Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

          • Кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти

          • Кафедра акторської майстерності

          • Кафедра дизайну

            • Ліплення (Барабаш В.А.)

            • 3D графіка

            • 3d моделювання - 2 частина

            • 3D моделювання (заочна форма. 4 курс) Чемерис Г.Ю.

            • 3d моделювання (Кардашов М.В.)

            • 3D-моделювання, 4 курс 2-й семестр (Сілогаєва В.В.)

            • 3D-моделювання, 5 курс, заочна форма здобуття освіти

            • 3D-моделювання, заочна форма здобуття освіти, 4 курс

            • Авторське право та інтелектуальна власність

            • Айдентика

            • Артпроєкти

            • Графічні техніки

              • Загальне

              • Практичні завдання

                • ЗавданняРепродукція у графічних техніках

                • ЗавданняСюжетно-тематичні композиції «Осінній сюжет»

                • ЗавданняСюжетно-тематична композиція – об’єкт флори або фа...

                • ЗавданняТехніка гравюра на картоні. Виконання творчої комп...

                • ЗавданняТехніка ліногравюри. Виконання серії творчих темат...

              • Підсумковий контроль

          • Кафедра дошкільної та початкової освіти

          • Кафедра педагогіки та психології освітньої діяльності

          • Кафедра психології

          • Практична підготовка факультету соціальної педагог...

          • Інформація

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Вступ 2025

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Графічні техніки

Закрити
Переключити введення пошуку
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Соціальної педагогіки та психології факультет
  5. Кафедра дизайну
  6. Графічні техніки
  7. Практичні завдання
  8. Техніка гравюра на картоні. Виконання творчої комп...

Техніка гравюра на картоні. Виконання творчої композиції: «Психологічний автопортрет»

Умови завершення

Гравюра на аркуші картону - вважається наймолодшим видів графіки, який з'явився лише кілька десятиліть тому. Легкість і доступність цієї техніки дає шанс освоювати її не обов'язково художникам зі стажем, але навіть дітям різного віку. Якщо врахувати різницю картонній від штриховий гравюри, то тут в основному потрібно працювати плямою, а широкий набір мимовільних відбитків створюється фактурою самого картону, а так же висотою рельєфу до того ж розподілом зусиль при друкуванні. Картон підходить будь-який хоч пакувальний, хоч палітурний, або електрокартон (прессшпан), а з інструментів: добре підходять голки (надфілі), ланцет і різноманітні ножі. Для того, що б не подряпати робочу область, а відрізати потрібну кількість, яка необхідна вам для роботи, інструмент потрібно перед використанням нагострити як слід. Надфілі під час гравірування потрібно тримати під нахилом в 35 градусів в сторону її руху або строго вертикально. На сильно сухому картонному полотні найменші прорізи, які ви зробите ножиком, під час друку будуть стискуватися і ви не досягнете хорошого відбитка.

Крім того, вам не слід застосовувати перехресну штрихування - так як вона в більшості випадків призводить до повного виривання цілих ромбических елементів картону. Для отримання тонового плями, необхідно розбити структуру поверхні самого картону, і зробити насиченою її фактуру. Для цього відмінно підійде грубозерниста наждачний папір, її слід накладати на потрібне місце і простукувати молотком. На цих ділянках фарба буде затримуватися і передаватися до відбитку. Загрунтоване картонне полотно дозволить вам виконати більш чіткий малюнок. Так само на ньому можна застосовувати для гравірування розпечену голку вижигателя по дереву. Таким чином, гравюра на картоні дозволить домогтися різноманітних градацій тонових плям.

Малюнок майбутньої гравюри виконують на кальці м'яким олівцем або літографської тушшю (розчинивши в гарячій воді літографський олівець). Потім, наклавши малюнок зображенням вниз на приготований лист картону, ретельно притирають його спеціальної платівкою (кісточкою) або ложкою.

Рельєф на картонній друкованій формі можна отримати різними способами: гравіруванням штихелями, різьбленням і прошкрябуванням ножемскосячком, аплікацією. Цікаві результати дає використання при аплікації гілок, висушених трав, листя, квітів.

Якщо картон пухкий, його покривають поливинилацетатной темперою або водоемульсійною фарбою. Це дозволяє змінювати відповідно до задуму фактуру і рельєф гравюри. Значний етап обробки друкованої форми - закріплення нітролаком. Покривати потрібно один раз, уникаючи патьоків і крапель.

Вручну можна віддрукувати якісні відбитки розміром не більше 2030 сантиметрів. При такому способі друку фарба повинна бути густою і добре прилипати до паперу. Її складають з будь-якої масленой або трафаретного фарби і білила, змішаних з міцної оліфою, витриманою тривалий час у відкритому посуді. Білила змішують з оліфою в пропорції 7: 3, потім на товстому склі розтирають з фарбою до отримання потрібного тону. Барвистий шар наносять товщиною 0,1-0,5 міліметра за допомогою гумових валиків (зі спеціальної м'якої вальцмасси від пральних машин, для глянцевания фотографій, шматки гумових шлангів на дерев'яному стержні, малярних валиків). Для друкування використовують водяні фарби (гуаш, акварель), змішані з гліцерином (8 частин - пігмент і 2 частини - гліцерин). Завдавши фарбу на дошку, її покривають аркушем паперу, розміри якого більше розмірів зображення. Папір злегка розгладжують від центру до країв і поступово починають притирати, як при перекладі малюнка. Для кращого ковзання робочу поверхню пластини (кісточки) натирають воском. Якість відбитків перевіряють, піднімаючи відбиток, який притиснутий металевими вантажами уздовж одного боку дошки.

Можна друкувати не тільки вручну, але і на офортному верстаті. В цьому випадку дошка кладеться зверху на лист, а щоб не було пошкодження відбитка, під нього підкладають кілька шарів м'якого паперу.

Кольорові відбитки можна отримати, як і в інших видах графіки, роблячи окрему дошку для кожного кольору. Але існує спосіб, який застосовується тільки на картоні: друк декількома фарбами з однієї дошки.

Спочатку робиться відбиток одного кольору (теплого). Потім, після просушування, на отриманому зображенні друкують іншим кольором (холодним). Варіюючи товщину барвистого шару і силу натиску, отримаєте цікаві живописні ефекти.

Застосування офортного верстата для створення кольорових гравюр на картоні розширює і збагачує можливості цієї техніки. Досягти хороших результатів допомагає використання пріладок і масок. Приладка вирізається з пробного відбитка на щільному папері. Вона кладеться зверху, на друковану форму. Де покладена така приладка, товщина стає більше, і тиск на лист збільшується.

Маска кладеться між папером і дошкою. Це дозволяє підсилити колір композиції, надрукувати його активніше, або зберегти, де необхідно, тонкі тональні переходи.

Триколірний спосіб друку з однієї дошки відрізняється багатими живописними можливостями і допомагає художнику знаходити безліч виразних і цікавих колористичних відносин.

Можливі помилки перших дослідів не повинні стати перепоною на творчому шляху. Придбавши практичні навички, ви зрозумієте своєрідність, багатство і неповторність цієї техніки!





Попередня секція
Сюжетно-тематична композиція – об’єкт флори або фауни у просторовій композиції
Наступна секція
Техніка ліногравюри. Виконання серії творчих тематичних листівок
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток