Практичне заняття 3
Практичне заняття 3
Інноваційні освітні системи
Питання для обговорення
1. Поняття глобалізації освіти.
2. Поняття демократизації освіти.
3. Інформатизація освіти та її роль у розвитку освітніх систем.
Практичне завдання
Зарубіжна педагогіка позначає навчання впродовж усього життя або безперервну освіту як нову модель, що відрізняється від традиційного навчання. Ці відмінності визначаються за такими ознаками:
1. Учитель більше не є джерелом знань, а лише вказує учневі, де їх знайти.
2. Учні ширше використовують практику та навчаються лише у системі практичної реалізації теоретичного знання. Якщо теорію неможливо застосувати в практичних діях, така теорія швидко забувається.
3. Оцінювання використовується не для контролю результатів та визначення рівня досягнень, а для визначення індивідуальної стратегії та індивідуальних перспектив.
4. Навчання здійснюється суворо індивідуалізовано і кожен має свій індивідуальний план (індивідуальна траєкторія навчання), який відрізняється від інших за відсутності однієї загальної програми навчання для всіх.
5. Самі вчителі/викладачі навчаються впродовж усього життя.
6. Безперервна освіта стосується кожної людини, а не лише тих, хто виявляє успіхи у навчанні.
Проаналізуйте вітчизняну освіту із позиції моделі Lifelong learning. Які переваги та недоліки ви бачите у реалізації цієї моделі? Чому ця модель з’явилася лише наприкінці ХХ ст.? Чому вона набула широкого поширення переважно в розвинених країнах світу?