Завдання для практичної роботи до теми 7

Тема 7.

 

Питання для обговорення:

1. Оцініть значення системи розподілу в комплексів маркетингу для виконання тактичних цілей фірми. Якою є роль оптової та роздрібної торгівлі у розподілі товарів?

2. Які відомі корпорації мають фірмову збутову мережу, яка забезпечує їм впізнання та стійку цікавість з боку покупців? За рахунок яких елементів досягається ця перевага?

3. Специфічні особливості прямих продаж.

4. У чому полягають переваги електронної комерції? У чому полягає її сутність та фактори формування?

 

Ситуаційні та практичні завдання

Завдання 1.

Складіть концепцію мерчандайзингу для вашої (обраної) фірми.

 

Пояснення до розв’язку

Роботу зі складання концепцію мерчандайзингу для фірми слід проводити по двом блокам:

1) візуальний мерчандайзинг – вибір місця торгової точки, оформлення зовнішніх вивісок і вітрин магазину, внутрішнє компонування магазину, дизайн інтер’єрів приміщень, розташування виставлених товарів, упаковка і маркування товарів, оформлення цінників);

2) комунікативний мерчандайзинг – правила спілкування продавців з покупцями, стандарт обслуговування, презентації, дегустації.

 

Завдання 2.

Визначте, яким буде обсяг вхідного матеріального потоку для оптової бази за наступними даними, т/год.:

–        розвантаження залізничних вагонів – 8150;

–        вивантаження контейнерів – 3760;

–        переміщення вантажів на ділянку приймання – 3780;

–        розвантаження автомобільного транспорту – 4590.

 

Пояснення до розв’язку

Вхідний потік – матеріальний потік, який надходить в логістичну систему підприємства із зовнішнього середовища. Він включає розвантаження залізобетонних вагонів, вивантаження контейнерів, переміщення вантажів по ділянці, розвантаження автомобільного транспорту. Таким чином, вхідний матеріальний потік буде дорівнювати сумі часткових матеріальних потоків:

Мвх =

Мвх, Мі – відповідно вхідний та частковий матеріальний потік, т/год.

 

Завдання 3.

Розрахуйте кількість поставок в місяць, якщо вартість одиниці товару склала 80 грн., місячний оборот складу по даній позиції – 1000 одиниць товару, доля витрат на зберігання – 5% від вартості, транспортно-заготівельні витрати, пов’язані з реалізацією і доставкою одного замовлення – 0,5 тис. грн.

 

Пояснення до розв’язку

Спершу визначається оптимальний розмір одночасно доставляємої партії товару з використанням формули Уілсона:

S =

S оптимальний розмір доставляємої партії товару;

q місячний оборот складу з даної позиції;

k транспортно-заготівельні витрати;

M доля витрат на зберігання товару, од. десятинного дробу.

Далі розраховують кількість поставок в місяць по формулі:

N = q / S

Nкількість поставок у відповідний період, разів.