Завдання до практичного заняття 4
Завдання до практичного заняття 4
Завдання 1. Визначити реакцію організму дітей II і III груп здоров’я на фізичне навантаження, яке вони одержують під час фізкультурних занять; побудувати фізіологічну криву навантаження, зробити її аналіз.
Завдання 2. Написати конспект і провести в дошкільному закладі фізкультурне заняття з елементами лікувальної фізкультури для дітей із захворюваннями верхніх дихальних шляхів (хвороби зовнішнього подиху посідають одне із провідних місць у патології дитячого віку). Зміст заняття повинні скласти: ігри і вправи для м’язів грудної клітини і поясу верхніх кінцівок; “експіраторна гімнастика” з використанням дихальних вправ; вправи в розслабленні – “релаксаційно-респіраторна гімнастика”.
Орієнтовний варіант фізкультурного заняття для нормалізації функцій системи зовнішнього дихання (молодший дошкільний вік).
1. Гра “Хом’ячки” – діти сильно надувають щоки, “як у хом’ячків”, і йдуть 10 кроків по кімнаті, потім за сигналом вихователя вони стукають кулачками по щоках – випускають повітря з рота “щоки стають як у дітей”. Потім знову ідуть по кімнаті і знову стають “хом’ячками” – надувають щоки.
Комплекс загальнорозвиваючих вправ ігрового характеру “Птах”.
2. “У птаха великі крила”.
В.п. – о.с. Прямі руки підняти через сторони вгору (вдих через ніс), повернутися у вихідне положення (видихнувши через рот). Виконувати плавно, не затримувати подих. Повторити 8 разів.
3. “Птах клює зерно”.
В.п. – о.с. Голову нахилити вперед (видихнувши через ніс), повернутися у вихідне положення видихнувши через рот). Виконувати плавно, повторити 8 разів.
4. “Птах прислухається”.
В.п. - о.с. Голову нахилити у правий бік (видихнувши через ніс), повернутися у вихідне положення (видихнувши через рот). Повторити вправу в лівий бік. Виконати по 4 рази в кожний бік.
5. “Птах злітає”.
В.п. - о.с. Прямі руки підняти через сторони вгору. Потягнутися (вдих через ніс), плавно присісти, руки поставити на стегна (видихнувши через рот), повернутися у вихідне положення (вдих через ніс). Повторити 6 разів.
6. “Птах відпочиває”.
В.п. - о.с. Виконати глибокі вдихи й видихи правою половиною носа. Ліва половина носа притиснута пальцями. Повторити 3 рази кожною половинкою носа.
7. Гра “Пір’їнка”.
На горизонтально закріплену мотузку вихователь прилаштовує пір’їнки (від 3 до 5), кожна на відстані 10 см одна від одної. Діти розташовуються на відстані 50 см від мотузки з пір’їнками. За сигналом вихователя вони роблять глибокий вдих через ніс і сильний видих, здуваючи пір’їнки.
При повторенні гри відстань між дітьми і мотузкою збільшується до 60-80 см. Гра триває 3-4 хвилини.
Завдання 3. Провести діагностику фізичної підготовленості дошкільників однієї вікової групи. Скласти таблицю показників рівня рухових умінь дітей, зробити аналіз (письмовий). Для однієї дитини (з високими і низькими показниками фізичної підготовленості) надати програму розвитку рухів або фізичних якостей (на 1-2 місяця).