Індивідуальне завдання

Практична частина заліку. Формою науково-дослідного завдання студента є есе. Необхідно підготувати як мінімум 4 есе.  Есе — самостійна творча письмова робота, прикметною ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу. Види есе: інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);критичне; есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз). Вимоги до есе. 1. Обсяг — 1-2 сторінки тексту. 2. Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка.3. Кожен абзац есе розкриває одну думку.4. Необхідно писати стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має нести лише інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора. 5. Есе має відрізнятися чіткою композиційною побудовою, бути логічним за структурою. В есе, як і в будь-якому творі, повинна простежуватися внутрішня логіка, що визначається, з одного боку, авторським підходом до обговорюваного питання, а з іншого — самим питанням. Необхідно уникати різких стрибків від однієї ідеї до іншої, думка має розкриватися послідовно.6. Есе повинно засвідчити, що його автор знає й осмислено застосовує теоретичні поняття, терміни, узагальнення, ідеї.7. Есе повинно містити переконливе аргументування порушеної проблеми. Структура есе. Есе складається з таких частин — вступ, основна частина, висновок. Вступ — обґрунтування вибору теми есе. Основна частина — теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій. Висновок — узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині. Максимальна кількість балів – 4, які нараховуються за виконання таких частин роботи:

·       правильне визначення основної проблеми  – 0,5 б.;

·       правильне визначення мети та завдань  – 0,5 б.;

·       логічність, послідовність викладення матеріалу – 0,5 б.;

·       самостійно проведений аналіз цієї проблеми з використанням концепцій і діагностичного інструментарію – 2 б.;

·       доцільність запропонованих  висновків – 1 б.;

·       дотримання вимог есе – 0,5 б.