Практична частина заліку
Завдання на залік: Комплексний аналіз та розробка індивідуальної програми корекційної роботи для дитини з порушеннями психофізичного розвитку
Опис завдання: виконати комплексне завдання, що складається з декількох етапів, кожен з яких відповідає окремому аспекту корекційної роботи з дітьми з порушеннями розвитку.
Завдання має включати:
Аналіз конкретного випадку:
Викладач надає опис умовної дитини (наприклад, дитина з інтелектуальними порушеннями або затримкою мовленнєвого розвитку).
Студентам потрібно виконати діагностику основних проблем дитини на основі наданого опису та визначити головні напрямки корекційної роботи.
Розробка індивідуальної корекційної програми:
Студентам необхідно розробити програму корекційної роботи на 3 місяці. Програма повинна включати:
Цілі та завдання корекції.
Методи та технології корекційної роботи (логопедичні, сенсорні, психологічні методи).
План занять (мінімум 10 занять), де кожне заняття має включати конкретні вправи для розвитку мовленнєвих або когнітивних навичок.
Оцінка ефективності програми:
Студенти повинні розробити інструменти для оцінки ефективності програми, такі як шкали оцінки, анкети для батьків або тестування дитини на різних етапах роботи (на початку, в середині та в кінці курсу).
Рефлексія та висновки:
Після виконання завдання студент повинен написати короткий звіт, у якому він відображає, які методи були найбільш ефективними, які труднощі виникли під час розробки програми та як їх можна було б уникнути або вирішити.
Оцінювання:
Завдання оцінюється за такими критеріями:
Якість аналізу випадку: Чи точно студент ідентифікував ключові проблеми дитини?
Реалістичність програми: Чи відповідають методи та вправи потребам дитини? Чи логічно структурована програма?
Оцінка результатів: Чи чітко визначені критерії для оцінки прогресу дитини? Чи відповідають ці критерії змісту програми?
Завершений звіт та рефлексія: Чи зміг студент критично оцінити свою роботу, виділити труднощі та можливості для вдосконалення?
Мета залікового завдання:
Застосування отриманих теоретичних знань у практичній ситуації.
Розвиток навичок індивідуалізованого підходу до корекційної роботи з дітьми.
Оцінка здатності студентів використовувати сучасні методи та технології у корекційній педагогіці.