Види і зміст контрольних заходів

Вид заняття/роботи

Вид поточного контрольного заходу

Зміст контрольного заходу*

Критерії оцінювання

та термін виконання*

Усього балів

1

2

3

4

5

Поточний контроль

Семінарське заняття №1

1. Дискусія – 4 бали.

2. Самостійна робота 1: Аналіз наукових джерел з нейропсихології – 6 балів.

1.       

1. Дискусія.

Інтерактивна дискусія: "Основи нейропсихології та неврології мовлення" у форматі акваріум

 

2. Аналіз наукових джерел з нейропсихології.

Зміст завдання: Ознайомитись з 3 науковими статтями (з переліку літератури до курсу чи інших) з теми "Нейропсихологія та нейролінгвістика розвитку мовлення". Зробити короткий огляд кожної статті (300-400 слів) та підготувати порівняльну таблицю ключових концепцій та підходів авторів.

1. Дискусія – 4 бали.

Аргументованість позиції (1 бал)

Активна участь у дискусії (1 бал)

Здатність до критичного мислення (1 бал)

Комунікативні навички (1 бал)

2. Аналіз наукових джерел з нейропсихології – 6 балів.

Точність і зрозумілість викладу (1 бал)

Вміння виділяти ключові концепції (1 бал)

Коректне використання термінології (1 бал)

Глибина аналізу та порівняння (1 бал)

Логічність і послідовність побудови таблиці (1 бал)

Якість висновків та їх обґрунтованість (1 бал)

10

Самостійна робота 3

 

Самостійна робота 1 – 6 балів

Груповий проект: Аналіз та розробка підходів до корекції мовленнєвих порушень

 

Студенти організуються на мінігрупи по 3-4 особи. Кожна група має обрати одну з тем: дизартрія, алалія, дислексія, дисграфія, заїкання, афазія або мовленнєві порушення при розладах аутистичного спектру та інтелектуальних порушеннях. Кожна група має виконати наступні кроки:

1. Дослідження: Проаналізувати наукову літературу та інші джерела інформації щодо обраного порушення мовлення. Виявити основні причини, симптоми, методи діагностики та підходи до корекції.

2.  Форма подання: На основі досліджень створити візуальну карту концепцій, що відображає основні аспекти обраного порушення, зв'язки між ними, а також методи втручання.

Глибина дослідження літератури (1 бал)

Точність та повнота інформації (1 бал)

матеріалу (1 бал)

Якість візуальної карти концепцій (1 бал)

Обґрунтованість методів втручання (1 бал):

Креативність та оригінальність (1 бал)

6

Семінарське заняття №2

1. Дискусія – 5 балів.

2. Самостійна робота 2 – 6 балів

Неврологічна база мовлення за Миколою Олександровичем Бернштейном

1. Дискусія.

Інтерактивна дискусія: "Норми розвитку мовлення: чи потрібно їх змінювати?"

2. Самостійна робота 2: Ознайомитися з теорією організації рухів Миколи Олександровича Бернштейна, яка розкриває роль різних рівнів мозку у контролі рухів, у тому числі мовленнєвих актів. Опишіть п'ять рівнів організації рухів за Бернштейном: рівень А, В, С, D, E.

Для кожного рівня підберіть мінімум 10 видів активності або вправ, що можуть активізувати відповідний рівень організації рухів, і заповніть результати у вигляді таблиці.

Форма подання:

Заповніть таблицю з описом рівнів і активностей. Кожен вид активності повинен бути чітко визначений і обґрунтований щодо того, як він сприяє активації конкретного рівня.

1. Дискусія – 5 балів.

Аргументованість позиції (1 бал)

Активна участь у дебатах (1 бал)

Критичне мислення (1 бал)

Комунікативні навички (1 бал)

Співпраця в команді (1 бал)

 

2. Самостійна робота 2 – 6 балів:

Чіткість і повнота опису рівнів організації рухів (1 бал)

Адекватність підбору активностей до кожного рівня (1 бал)

Оригінальність і різноманітність активностей (1 бал)

Обґрунтованість вибору активностей (1 бал)

Коректність використання наукової термінології (1 бал)

Якість і структура таблиці, зокрема логічність та послідовність (1 бал)

11

Семінарське заняття №3

1. Дискусія – 5 балів.

2. Самостійна робота 4 – 6 балів.

Схема нейропсихологічного вивчення порушень емоційно-особистісної сфери та свідомості при локальних ураженнях мозку

1. Дискусія.

