Практичне заняття №4
Групова робота: Моделювання інклюзивного освітнього простору в ЗДО з урахуванням принципів інклюзії та стандартів якості ECERS
1. Вибрати локацію (на вибір): ігрова зона; куточок творчості; сенсорна локація; куточок природи; зона відпочинку; театральний куточок. Розробити модель:
Форма: макет, 3D-модель (паперова, картонна, LEGO, цифрова в Canva/PowerPoint/SketchUp). Включити: фізичний простір, меблі, дидактичні матеріали, сенсорні елементи, адаптації для дітей з ООП. 2.Продумати організацію групових і індивідуальних активностей. Вказати, які методи та інструменти будуть використані (традиційні, інтерактивні, цифрові).
Вимоги до презентації моделі (PowerPoint, Canva або Google Slides): Слайд 1 – титульний: назва моделі, автор, група. Слайд 2–3: фотографії/схеми моделі + пояснення ключових елементів; посилання на принципи інклюзії та стандарти ECERS. Слайд 4: лайфхаки та пропозиції для удосконалення простору; короткий чеклист для аналізу сильних і слабких сторін.
Критерії оцінювання:
5 балів – Модель повністю відповідає принципам інклюзії та стандартам ECERS, продумана організація простору, наочно відображено різні види діяльності та індивідуальні потреби дітей, усі елементи моделі пояснені чітко та аргументовано, презентація ясна, логічна та переконлива.
4 бали – Модель відповідає більшості принципів інклюзії та стандартів ECERS, є незначні недоліки у структурі або поясненнях, презентація зрозуміла, але наочність або аргументація потребують покращення.
3 бали – Модель частково відповідає принципам інклюзії та стандартам ECERS, відсутні деякі ключові елементи або пояснення поверхневі, презентація недостатньо структурована та малозрозуміла.
2 бали – Модель мало відповідає принципам інклюзії та стандартам ECERS, є серйозні пропуски у структурі або змісті, пояснення не повні, презентація слабо відображає ідеї завдання.
1 бал – Модель дуже обмежено відповідає принципам інклюзії та стандартам ECERS, відсутня логіка або більшість елементів, пояснення відсутні або неясні, презентація майже неінформативна.
0 балів – Завдання не виконано або модель не відображає принципів інклюзії та стандартів ECERS, презентація відсутня.
Вимоги до презентації та моделі
Дотримання принципів інклюзії: дитиноцентризм, доступність, різноманітність, підтримка, партнерство.
Врахування стандартів ECERS: безпека, доступність, розвиток дітей, взаємодія дорослого і дітей, організація режиму дня та навчальної діяльності.
Візуальна зрозумілість і логічна структура: макет повинен демонструвати використання простору для різних видів діяльності та групових сценаріїв.
Чіткі пояснення до всіх елементів моделі, короткі та аргументовані.
Презентація групова (3–5 хвилин) із можливістю обговорення та аналізу кейсу іншими студентами.