Силабус навчальної дисципліни УПРАВЛІННЯ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ
Викладач:кандидат економічних наук, доцент Мороз Олег Семенович
Кафедра: менеджменту організацій та управління проектами, ХІ корпус, ауд. Л325
E-mail: oleg.moroz.55@ukr.net
Телефон:(050) 341-75-87; (098)242-72-52
Інші засоби зв’язку: Moodle (форум курсу, приватні повідомлення); Viber; Zoom; Skype; Facebook Messenger (https://www.messenger.com/t/100007862268892)
Освітня програма // рівень вищої освіти: |
«Менеджмент», «Публічне управління та адміністрування» // Бакалаврський |
||||||
Статус дисципліни: |
Нормативна |
||||||
Кредити ECTS |
6 + 1к.р. |
Навч. рік: |
2021-2022 |
Рік навчання |
4 |
Тижні |
14 |
Кількість годин |
180 + 30 (курс р-та) |
Кількість розділів// змістових модулів[1] |
6 // 10 |
в тому числі : Лекційні заняття – 42 Практичні заняття – 28 Самостійна робота – 110+30 курсова р-та |
|||
Вид контролю: |
Іспит |
|
|||||
Посилання на курс в Moodle |
https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=9830 |
||||||
Консультації: особисті – вівторок, 13.05 - 13.35; або за попередньою домовленістю телефоном чи іншими засобами зв’язку; групові – за затвердженим розкладом проведення консультацій |
ОПИС КУРСУ
Курс має на меті оволодіння студентами теоретичних засад менеджменту в цілому і кадрового менеджменту, зокрема, та формування у них цілісного уявлення про практичну діяльність з результативного управління людськими ресурсами організації (підприємства, установи, закладу) у мінливих умовах соціально-економічного оточення суб’єктів господарювання для успішної практичної їх діяльності за фахом в подальшому на підґрунті отриманої фундаментальної й спеціальної освіти з питань HR (human recourse) менеджменту.
Опанування курсом навчальної дисципліни має забезпечити досягнення студентом комплексу компетенцій, що забезпечать формування у майбутніх фахівців сучасного системного мислення у галузі управління людськими ресурсами на всіх стадіях життєвого циклу організації у взаємозв'язку зі змінами як її внутрішнього середовища, так і зовнішнього оточення. Зокрема, таких компетенцій, як здатність:
· використовувати знання, уміння й навички в галузі теорії й практики управління людським ресурсом, як специфічної формою ресурсу організації, без якого не можливо її існування, в тому числі під час вирішення певних організаційних, поведінкових та соціально-економічних проблем;
· застосовувати отриманні знання, уміння й навички у практичних ситуаціях з метою: формування людського ресурсу в необхідній кількості та потрібної якості, формування з людських ресурсів організації її трудового колективу та, за потреби, команд працівників;
· забезпечувати підготовку необхідного для функціонування організації та її розвитку рівня компетентностей персоналу, з послідовним розкриттям його трудового потенціалу та їх розвитком;
· розбудовувати процеси управління діяльністю організації (підприємства, установи, закладу) як з точки зору застосування певних систем, методів та механізмів управління, так і шляхом їх кадрового наповнення та організації виконання управлінських функцій;
· ефективного використання наявних людських ресурсів з урахуваннях об’єктивної оцінки їх індивідуальних властивостей та результатів їх трудової діяльності як шляхом організації робочих місць та організації виконання трудових функцій персоналом, так і з використанням нормування і регламентації праці робітників, фахівців, професіоналів та керівників організації та з застосуванням інших методів;
· розробки заходів щодо організації оплати праці та компенсації трудових витрат найманих працівників за виконаний обсяг робіт (виготовлену продукцію, надані послуги), а також формування сучасних мотиваційних систем в організаціях;
· керування поведінкою найманих працівників та управління відносинами між ними й працедавцями, а також та проведення соціального діалогу між учасниками бізнес – процесів, тощо.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
