General
Навчальна
дисципліна «Управління трудовим потенціалом» охоплює весь спектр питань стосовно
дослідження і вивчення населення як джерела формування трудового потенціалу,
вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду управління трудовим потенціалом
суспільства.
Мета дисципліни – формування системи знань із теорії та практики регулювання процесів відтворення і використання трудового потенціалу на макро-, мезо- та мікроекономічному рівнях.
Основні завдання дисципліни:
– сформувати стійкі знання з теорії управління трудовим потенціалом;
– набути вміння і навички самостійно розробляти заходи щодо вдосконалення системи управління трудовим потенціалом та оцінювання ефективності використання трудового потенціалу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні
знати:
– предмет, мету, завдання дисципліни;
– зміст державної демографічної політики;
– сутність поняття трудового потенціалу;
– механізм управління трудовим потенціалом;
– методи управління трудовим потенціалом;
– нормативно-правові основи управління трудовим потенціалом;
– зміст системи формування якісного рівня трудових ресурсів;
– методи формування доходів і принципи державного регулювання трудових доходів;
– зміст соціальної політики в управлінні трудовим потенціалом;
– механізм соціального партнерства в управлінні трудовим потенціалом; методи вирішення трудових конфліктів;
– напрямки міжнародного співробітництва в управлінні трудовим потенціалом; методи формування ефективного використання трудового потенціалу.
вміти:
– здійснювати оцінку сучасних типів, способів, методів формування, використання та розвитку трудового потенціалу;
– визначати особливості та характер взаємозалежності показників демографічного, соціально-економічного розвитку та трудового потенціалу;
– оцінювати рівень розвитку трудового потенціалу держави, галузі, регіону, підприємства, робітника;
– розробляти та формувати політику розвитку трудового потенціалу;
– обґрунтовувати управлінські рішення з поліпшення використання трудового потенціалу;
– здійснювати аналіз якості трудового життя суспільства.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей: уміло аналізувати та об’єктивно оцінювати трудовий потенціал населення; продуктивно використовувати трудовий потенціал