Завдання для практичної роботи до теми 5

Тема 5.

Питання для обговорення:

1. Розкрийте склад товару і товарної політики в маркетингу з позиції задоволення потреб споживача.

2. Розкрийте основні можливі напрями вдосконалення товарної політики підприємства.

3. На конкретному прикладі виводу новинки на ринок покажіть необхідні маркетингові стратегії, які необхідно використовувати для збільшення стадії зростання ЖЦТ.

 

Ситуаційні та практичні завдання

Завдання 1.

На прикладі будь-якого продукту по вашому вибору опишіть три рівні обраного товару.

 

Завдання 2.

Складіть структурну схему для товару (можливо уявного товару, який насправді обрана фірма не виробляє) вашої (обраної) фірми.

 

Пояснення до розв’язку

Під час складання структурної схеми для товару фірми слід враховувати, що для завойовування стійкої конкурентної переваги процес розробки товару, його просування і продажу має включати два блоки – базовий набір властивостей й унікальні переваги продукту (рис. 2).

Рис. 2. – Структура товару

 

Завдання 3.

Оцініть макет упаковки для продукції вашої (будь-якої обраної) компанії.

 

Пояснення до розв’язку

Оцінка макету упаковки продукції проводиться по наступним критеріям:

1) цільність образу:

–        відповідність принципу «тримайся простоти і короткості»»

–        сполучення зображень на упаковці і виду продукту;

–        обмеження кількості кольорів та елементів;

2) «чесність» упаковки;

3) індивідуальність упаковки;

4) інформація на упаковці:

– виділення головної інформації;

– можливість прочитати основну інформацію о товарі на упаковці з відстані;

5) відповідність принципу концентрації уваги;

6) аналіз кольорових рішень упаковки:

– тональний набір;

– колір і форма;

– характер ліній;

7) можливість внесення змін в дизайн упаковки.

 

Завдання 4.

Оцініть споживчу привабливість для молодіжної аудиторії товарних марок косметики, морозива, зубної пасти, прального порошку тощо.

 

Пояснення до розв’язку

Торгова марка (ТМ) може бути оцінена по ступеню відомості, привабливості для споживачів і престижності. Ці показники можуть бути оцінені за 10-бальною шкалою експертами або проранговані у наслідок соціологічного опитування споживачів. У табл. 1.14 наведено шкалу бальної оцінки торгових марок, яка пропонується для виміру їх відомості, привабливості і престижності.

 

Таблиця 1.14

Бальна оцінка відомості, привабливості і престижності торгової марки

Кількість балів (рейтинг)

Характеристика торгової марки

10

Гарно відома, дуже приваблива і найбільш престижна

9

Відома, приваблива, престижна

8

Відома, достатньо приваблива, але не достатньо престижна

7

Не достатньо відома та престижна але приваблива

6

Маловідома але приваблива, малопрестижна

5

Невідома, приваблива, непрестижна

4

Невідома, в міру приваблива, непрестижна

3

Невідома, не достатньо приваблива, непрестижна

2

Невідома, малоприваблива, непрестижна

1

Невідома, неприваблива, непрестижна