- розраховувати оптимально-необхідну кількість працівників організації з урахуванням вимог до наявності певних якісних характеристик робочої сили;
- використовувати сучасні методи добору, підбору та відбору людських ресурсів для формування трудового колективу організації (підприємства, установи, закладу) та проведення необхідних заходів з первинної та вторинної адаптації членів трудового колективу до існуючих умов здійснення трудової діяльності;
- застосовувати різноманітні методи оцінки як індивідуальних якісних характеристик робочої сили окремих членів трудового колективу, стану внутрішньо групових і між групових відносин, так і результатів трудової діяльності окремих працівників, груп, дільниць та організації в цілому;
- здійснювати аналіз майбутніх потреб в людських ресурсах, та визначати шляхи їх задоволення, в першу чергу, зокрема, завдяки розвитку персоналу та його трудового потенціалу;
- розробляти та реалізовувати заходи щодо організації ефективного використання людських ресурсів організації (як в виконавчій, так і в управлінській сферах її існування) та адаптувати системи і методи управління людськими ресурсами до умов функціонування як національних, так і багатонаціональних організації (підприємств, установ, закладів);
- розраховувати показники ефективності використання людських ресурсів на напрями вдосконалення їх використання;
- володіти інструментарієм організації оплати праці та компенсації трудових витрат, стимулювання працівників до покращення показників роботи та розкриття їх внутрішнього трудового потенціалу, побудови мотиваційних (як матеріальних, так і не фінансових) систем;
- здійснювати контроль та оцінку виконання працівниками їх трудових і професійних функцій та обов’язків, а також трудової, виробничої та організаційної поведінки працівників у процесі управління людськими ресурсами;
- забезпечувати процеси управління людськими ресурсами як інформацією, так і відповідними документами, що регламентують цю діяльність, тощо.
Підґрунтям зазначених вмінь та навичок мають стати отриманні знання :
- териетико-методологічних засад та понятійно-категоріального апарату дослідження людських ресурсів та робочої сили як окремих бізнес-структур організації (підприємства, установи, закладу), так і певних територіально-регіональних утворень, стану ринку праці і його структури, сегментів і цільових ніш, особливостей формування і використання цього специфічного ресурсу, факторів та умовам розвитку, розкриття трудового потенціалу і подальшого відтворення людських ресурсів;
- методичних аспектів розробки й реалізації стратегії управління людськими ресурсами, як невід’ємної складової генеральної стратегії організації, і формування кадрової політики організації та її складових, що мусить забезпечити реалізацію стратегії, аналізу впливу внутрішнього середовища організації та зовнішніх чинників її функціонування, маркетингового дослідження існуючого ринку праці та тенденцій його розвитку;
- основних принципів, методів і форми планування й формування людських ресурсів організації, їх професійної орієнтації й адаптації, навчання й розвитку, оцінки результатів трудової діяльності й якісних характеристик людських ресурсів, формування та реалізації трудового потенціалу й резерву персоналу організації;
- сучасних механізмів та інструментарію організації процесу реалізації людських ресурсів організації (підприємства, установи,закладу) й управління ними;
- основних систем і підходів до організації оплати праці (компенсації трудових витрат) та побудови мотиваційних (як матеріальних, так і не фінансових) моделей;
- сучасних підходів до формування корпоративної культури організації, забезпечення необхідної поведінки з боку працюючих та дотримання ними дисципліни (трудової, організаційної та виробничої), договірного регулювання відносин та розвитку соціального партнерства, тощо.
ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНІ РЕСУРСИ
Робоча програма навчальної дисципліни, Змістовний план лекційного матеріалу, Плани проведення практичних занять, Методичні рекомендації до виконання індивідуальних дослідницьких завдань та групових творчих проектів,Теоретичні питання, тестові та практичні завдання і задачі для оцінювання рівня підготовки і контролю знань, розміщені на платформі Moodle в Системі електронного забезпечення навчання ЗНУ
Мороз О.С. Управління людськими ресурсами: навчальний посібник. Запоріжжя: ЗДІА, 2015. 324с.;
Мороз О.С. Кадрова політика організації: навчально-методичний посібник. Запоріжжя, ЗДІА, 2018. 161с.;
Мороз О. С. Стратегічне управління людськими ресурсами : навчально-методичний посібник . Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 171 с.;
Мороз О.С. Управління людськими ресурсами: методичні вказівки до виконання контрольних робіт. Запоріжжя: ЗДІА, 2014. 16 с.;
Мороз О. С. Управління розвитком людських ресурсів : методичні рекомендації до до виконання курсової роботи. Запоріжжя : ЗНУ. 2020. 66 с. + основні та додаткові джерела інформації, що наведені в Картці забезпечення дисципліни навчальними матеріалами
КОНТРОЛЬНІ ЗАХОДИ
Поточні контрольні заходи (max 60 балів):
Поточний контроль передбачає як висвітлення студентом теоретичних знань, так і прояв ним практичних навичок шляхом:
- Усного опитування і обговорення питань, що передбачені Планами проведення практичних занять та/або підготовки письмової доповіді (реферату, тез, статті, презентації, тощо) з цих питань
- Виконання тестових завдань (експрес тестування) за пройденим матеріалом дисципліни
- Виконання індивідуальних завдань у письмовій формі (контрольної роботи)
- Розв’язання індивідуальних практичних задач та/або робота у групі над розв’язанням практичного завдання, поставленого викладачем
- Участь у дискусії з обговорення суперечливих рішень та/або презентація власних досліджень (точки зору, певного підходу, тощо) з цих питань
Підсумкові контрольні заходи (max 40 балів)::
Підсумковий контроль знань та навичок, отриманих студентами під час вивчення дисципліни здійснюється (незалежно від форми навчання) шляхом проведення як усного контрольного опитування студента стосовно рівня його теоретичних знань з питань, передбачених в екзаменаційному білеті (розгорнуте висвітлення трьох питань (max по кожному з питань 10 балів) дозволяє отримати max 30 балів), так і вирішення ним практичної задачі (max 10 балів).
Перелік питань та практичних задач, що винесені на екзамен, затверджуються у встановленому порядку та наводяться на відповідній сторінці курсу у Moodle.
Контрольний захід |
Термін виконання |
% від загальної оцінки |
||
Поточний контроль (max 60%) |
||||
Денна форма навчання |
||||
Змістовий модуль 1 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 1 |
4 |
|
Змістовий модуль 2 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 2 |
4 |
|
Змістовий модуль 3 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 3 |
4 |
|
Змістовий модуль 4 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 4 |
4 |
|
Практичне заняття 5 |
4 |
|||
Змістовий модуль 5 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 6 |
4 |
|
Змістовий модуль 6 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 7 |
5 |
|
Практичне заняття 8 |
5 |
|||
Змістовий модуль 7 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 9 |
5 |
|
Практичне заняття 10 |
4 |
|||
Змістовий модуль 8 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 11 |
5 |
|
Змістовий модуль 9 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 12 |
4 |
|
Змістовий модуль 10 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 13 |
4 |
|
Практичне заняття 14 |
4 |
|||
Заочна форма навчання |
||||
Змістовий модуль 1,2 |
Виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) п.1 відповідного варіанту |
Реферат |
10 |
|
Змістовий модуль 3,4 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 1 |
5 |
|
Змістовий модуль 5,6 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 2 |
5 |
|
Виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) п.2 відповідного варіанту |
Реферат |
10 |
||
Змістовий модуль 7,8 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 3 |
5 |
|
Виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) п.3 відповідного варіанту |
