Практичне заняття 3

Практичне заняття 3

Інноваційні освітні системи

Питання для обговорення

1.    Поняття глобалізації освіти.

2.    Поняття демократизації освіти.

3.    Інформатизація освіти та її роль у розвитку освітніх систем.

 

Практичне завдання

Зарубіжна педагогіка позначає навчання впродовж усього життя або безперервну освіту як нову модель, що відрізняється від традиційного навчання. Ці відмінності визначаються за такими ознаками:

1.  Учитель більше не є джерелом знань, а лише вказує учневі, де їх знайти.

2.  Учні ширше використовують практику та навчаються лише у системі практичної реалізації теоретичного знання. Якщо теорію неможливо застосувати в практичних діях, така теорія швидко забувається.

3.  Оцінювання використовується не для контролю результатів та визначення рівня досягнень, а для визначення індивідуальної стратегії та індивідуальних перспектив.

4.  Навчання здійснюється суворо індивідуалізовано і кожен має свій індивідуальний план (індивідуальна траєкторія навчання), який відрізняється від інших за відсутності однієї загальної програми навчання для всіх.

5.  Самі вчителі/викладачі навчаються впродовж усього життя.

6.  Безперервна освіта стосується кожної людини, а не лише тих, хто виявляє успіхи у навчанні.

Проаналізуйте вітчизняну освіту із позиції моделі Lifelong learning. Які переваги та недоліки ви бачите у реалізації цієї моделі? Чому ця модель зявилася лише наприкінці ХХ ст.? Чому вона набула широкого поширення переважно в розвинених країнах світу?