Лекція 4. Діагностика функціональних можливостей дітей дошкільного віку

1. Визначення поняття “функціональний стан”

Функціональний стан характеризує можливості організму пристосовуватися до змін зовнішнього середовища, у тому числі до запропонованих фізичних навантажень. Для оцінки функціонального стану використовуються спеціальні методи дослідження, що дозволяють вивчати характеристики функцій організму.

Оцінка функціональних можливостей дошкільників передбачає визначення стану серцево-судинної системи, життєвої місткості легенів та розвитку. Також одним із показників оцінки функціональних можливостей може служити рівень розвитку фізичних якостей (швидкість, гнучкість, спритність, сила та витривалість).

2. Методики оцінки функціонального стану (дозоване м’язове навантаження, проба Руфьє, за Круцевич Т.Ю.)

Для об’єктивної оцінки стану організму дитини використовують такі показники серцево-судинної системи: систолічний тиск (максимальний), діастолічний (мінімальний), пульсовий тиск.

Максимальний артеріальний тиск можна підрахувати за формулою:

100+ вік дитини, у роках.

При цьому можуть бути коливання у межах ± 15мм рт. ст. Мінімальний тиск становить 1/2,1/3 від максимального.

Пульсовий тиск визначається різницею між систолічним і діастолічним тиском.

 


Last modified: Thursday, 10 September 2020, 12:46 AM