Завдання до лекції 7
1. Поясніть, що означає нелінійність мовної системи. Які приклади нелінійних зв’язків між елементами мови можна спостерігати на рівні речення й тексту?
2. Як поняття безмасштабної мережі допомагає змоделювати організацію мови? Наведіть власний приклад мовної ситуації, у якій видно “вузли-хаби” та “слабкі зв’язки”.
3. У чому полягає різниця між валентністю та сполучуваністю мовних одиниць? Як ці поняття відображають динамічну природу мовлення
4. Чому дієслово вважається центральним “вузлом-концентратором” мовної системи? Проілюструйте свою відповідь прикладами його комбінаторних зв’язків.
5. Як механізм переважного приєднання пояснює появу нових лексичних одиниць і зміну конфігурації мовної мережі? Наведіть приклади з сучасної англійської або української мови.