Лабораторна робота №4. Створення першого проекту на Jetpack Compose

Створення першого проекту на Jetpack Compose

Крок 1: Створення нового Android проєкту

  1. Відкрийте Android Studio.
  2. Виберіть New Project.
  3. У вікні Create New Project оберіть шаблон Empty Compose Activity.
  4. Натисніть Next.
  5. Заповніть наступні поля:
    • Name: Вкажіть ім'я проєкту, наприклад, MyFirstComposeApp.
    • Package Name: Дайте відповідну назву пакету (наприклад, com.example.myfirstcomposeapp).
    • Save location: Оберіть місце збереження проєкту.
    • Language: Виберіть Kotlin.
    • Minimum SDK: Оберіть API 21: Android 5.0 (Lollipop) або вище.
  6. Натисніть Finish.

Крок 2: Ознайомлення з шаблоном Jetpack Compose

Після створення проєкту, відкрийте файл MainActivity.kt. Ви побачите заготовку коду з основною функцією, яка використовує Jetpack Compose для побудови інтерфейсу:

package com.example.myfirstcomposeapp

import android.os.Bundle
import androidx.activity.ComponentActivity
import androidx.activity.compose.setContent
import androidx.compose.foundation.layout.fillMaxSize
import androidx.compose.material3.MaterialTheme
import androidx.compose.material3.Surface
import androidx.compose.material3.Text
import androidx.compose.ui.Modifier
import com.example.myfirstcomposeapp.ui.theme.MyFirstComposeAppTheme

class MainActivity : ComponentActivity() {
override fun onCreate(savedInstanceState: Bundle?) {
super.onCreate(savedInstanceState)
setContent {
MyFirstComposeAppTheme {
// A surface container using the 'background' color from the theme
Surface(
modifier = Modifier.fillMaxSize(),
color = MaterialTheme.colorScheme.background
) {
Greeting("Android")
}
}
}
}
}

@Composable
fun Greeting(name: String) {
Text(text = "Hello $name!")
}



setContent { ... }

Це функція, яка використовується для відображення компонентів Jetpack Compose в активності.

Greeting("Android")

Це виклик функції, яка відображає текст. Функція Greeting приймає параметр name і виводить привітання.

Text(...)

Компонент для виведення тексту на екрані.

Крок 3: Зміна привітання

  1. Змініть текст привітання на інший. Наприклад, змініть функцію Greeting так:
@Composable
fun Greeting(name: String) {
Text(text = "Привіт, $name!")
}

В MainActivity змініть виклик Greeting, щоб передати інше ім’я:

Greeting("Світ")

Тепер текст на екрані відображатиме: Привіт, Світ!

Додайте стилізацію до вашого тексту, щоб зробити його більшим і центрувати на екрані.

@Composable fun Greeting(name: String) { Text( text = "Привіт, $name!", modifier = Modifier .fillMaxSize() .wrapContentSize(), style = MaterialTheme.typography.h4 ) }

Тут ми додали такі модифікатори:

  • fillMaxSize(): Заповнює весь доступний простір.
  • wrapContentSize(): Центрує текст всередині контейнера.
  • style: Використовуємо стандартний стиль заголовка (h4).

Крок 4: Запуск проєкту

  1. Підключіть свій пристрій або використайте емулятор.
  2. Натисніть кнопку Run в Android Studio, щоб запустити додаток.

Крок 5: Завдання для самостійної роботи

  1. Додайте ще один компонент Text, який відображає вашу улюблену цитату.
  2. Використайте різні стилі тексту для кожного з компонентів.
  3. Спробуйте додати кнопку (компонент Button), яка при натисканні змінює текст на екрані.