Заліковий практикум за модулем 4

Спираючись на результати обговорень, порівняйте фільми "Хлопчик у смугастій піжамі" та "Кролик Джоджо" за такими параметрами:

  • Наївний фокалізатор: У чому збіги та відмінності між фокалізаторами? Чия поведінка та позиція видається більш психологічно обгрунтованою? Хто з персонажів-фокалізаторів еволюціонує, а хто залишається незмінним?
  • Зображення жертви: як показані характери та вдача Ельзи та Шмуля? Хто з персонажів має більш визначену особистість? Чий характер складніший? Чия роль у сюжеті є більш активною? 
  • Зображення агресора: характер кого з персонажів-нацистів розкрито більш повною мірою? Чия поведінка видається вам більш психологічно обґрунтованою та зрозумілою? Чи відбувається із ними певна еволюція? Якщо так, як саме її продемонстровано? 
  • Зображення спротиву: які форми спротиву системі зображено в обох фільмах? Хто з персонажів, на вашу думку, вчиняє акти спротиву (фізичного чи духовного)? Чи розумієте ви їхню мотивацію? 
  • Фінал: Який фінал видається вам більш логічним і морально обґрунтованим? Як, на вашу думку, склалися подальші долі героїв? Чи можна запропонувати альтернативні фінали кожного з фільмів?
  • У чому переваги і недоліки "казки про Голокост" як способу художньої репрезентації травми? У відповіді врахуйте, будь ласка, телеоголізм "казкового світу" (світ впорядкований і підкорюється правилам, які не можна порушувати через страх покарання; усе, що відбувається, має сенс; кожний отримує те, на що заслуговує; страждання - це форма випробування для духовного зростання).