Реферат |
10 |
||
Змістовий модуль 9,10 |
Усне опитування і обговорення питань та/або підготовка письмової доповіді (реферату). Групова робота на практичному занятті |
Практичне заняття 4 |
5 |
|
Виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) п.4 відповідного варіанту |
Реферат |
10 |
||
Підсумковий контроль для усіх форм навчання (max 40%) |
||||
Іспит |
За розкладом |
40 |
||
Разом |
100 |
|||
Шкала оцінювання: національна та ECTS
За шкалоюECTS |
За шкалою університету |
За національною шкалою |
|
Екзамен |
Залік |
||
A |
90 – 100 (відмінно) |
5 (відмінно) |
Зараховано |
B |
85 – 89 (дуже добре) |
4 (добре) |
|
C |
75 – 84 (добре) |
||
D |
70 – 74 (задовільно) |
3 (задовільно) |
|
E |
60 – 69 (достатньо) |
||
FX |
35 – 59 (незадовільно – з можливістю повторного складання) |
2 (незадовільно)
|
Не зараховано |
F |
01 – 34 (незадовільно – з обов’язковим повторним курсом) |
РОЗКЛАД КУРСУ ЗА ТЕМАМИ І КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ
Денна форма навчання
Тиждень і вид заняття |
Тема заняття |
Контрольне завдання |
Кількість балів |
Тиждень 1
|
Лекція № 1 Введення в дисципліну «Управління людськими ресурсами». Ринок праці |
|
|
Лекція № 2 Методологічні аспекти управління людськими ресурсами. Управління людськими ресурсами в системі керування організацією |
|||
Лекція № 3 Створення служби управління людськими ресурсами і її роль у системі керування організацією. Формування стратегії управління людськими ресурсами й політики її реалізації //замість практичного заняття// |
|||
Тиждень 2 |
Лекція № 4 Кількісні і якісні характеристики людських ресурсів організації Планування людських ресурсів організації |
Практичне заняття 1 Введення в дисципліну «Управління людськими ресурсами». Ринок праці. Методологічні аспекти управління людськими ресурсами. Управління людськими ресурсами в системі керування організацією |
4 |
Тиждень 3
|
Лекція № 5 Формування людських ресурсів організації шляхом комплектування персоналу |
Практичне заняття 2 Створення служби управління людськими ресурсами і її роль у системі керування організацією. Формування стратегії управління людськими ресурсами й політики її реалізації |
4 |
Лекція № 6 Формування людських ресурсів організації шляхом управління процесом вивільнення персоналу |
|||
Тиждень 4
|
Лекція № 7 Формування людських ресурсів з урахуванням особливостей персоналу організації як соціальної системи |
Практичне заняття 3 Кількісні і якісні характеристики людських ресурсів організації. Планування людських ресурсів організації. Формування людських ресурсів організації шляхом комплектування персоналу |
4 |
Тиждень 5
|
Лекція № 8 Трудовий потенціал організації й модель компетенцій її людських ресурсів |
Практичне заняття 4 Формування людських ресурсів організації шляхом управління процесом вивільнення персоналу. Формування людських ресурсів з урахуванням особливостей персоналу організації як соціальної системи
|
4 |
Лекція № 9 Трудовий потенціал організації й модель компетенцій її людських ресурсів. Управління процесом навчання трудовим навичкам і розвитком людських ресурсів |
|||
Тиждень 6
|
Лекція № 10 Формування й реалізація резерву персоналу організації. Формування апарата управління організацією |
Практичне заняття 5 Трудовий потенціал організації й модель компетенцій її людських ресурсів. Професійна орієнтація й адаптація людських ресурсів організації |
4 |
Тиждень 7
|
Лекція № 11 Організація робочих місць і забезпечення безпечних умов праці |
Практичне заняття 6 Управління процесом навчання трудовим навичкам і розвитком людських ресурсів. Формування й реалізація резерву персоналу організації. Формування апарата управління організацією |
4 |
Лекція № 12 Організація використання людських ресурсів у процесі функціонування організації |
|||
Тиждень 8
|
Лекція № 13 Нормування трудових процесів в організації |
Практичне заняття 7 Організація робочих місць і забезпечення безпечних умов праці. Організація використання людських ресурсів у процесі функціонування організації |
5 |
Тиждень 9
|
Лекція № 14 Регламентація трудової діяльності в процесі управління людськими ресурсами. Організація й нормування управлінської праці |
Практичне заняття 8 Нормування трудових процесів в організації |
5 |