"Порушення мовлення: Чи завжди ефективні сучасні методи діагностики та корекції?"

2. Самостійна робота 4:

1. Опис етапів обстеження: від збору анамнезу до складання нейропсихологічного заключення. Інформація про інструменти та тести, що використовуються для оцінки, ВПФ, емоційно-особистісної сфери та свідомості.

2. Рекомендації щодо інтерпретації результатів та складання заключення.

Форма подання:

Схему можна подати у вигляді діаграми або ментальної карти, яка чітко демонструє етапи обстеження, інструменти та рекомендації щодо їх використання. Усі елементи схеми мають бути логічно пов'язані між собою.

1. Дискусія – 5 балів.

Аргументованість позиції (1 бал)

Активна участь у дебатах (1 бал)

Критичне мислення (1 бал)

Комунікативні навички (1 бал)

Співпраця в команді (1 бал)

 

2. Самостійна робота 4 – 6 балів:

Повнота та точність опису етапів обстеження (2 бали).

2.            Відповідність обраних інструментів та тестів завданням обстеження (1 бал).

3.            Якість та зрозумілість рекомендацій щодо інтерпретації результатів (1 бал).

4.             Структурованість та візуальна привабливість схеми (1 бал).

5.            Оригінальність та креативність у поданні матеріалу (1 бал).

 

11

Семінарське заняття №4

1. Дискусія – 5 балів.

2. Самостійна робота 5 – 6 балів.

Розробка нейропсихологічної реабілітаційної програми для дітей

1. Дискусія.

"Нейропсихологічна діагностика: стандарти чи індивідуальний підхід?"

 

2. Самостійна робота 5: Розробіть алгоритм створення нейропсихологічної реабілітаційної програми для дитини з певним порушенням розвитку (наприклад, дислексія, алалія, дизартрія, дисграфія тощо). Алгоритм повинен включати наступні аспекти:

1.            Аналіз вихідних даних:

o             Оцінка рівня розвитку дитини та наявних порушень (включаючи використання відповідних діагностичних інструментів).

o             Визначення сильних та слабких сторін дитини, оцінка її потенціалу для подальшого розвитку.

2.            Види та напрямки корекційно-розвиваючої роботи:

o             Складіть перелік основних видів корекційної роботи (наприклад, мовленнєві вправи, когнітивні тренінги, ігрова терапія) та визначте їхні цілі.

o             Опишіть можливі напрямки роботи (покращення комунікативних навичок, корекція поведінки, розвиток когнітивних функцій тощо).

3.            Алгоритм розробки реабілітаційної програми:

o             Розробіть покроковий алгоритм створення програми, включаючи етапи постановки цілей, вибору методів, складання плану занять, оцінки ефективності та коригування програми.

4.            Презентація реабілітаційної програми:

o             Підготуйте коротку презентацію (до 5 слайдів), що містить основні етапи розробки програми, цілі, методи та очікувані результати.

Форма подання:

Презентація у форматі слайдів з візуалізацією алгоритму та описом основних видів корекційної роботи. Підготуйте також короткий текстовий опис (до 300 слів), що пояснює логіку та послідовність створення програми.

1. Дискусія – 5 балів.

Аргументованість позиції (1 бал)

Активна участь у дебатах (1 бал)

Критичне мислення (1 бал)

Комунікативні навички (1 бал)

Співпраця в команді (1 бал)

 

2. Самостійна робота 5 – 6 балів.1.            Точність та обґрунтованість аналізу вихідних даних (1 бал).

2.            Відповідність видів корекційно-розвиваючої роботи до специфіки порушення (1 бал).

3.            Логічність та послідовність алгоритму розробки програми (2 бали).

4.            Якість та зрозумілість презентації (1 бал).

5.            Креативність і оригінальність у поданні матеріалу (1 бал).

11

Семінарське заняття №5

1. Дискусія – 5 балів.

2. Самостійна робота 6 – 6 балів.

 Логопедичне заняття для відновлення мовлення дорослих

1. Дискусія.

"Ефективність нейропсихологічних методів корекції мовленнєвих порушень: діти vs дорослі"

2. Самостійна робота 6: Розробіть логопедичне заняття для відновлення усного або писемного мовлення у осіб з розладами мовлення дорослого або похилого віку (порушення на вибір студента: афазія, дисграфія, дислексія тощо). Заняття має включати використання нейрокорекційних вправ для стимуляції мовних функцій та когнітивного розвитку.

