Завдання до практичного заняття 1

Завдання до практичного заняття 1

Завдання 1. Провести діагностику фізичного розвитку дитини, скласти діагностичну карту її здоров’я. Діти з гармонійним фізичним розвитком характеризуються пропорційними співвідношеннями зросту, ваги, окружності грудної клітини (орієнтуватися на таблицю стандартів).

Завдання 2. Скласти комплекс загальнорозвиваючих вправ для дітей, які мають відхилення в стані здоров’я, фізичному розвитку; зробити рекомендації про місце цих вправ у режимі дня дошкільника.

Завдання 3. Визначити реакцію організму дітей II і III груп здоров’я на фізичне навантаження, яке вони одержують під час фізкультурних занять; побудувати фізіологічну криву навантаження, зробити її аналіз.

Завдання 4. Написати конспект і провести в дошкільному закладі фізкультурне заняття з елементами лікувальної фізкультури для дітей із захворюваннями верхніх дихальних шляхів (хвороби зовнішнього подиху посідають одне із провідних місць у патології дитячого віку). Зміст заняття повинні скласти: ігри і вправи для м’язів грудної клітини і поясу верхніх кінцівок; “експіраторна гімнастика” з використанням дихальних вправ; вправи в розслабленні – “релаксаційно-респіраторна гімнастика”.

Орієнтовний варіант фізкультурного заняття для нормалізації функцій системи зовнішнього дихання (молодший дошкільний вік).

1. Гра “Хом’ячки” – діти сильно надувають щоки, “як у хом’ячків”, і йдуть 10 кроків по кімнаті, потім за сигналом вихователя вони стукають кулачками по щоках – випускають повітря з рота “щоки стають як у дітей”. Потім знову ідуть по кімнаті і знову стають “хом’ячками” – надувають щоки.

Комплекс загальнорозвиваючих вправ ігрового характеру “Птах”.

2. “У птаха великі крила”.

В.п. – о.с. Прямі руки підняти через сторони вгору (вдих через ніс), повернутися у вихідне положення (видихнувши через рот). Виконувати плавно, не затримувати подих. Повторити 8 разів.

3. “Птах клює зерно”.

В.п. – о.с. Голову нахилити вперед (видихнувши через ніс), повернутися у вихідне положення видихнувши через рот). Виконувати плавно, повторити 8 разів.

4. “Птах прислухається”.

В.п. - о.с. Голову нахилити у правий бік (видихнувши через ніс), повернутися у вихідне положення (видихнувши через рот). Повторити вправу в лівий бік. Виконати по 4 рази в кожний бік.

5. “Птах злітає”.

В.п. - о.с. Прямі руки підняти через сторони вгору. Потягнутися (вдих через ніс), плавно присісти, руки поставити на стегна (видихнувши через рот), повернутися у вихідне положення (вдих через ніс). Повторити 6 разів.

6. “Птах відпочиває”.

В.п. - о.с. Виконати глибокі вдихи й видихи правою половиною носа. Ліва половина носа притиснута пальцями. Повторити 3 рази кожною половинкою носа.

7. Гра “Пір’їнка”. 

На горизонтально закріплену мотузку вихователь прилаштовує пір’їнки (від 3 до 5), кожна на відстані 10 см одна від одної. Діти розташовуються на відстані 50 см від мотузки з пір’їнками. За сигналом вихователя вони роблять глибокий вдих через ніс і сильний видих, здуваючи  пір’їнки.

При повторенні гри відстань між дітьми і мотузкою  збільшується до 60-80 см. Гра триває 3-4 хвилини.

Завдання 5. Провести діагностику фізичної підготовленості дошкільників однієї вікової групи. Скласти таблицю показників рівня рухових умінь дітей, зробити аналіз (письмовий). Для однієї дитини (з високими і низькими показниками фізичної підготовленості) надати програму розвитку рухів або фізичних якостей (на 1-2 місяця).

Завдання 6. Провести спостереження з метою вивчення індивідуальних особливостей рухливо-вольової поведінки дітей, скласти характеристику рухливо-вольової поведінки  дитини з високим і низьким рівнем фізичної підготовленості.

Завдання 7. Скласти комплекс фізкультурно-оздоровлювальних заходів для дітей з відхиленнями в стані здоров’я. Складовими комплексу можуть бути:

- загартування організму (оптимальний мікроклімат приміщень, де перебувають діти; доцільність одягу; денний сон на повітрі; повітряні ванни після сну; контрастне обливання стоп ніг; вологе обтирання шкіри;
 ходьба босоніж тощо);

- індивідуалізація режиму дня (характер участі дітей в організованих фізкультурних заходах: фізкультурні заняття, ранкова гімнастика, рухливі ігри і вправи на прогулянці, рухи на заняттях, не пов’язані з фізкультурою);

- індивідуалізація фізичного навантаження (приклади диференційованих рухових завдань, спрямовані на збільшення або зменшення фізичного навантаження в організованих фізкультурних заходах);

- навантаження, що тренує (приклади фізичних вправ для дітей, які мають відхилення в стані здоров’я).

Завдання 8. Організувати виконання дітьми диференційованих рухових завдань (під час лабораторних занять у дошкільному закладі), скласти пам’ятку щодо особливостей їх проведення.

Завдання 9. Розробити варіанти диференційованих рухових завдань для дітей з різним рівнем фізичної підготовленості (завдання виконуються на фізкультурних заняттях і під час прогулянки). Визначити методичні рекомендації для кожного виду рухових завдань.

Завдання 10. Скласти комплекс загальнорозвиваючих вправ для старших (молодших) дошкільників. Включити в нього прийоми збільшення або зменшення фізичного навантаження. Методом пульсометрії визначити характер навантаження, що одержують діти під час його виконання (провести комплекс вправ у дошкільному закладі).

Завдання 11. Розробити програму рухової діяльності для малорухливих дітей. До програми включити:

- рухи з використанням фізкультурного обладнання;

- сюжетно-рольові ігри в умовах предметно-фізкультурного середовища;

- різні способи виконання вправи;

- “відгадування” рухових загадок.

Запровадити програму в дошкільному закладі. За допомогою крокоміра визначити рухову активність дітей протягом дня. Вона повинна становити 50-60% від періоду перебування дитини в дошкільному закладі.