Лекція № 15 Оцінка якісних характеристик людських ресурсів і результатів трудової діяльності персоналу |
|||
Тиждень 10 |
Лекція № 16 Організація оплати праці |
Практичне заняття 9 Регламентація трудової діяльності в процесі управління людськими ресурсами. Організація й нормування управлінської праці |
5 |
Тиждень 11
|
Лекція № 17 Сутність трудової мотивації й основні її концепції |
Практичне заняття 10 Оцінка якісних характеристик людських ресурсів і результатів трудової діяльності персоналу |
4 |
Лекція № 18 Формування сучасних мотиваційних систем в організаціях. Зарубіжний досвід організації оплати праці та формування мотиваційних систем |
|||
Тиждень 12
|
Лекція № 19 Зміст роботи керівника по управлінню людськими ресурсами. Виявлення й реалізація резервів зниження витрат праці й підвищення її продуктивності |
Практичне заняття 11 Організація оплати праці. Сутність трудової мотивації й основні її концепції |
5 |
Тиждень 13 |
Лекція № 20 Керування поведінкою й дисципліною в системі управління людськими ресурсами. Організаційна (корпоративна) культура й управління людськими ресурсами |
Практичне заняття 12 Формування сучасних мотиваційних систем в організаціях. Зарубіжний досвід організації оплати праці та формування мотиваційних систем |
4 |
Лекція № 21 Соціальне партнерство в організації. Корпоративна соціальна відповідальність |
|||
Тиждень 14 |
|
Практичне заняття 13 Зміст роботи керівника по управлінню людськими ресурсами. Виявлення й реалізація резервів зниження витрат праці й підвищення її продуктивності. Керування поведінкою й дисципліною в системі управління людськими ресурсами |
4 |
Практичне заняття 14 Організаційна (корпоративна) культура й управління людськими ресурсами. Соціальне партнерство в організації. Корпоративна соціальна відповідальність //замість лекції// |
4 |
ОСНОВНІ ДЖЕРЕЛА
1. Балабанова Л. В. Управління персоналом : підруч. для студ. вищ. навч. закл. затв. МОНУ . Київ : Центр учбової літератури, 2011. 468 с.- Кількість примірників: 5;
2. Виноградський М. Д. Управління персоналом: навч. посібник для внз. Київ : ЦУЛ, 2009. 500 c. – Кількість примірників: 8+2;
3. Воронкова В. Г. Управління людськими ресурсами: філософські засади : навч. посібник для внз. Київ : Професіонал, 2006. 567 c. – Кількість примірників: 54;
4. Воронкова В. Г., Ажажа М. А. Управління людськими ресурсами: метод. вказівки для виконання курсової роботи. Запоріжжя : ЗДІА, 2010. 96 c. - Кількість примірників: 46;
5. Залюбінська Л. М. Управління персоналом: підруч. для студ. вищ. навч. закл.. Одеса : ОНУ, 2016. 252 с. – Кількість примірників: 1;
6. Збрицька, Тетяна Петрівна Управління розвитком персоналу : навч. посіб.. Одеса : Атлант, 2013. 427 с. – Кількість примірників: 1;
7. Крушельницька О. В. Управління персоналом : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. реком. МОНУ. Київ : Кондор, 2003. 296 с. – Кількість примірників: 2;
8. Михайлова Л. І. Управління персоналом: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. реком. МОНУ. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 248 с. – Кількість примірників: 1;
9. Мороз О.С. Управління людськими ресурсами: навчальний посібник. Запоріжжя: ЗДІА, 2015. 324с. – Кількість примірників:10;
10. Мороз О.С. Кадрова політика організації: навчально-методичний посібник. Запоріжжя, ЗДІА, 2018. 161с. – Кількість примірників:1 + ел. версія;
11. Мороз О. С. Стратегічне управління людськими ресурсами : навчально-методичний посібник . Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 171 с. – Кількість примірників:1 + ел. версія;
12. Мороз О.С. Управління людськими ресурсами: методичні вказівки до виконання контрольних робіт. Запоріжжя: ЗДІА, 2014. 16 с. – Кількість примірників:1 + ел. версія;
13. Мороз О. С. Управління розвитком людських ресурсів : методичні рекомендації до до виконання курсової роботи. Запоріжжя : ЗНУ. 2020. 66 с. – Кількість примірників:1 + ел. версія;
14. Палеха Ю. І. Менеджмент персоналу : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. рек. МОНУ. Київ : Ліра-К, 2010. 338 с. – Кількість примірників: 1;
15. Хміль Ф. І. Управління персоналом : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] затвр. МОНУ. Київ : Академвидав, 2006. 488 с. – Кількість примірників: 2;
РЕГУЛЯЦІЇ І ПОЛІТИКИ КУРСУ[2]
Відвідування занять. Регуляція пропусків.