Форма подання:
Заняття слід оформити у вигляді текстового документа (до 1000 слів) з чітким поділом на розділи: вибір порушення, цілі заняття, план заняття, опис нейрокорекційних вправ, критерії оцінювання.

Вимоги до завдання:

1. Вибір порушення та постановка цілей:

Оберіть конкретне порушення мовлення (наприклад, моторна афазія, сенсорна афазія, дисграфія) і сформулюйте конкретні цілі заняття (наприклад, покращення артикуляції, розуміння мовлення, підвищення рівня розуміння прочитаного тощо).

2. Розробка плану заняття:

-Створіть покроковий план заняття (до 45 хвилин), що включає різні етапи: розминка, основна частина, завершення.

-Опишіть кожен етап, вказуючи вправи та методи, що будуть використовуватись, а також тривалість кожного етапу.

3. Використання нейрокорекційних вправ:

-Включіть мінімум 3 нейрокорекційні вправи, спрямовані на стимуляцію відповідних мовних функцій та когнітивних процесів (наприклад, вправи на відновлення пам'яті, уваги, координації, мовлення).

-Опишіть кожну вправу, її мету, спосіб виконання, необхідні матеріали та очікувані результати.

4. Оцінка ефективності заняття:

-Розробіть критерії оцінювання ефективності заняття для кожної цілі (наприклад, покращення вимови на 20%, збільшення кількості зрозумілих слів, зниження кількості граматичних помилок).

1. Дискусія – 5 балів.

Аргументованість позиції (1 бал)

Активна участь у дебатах (1 бал)

Критичне мислення (1 бал)

Комунікативні навички (1 бал)

Співпраця в команді (1 бал)

 

2. Самостійна робота 6– 6 балів:

-Точність вибору порушення та постановка цілей (1 бал).

-Логічність і послідовність плану заняття (1 бал).

-Відповідність нейрокорекційних вправ обраним цілям (2 бали).

-Чіткість та зрозумілість опису вправ (1 бал).

-Якість критеріїв оцінювання ефективності заняття (1 бал).

 

 

11

Усього поточний контроль

11

 

 

60

Підсумковий контроль

 

Залік

Теоретичне завдання: тестування

Питання для підготовки надані на сторінці курсу в Мудл.

 

Тестування передбачає

надання відповідей на 40

запитань. Кожна

правильна відповідь

оцінюється у 0,5 балів

20

Практичне завдання: підготовка індивідуального проєкта

Зміст, вимоги до оформлення:

 Перелік тем для інд.проєктку наведений на стоірнці курсу в Мудл.

Вимоги до оформлення індивідуальних проєктів:

Структура роботи:

 

Титульна сторінка: назва проєкту, автор, науковий керівник, дата.

Зміст: перелік розділів із вказанням сторінок.

Вступ: актуальність теми, мета, завдання проєкту.

Основна частина: детальний опис розробки програми або методики (план, етапи, методи, інструменти).

Практична частина: приклади, результати застосування, ефективність.

Висновки: підсумки роботи, досягнення мети, рекомендації.

Список використаних джерел: оформлення за ДСТУ.

Додатки (за необхідності): таблиці, схеми, матеріали.

Обсяг роботи:

 

10-15 сторінок друкованого тексту (без урахування додатків).

Шрифт: Times New Roman, розмір – 12, міжрядковий інтервал – 1,5.

Форматування:

 

Поля: верхнє, нижнє, ліве – 2 см; праве – 1,5 см.

Нумерація сторінок – внизу по центру, починаючи з другої сторінки.

Всі розділи та підрозділи повинні бути чітко виділені заголовками.

Оформлення ілюстративних матеріалів:

 

Таблиці, графіки, схеми – повинні мати заголовки та бути пронумеровані.

Всі ілюстративні матеріали повинні бути посиланнями на текст.

Додаткові вимоги:

 

Використання щонайменше 5 наукових джерел (книги, статті, дослідження).

Обґрунтування вибору методів та підходів, опис їхньої ефективності.

Оригінальність та креативність у розробці матеріалів.

Термін подання:

 

Проєкт повинен бути поданий на перевірку не пізніше 2 тижнів до захисту.

Відповідність темі та меті (3 бали)

Глибина дослідження (4 бали)

Оригінальність та інноваційність (3 бали)

Практична значимість (4 бали)

Якість оформлення (3 бали)

Презентація та захист проєкту (3 бали)

20

Усього

підсумковий контроль

 

 

40


Modifié le: Wednesday 4 September 2024, 19:49