Завдання 1.
На основі обраного художнього твору (оповідання / новели / поезії / уривка з роману) проаналізуйте одну ситуацію комунікативної взаємодії між персонажами або між автором і читачем та створіть власне коротке висловлення (200–250 слів), яке відтворює або інтерпретує цей тип мовленнєвої взаємодії.
Структура виконання завдання:
-
Виділити фрагмент твору, де представлений діалог, монолог або внутрішнє мовлення.
-
Проаналізувати цей фрагмент, відповівши на питання:
-
Який це жанр мовлення (діалог / монолог / внутрішній монолог)?
-
Які комунікативні наміри сторін?
-
Які мовні засоби використовує автор для передавання емоцій, переконування, образності?
-
Як цей фрагмент демонструє комунікацію між автором і читачем?
-
-
Пояснити навчальний потенціал фрагмента: які мовленнєві уміння може розвивати в учнів (аргументація, емпатія, словниковий запас, інтонаційність тощо).
-
Створити власний текст (200–250 слів):
-
це може бути короткий діалог персонажів
-
мініесе від першої особи
-
роздум у стилі внутрішнього мовлення
-
або сучасна інтерпретація сцени.
-
Текст має демонструвати один із мовленнєвих жанрів та застосування літературного матеріалу.
-