Силабус
Історія
українського національного руху ХІХ - початку ХХ ст.: методика викладання в школі
Викладач: доктор історичних наук, професор Турченко Галина Федорівна
Кафедра: історії України, 5 корпус, ауд. 319
E-mail: galina_turchenko@ukr.net
VIBER: (097)730-27-16
Інші засоби зв’язку: galina_turchenko@ukr.net
Освітня програма |
Середня освіта, бакалавр |
||||||
Рік |
3 |
Заг. назва модулю |
Історія українського національного руху ХІХ - початку ХХ ст.: методика викладання в школі |
|
|
||
Кредити |
|
Навч. рік |
2023-2024 |
Тижні |
15 |
||
Початок курсу |
2023 |
Коротке знайомство |
Знайомство з курсом відбувається онлайн в системі Moodle |
||||
Викладач/і |
Турченко Г.Ф. |
Асистенти |
|
||||
Поточне оцінювання |
1) Контрольні тестові завдання (1 Модуль) 2) Контрольні тестові завдання (2 Модуль) 3) Практичні завдання (1 Модуль) 4) Практичні завдання (2 Модуль)
|
Підсумкове оцінювання |
Залік |
Розклад модулю |
15 лекцій: раз на тиждень (2 год.); 15 практичних занять: раз на тиждень (2 год.) |
Мета і завдання |
||
Що ви ВИВЧИТЕ |
Що ви будете РОБИТИ |
|
- проблеми періодизації історії українського національного руху; - результати новітніх досягнень сучасної української та зарубіжної історіографії з актуальних питань та дискусійних положень історії українського національного руху (19 – початку 20 ст.); - процес еволюції українського народу як невід’ємної складової європейської спільноти; - особливості становища українських земель у складі царської Росії та ін. |
- формулювати тему історичного дослідження, його дослідницькі завдання; - оформлювати у вигляді письмової роботи результатів дослідження; - критично аналізувати, обробляти інформацію з різних джерел (історичних джерел, історичних літературних творів, історичних наукових досліджень), використовуючи їх для власних виступів на заняттях; - критично аналізувати історичні міфологеми. |
|
Результати навчання |
Очікуваний результат |
|
У разі успішного завершення курсу студент матиме змогу: |
|
|
Представляти результати дослідження у формі презентації. |
Оформлені відповідно до вимог письмової роботи з історичної проблематики |
|
Складати план історичного дослідження, гіпотези, сформулювати історичні завдання та висновки. |
Написання доповідей на практичні заняття з актуальних проблем української історії на основі аналізу історичних джерел |
|
Демонструвати вміння проводити історичне дослідження, критично аналізуючи історичні джерела, користуючись сучасними теоріями та методологічними підходами. |
Критичний аналіз історичних джерел та історичних літературних творів |
|
Курс «Історія України» поділена на 2 модулі. Кожний модуль має ряд поточних контрольних заходів.
Підсумковим контролем є екзамен.
За кожний вид контролю студент отримує бальні оцінки, які підсумовуються у межах модулю і виступатимуть надалі складовою загальної бальної оцінки за всі модулі дисципліни. Одержання студентом мінімальної бальної оцінки (35 балів) за кожний з двох модулів є обов’язковою умовою його допуску до екзамену з дисципліни. Якщо студент не зміг набрати 35 балів, він може, опрацювавши завдання самостійної роботи, й довівши рівень своїх знань на співбесіді, добрати необхідні бали. Добір балів закінчується, коли студент набрав 35 балів.
Студентам, які набрали мінімально необхідну кількість балів (60 балів), екзамен може бути виставлений без додаткових умов.
Види поточного і рубіжного контролю модулів:
Поточний контроль:
– виконання контрольних тестів з Модулів 1, 2 в системі MOODLE;
– виконання практичних завдань з Модулів 1, 2 .
Підсумковий контроль:
Для підвищення рейтингового балу студент може скласти підсумковий семестровий екзамен.
Екзамен (відповіді на 2 аналітичних питання та 2 тестових завдання) проходить в усній формі. За результатами складання екзамену можна максимально отримати 40 балів (30 балів – за аналітичні питання та 10 за два тести).
Критерії оцінювання відповідей на екзамені
Екзаменаційний білет складається з завдань 2 рівнів складності:
1-й рівень – тестові завдання оцінюються у 10 балів (виконуються в системі MOODLE)
2-й рівень –2 завдання на діагностування сформованих навичок та умінь аналізувати, порівнювати, надавати оцінку історичним подіям і явищам, оцінюється у 15 балів кожне:
15 балів – знання і розуміння програмного матеріалу в повному обсязі; послідовний, логічний, обґрунтований, безпомилковий виклад матеріалу; самостійне, впевнене і правильне застосування знань; вміле формулювання висновків і узагальнень; вміле оцінювання та інтерпретація історичних даних;
14–11 балів – знання і розуміння програмного матеріалу в повному обсязі; послідовний, логічний, обґрунтований, безпомилковий виклад матеріалу; самостійне, впевнене і правильне застосування знань; вміле формулювання висновків і узагальнень; вміле оцінювання та інтерпретація історичних даних; допущення окремих несуттєвих помилок;
10–6 бали – знання і розуміння тільки основного програмного матеріалу в обсязі, який дозволяє застосувати наступний програмний матеріал; спрощений виклад матеріалу; усвідомлення окремих зв'язків у навчальному матеріалі; пояснення основних закономірностей та характеристика основних зв'язків в історичному процесі; застосування окремих знань в конкретних умовах самостійно чи при допомозі викладача; допущення окремих суттєвих помилок;
5–1 бал – поверхове знання і розуміння основного програмного матеріалу; непослідовний виклад матеріалу з допущенням суттєвих помилок; невміння робити узагальнення та висновки.
Максимальна кількість балів – 40 балів.
Розподіл балів за видами роботи та формами контролю
Максимальна оцінка, яку студент може заробити протягом семестру, включаючи й екзамен, дорівнює 100 балам, що деталізовано у наступній схемі:
1. Поточний контроль – максимум 60 балів,
у тому числі:
1.1. Модуль 1-й – до 30 балів
1.1.1. Модульна контрольна робота-тести – до 2 б.
1.1.2. Робота на семінарських заняттях – до 14 б., у тому числі:
– самостійний виступ-відповідь – до 2 б.;
– доповнення та участь у дискусії – 1 б.
1.1.3. Практичні завдання - до 14 б.
1.2. Модуль 2-й – 30 балів
1.2.1. 2 Модульні контрольні роботи-тести – до 3 б.
1.2.2. Робота на семінарських заняттях – до 16 б., у тому числі:
– самостійний виступ-відповідь – до 2 б.;
– доповнення та участь у дискусії – 1 б.
1.2.3. - Практичні завдання - до 11 б.
2. Підсумковий контроль (екзамен) – 40 балів,