Інтерактивний характер курсу передбачає обов’язкове відвідування практичних занять. Студенти, які за певних обставин не можуть відвідувати практичні заняття регулярно, мусять пропущенні практичні заняття відпрацювати або усно у формі співбесіди за питаннями, визначеними планом заняття під час консультацій за їх розкладом, або письмово шляхом виконання індивідуального письмового завдання (підготовки письмової доповіді / реферату) з одного з питань, передбачених планом проведення практичних занять.
Студенти, які станом на початок екзаменаційної сесії мають понад 75% невідпрацьованих пропущених занять, до відпрацювання не допускаються.
Політика академічної доброчесності
Усі письмові роботи, що виконуються слухачами під час проходження курсу, перевіряються на наявність плагіату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення UniCheck.
Відповідно до чинних правових норм, плагіатом вважатиметься: копіювання чужої наукової роботи чи декількох робіт та оприлюднення результату під своїм іменем; створення суміші власного та запозиченого тексту без належного цитування джерел; рерайт (перефразування чужої праці без згадування оригінального автора). Будь-яка ідея, думка чи речення, ілюстрація чи фото, яке ви запозичуєте, має супроводжуватися посиланням на першоджерело. Приклади оформлення цитувань див. на Moode: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=103857
Виконавці індивідуальних дослідницьких завдань обов’язково додають до текстів своїх робіт власноруч підписану Декларацію академічної доброчесності (див. посилання у Додатку до силабусу).
Роботи, у яких виявлено ознаки плагіату, до розгляду не приймаються і відхиляються без права перескладання. Якщо ви не впевнені, чи підпадають зроблені вами запозичення під визначення плагіату, будь ласка, проконсультуйтеся з викладачем.
Висока академічна культура та європейські стандарти якості освіти, яких дотримуються у ЗНУ, вимагають від дослідників відповідального ставлення до вибору джерел. Посилання на такі ресурси, як Wikipedia, бази даних рефератів та письмових робіт (Studopedia.orgта подібні) є неприпустимим. Рекомендовані бази даних для пошуку джерел:
Електронні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського:http://www.nbuv.gov.ua
Цифрова повнотекстова база даних англомовної наукової періодики JSTOR: https://www.jstor.org/
Використання комп’ютерів/телефонів на занятті
Використання мобільних телефонів, планшетів та інших гаджетів під час лекційних та практичних занять дозволяється виключно у навчальних цілях (для уточнення певних даних, перевірки правопису, отримання довідкової інформації тощо). Будь ласка, не забувайте активувати режим «без звуку» до початку заняття.
Комунікація
Базовою платформою для комунікації викладача зі студентами є Moodle, а також інші засоби зв’язку, зазначені у даному Силабусі навчальної дисципліни
Важливі повідомлення загального характеру – зокрема, оголошення про терміни подання контрольних робіт, тощо – можуть бути розміщені викладачем на форумі групи / курсу.
Для персональних запитів використовується сервіс приватних повідомлень. Відповіді на запити студентів подаються викладачем впродовж трьох робочих днів.
Для оперативного отримання повідомлень про оцінки та нову інформацію, розміщену на сторінці курсу у Moodle, будь ласка, переконайтеся, що адреса електронної пошти, зазначена у вашому профайлі на Moodle, є актуальною, та регулярно перевіряйте папку «Спам».
Якщо за технічних причин доступ до Moodleє неможливим, або ваше питання потребує термінового розгляду, направте електронного листа з позначкою «Важливо» на адресу tupakhina@znu.edu.ua. У листі обов’язково вкажіть ваше прізвище та ім’я, курс та шифр академічної групи.
ДОДАТОК ДО СИЛАБУСУ ЗНУ – 2020-2021
ГРАФІК НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ 2020-2021 н. р. (гіперпосилання на сторінку сайта)
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Студенти і викладачі Запорізького національного університету несуть персональну відповідальність за дотримання принципів академічної доброчесності, затверджених Кодексом академічної доброчесності ЗНУ:https://tinyurl.com/ya6yk4ad.Декларація академічної доброчесності здобувача вищої освіти (додається в обов’язковому порядку до письмових кваліфікаційних робіт, виконаних здобувачем, та засвідчується особистим підписом): https://tinyurl.com/y6wzzlu3.
ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ. Перевірка набутих студентами знань, навичок та вмінь (атестації, заліки, іспити та інші форми контролю) є невід’ємною складовою системи забезпечення якості освіти і проводиться відповідно до Положення про організацію та методику проведення поточного та підсумкового семестрового контролю навчання студентів ЗНУ: https://tinyurl.com/y9tve4lk.
