагностики для дослідження підприємства за різними аспек­тами його діяльності.

    Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» базується на знаннях таких дисциплін: «Економіка підприємства», «Економічна теорія», «Основи бізнесу», «Менеджмент», «Маркетинг», "Економічний аналіз»,  "Фінансовий аналіз», які створюють методологічне підґрунтя для опанування положень вказаної дисципліни. В свою чергу набуті студентами знання та навички з курсу «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» будуть необхідні їм при написанні випускної кваліфікаційної роботи.

    Мета викладення навчальної дисципліни «Конкурентний аналіз та діагностика стану підприємства» - дати студентам знання та виробити в них навички опрацьовувати й обґрунтовувати конкретні положення, які стосуються актуальних проблем щодо конкурентного аналізу та розробки конкурентної стратегії підприємства, а також також  формування системи теоретичних знань і прикладних вмінь і навичок щодо використання методичного апарату та інструментарію економічної діагностики для дослідження підприємства за різними аспек­тами його діяльності в конкурентному середовищі.

    Основними завданнями вивчення  дисципліни є:

    -                 ознайомити студентів із основними поняттями дисципліни;

    -                 ознайомити з законодавчо-нормативною базою щодо конкуренції;

    -                 охарактеризувати сутність конкурентоспроможності об'єктів ринкових відносин;

    -                 оволодіти методикою аналізу конкурентів;

    -                 ознайомити з внутрішньогалузевим структурним аналізом;

    -                 навчити особливостям комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства;

    -                 оволодіти навичками економічної діагностики для забезпечення ефективного управління підприємством.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

    знати:

    -               основні поняття дисципліни;

    -               основні фактори, що забезпечують конкурентоспроможність;

    -               склад чинників зовнішнього й внутрішнього середовища, механізм їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства;

    -               інструментарій оцінки конкурентного середовища підпри­ємства, особливості діагностики конкурентоспроможності підприємства та його продукції (залежно від її призначення);

    -               підходи в управлінській діагностиці;

    -               принципи та інструментарій діагностики результатів діяльності та стану підприємства.

    вміти:

    -               оцінювати конкурентоспроможність продукту;

    -               оцінювати конкурентоспроможність підприємства;

    -               визначати конкурентні переваги та конкурентний потенціал підприємства;

    -               проводити управлінську діагностику;

    -               застосовувати на практиці інструментарій оцінки організаційної культури підприємства.