ПОВТОРНЕ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН, ВІДРАХУВАННЯ. Наявність академічної заборгованості до 6 навчальних дисциплін (в тому числі проходження практики чи виконання курсової роботи) за результатами однієї екзаменаційної сесії є підставою для надання студенту права на повторне вивчення зазначених навчальних дисциплін. Порядок повторного вивчення визначається Положенням про порядок повторного вивчення навчальних дисциплін та повторного навчання у ЗНУ: https://tinyurl.com/y9pkmmp5. Підстави та процедури відрахування студентів, у тому числі за невиконання навчального плану, регламентуються Положенням про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів у ЗНУ: https://tinyurl.com/ycds57la.
НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА. Порядок зарахування результатів навчання, підтверджених сертифікатами, свідоцтвами, іншими документами, здобутими поза основним місцем навчання, регулюється Положенням про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті: https://tinyurl.com/y8gbt4xs.
ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ. Порядок і процедури врегулювання конфліктів, пов’язаних із корупційними діями, зіткненням інтересів, різними формами дискримінації, сексуальними домаганнями, міжособистісними стосунками та іншими ситуаціями, що можуть виникнути під час навчання, регламентуються Положенням про порядок і процедури вирішення конфліктних ситуацій у ЗНУ:https://tinyurl.com/ycyfws9v. Конфліктні ситуації, що виникають у сфері стипендіального забезпечення здобувачів вищої освіти, вирішуються стипендіальними комісіями факультетів, коледжів та університету в межах їх повноважень, відповідно до:Положення про порядок призначення і виплати академічних стипендій у ЗНУ:https://tinyurl.com/yd6bq6p9; Положення про призначення та виплату соціальних стипендій у ЗНУ: https://tinyurl.com/y9r5dpwh.
ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ. Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції(Воронков В. В., 1 корп., 29 каб., тел. +38 (061) 289-14-18).
ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. Телефон довіри практичного психолога (061)228-15-84 (щоденно з 9 до 21).
РІВНІ МОЖЛИВОСТІ ТА ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ. Центральні входи усіх навчальних корпусів ЗНУ обладнані пандусами для забезпечення доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Допомога для здійснення входу у разі потреби надається черговими охоронцями навчальних корпусів.Якщо вам потрібна спеціалізована допомога, будь-ласка, зателефонуйте (061) 228-75-11 (начальник охорони). Порядок супроводу (надання допомоги) осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у ЗНУ: https://tinyurl.com/ydhcsagx.
РЕСУРСИ ДЛЯ НАВЧАННЯ. Наукова бібліотека: http://library.znu.edu.ua. Графік роботи абонементів:понеділок – п`ятниця з 08.00 до 17.00; субота з 09.00 до 15.00.
ЕЛЕКТРОННЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ (MOODLE): HTTPS://MOODLE.ZNU.EDU.UA
Якщо забули пароль/логін, направте листа з темою «Забув пароль/логін» за адресами:
· для студентів ЗНУ - moodle.znu@gmail.com, Савченко Тетяна Володимирівна
· для студентів Інженерного інституту ЗНУ - alexvask54@gmail.com, Василенко Олексій Володимирович
У листі вкажіть:прізвище, ім'я, по-батькові українською мовою;шифр групи;електронну адресу.
Якщо ви вказували електронну адресу в профілі системи Moodle ЗНУ, то використовуйте посилання для відновлення паролю https://moodle.znu.edu.ua/mod/page/view.php?id=133015.
Центр інтенсивного вивчення іноземних мов: http://sites.znu.edu.ua/child-advance/
Центр німецької мови, партнер Гете-інституту: https://www.znu.edu.ua/ukr/edu/ocznu/nim
Школа Конфуція (вивчення китайської мови): http://sites.znu.edu.ua/confucius.
[1]1 змістовий модуль = 15 годин (0,5 кредита EСTS)
[2]Тут зазначається все, що важливо для курсу: наприклад, умови допуску до лабораторій, реактивів і т.д. Викладач сам вирішує, що требазнати студенту для успішного проходження курсу!